Jak wymyślić setki pomysłów biznesowych #1

Dla niektórych osób wymyślanie pomysłów jest równie łatwe jak wykrywanie gumy do żucia na chodniku. Dla innych jest prawie niemożliwe.

Dla mnie generowanie nowych pomysłów nie jest łatwe, jest to coś, co robię cały czas i często bez prób. Nie wierzę, że jest to zdolność wrodzona, ale raczej „umiejętność”, której nauczyłem się i praktykowałem przez cały okres mojego życia.

Podczas gdy to „uczenie się” było przede wszystkim podświadomością, ponieważ natknąłem się na coraz więcej osób, które mają trudności z wymyślaniem nowych pomysłów, starałem się uświadomić, jak to robię i gdzie najlepiej to robię. Fakt, że badania na temat kreatywności i innowacji stały się tak popularne, z pewnością pomaga.

W pełni wierzę, że każdy, kto stosuje odpowiednią praktykę i świadomie stara się dostrzegać problemy i identyfikować potrzeby, może poprawić swoją zdolność do wymyślania nowych pomysłów.

Krótko mówiąc, zanim zaczniemy zastanawiać się, jak wymyślić pomysły:
Dobre pomysły to sieci

Mózg składa się głównie z neuronów – około 100 miliardów z nich. Połączeni razem tworzą system nerwowy zdolny do podejmowania decyzji, wyczuwania otoczenia i wydawania poleceń naszemu ciału.

Jak myślimy, co myślimy i do czego jesteśmy zdolni, w dużej mierze jest konsekwencją połączeń, które te neurony stworzyły ze sobą.

W rzeczywistości, coś szczególnie interesującego w ludzkim mózgu to zdolność do przepinania tych połączeń i nawiązywania nowych połączeń, niezależnie od wieku. Neuronaukowcy nazywają tę właściwość „plastycznością”. Im więcej mamy doświadczeń i im więcej zmian zachowań lub środowiska, których doświadczamy, tym bardziej plastyczny staje się mózg, lub tym bardziej zdolni do tworzenia nowych połączeń i ponownego łączenia starych połączeń.

Dlatego w naszych starszych latach, kiedy większość z nas robi mniej i używa mniej naszych mózgów, mamy trudniejszy czas pamiętania informacji i kontrolowania działań cielesnych. Nasz mózg nie przestał być plastyczny, ale po prostu wypadł z nawyku tworzenia nowych połączeń.

Podobna różnica istnieje dla tych, którzy mają nawyk generowania nowych pomysłów i tych, którzy nimi nie są. Im więcej ćwiczysz, tym lepiej twój mózg będzie tworzyć nowe połączenia. Mówiąc krótko, im bardziej aktywny jest twój mózg, tym łatwiej znajdziesz dla niego nowe, dobre pomysły!
Idealny stan umysłu do tworzenia pomysłów

Steve Johnson, autor „Where Good Ideas Come From”, spędził lata na badaniu i pisaniu na ten temat.
Uważa, że ​​masz większe szanse na rozwinięcie świetnych pomysłów, gdy:

Eksplorujesz i eksperymentujesz w różnych obszarach
Pozwolisz, aby twój pomysł rozwijał się powoli, z biegiem czasu
Odkrywasz i otwierasz się na pomysł nieoczekiwanych połączeń
Popełniasz błędy
Szukasz nowych zastosowań dla starych wynalazków
Budujesz na platformach, które były wcześniej

Jeśli przeczytasz jego książkę, stanie się oczywistym dość szybko, że środowiska, w których spędzasz czas, przyczyniają się do umniejszania twojej zdolności do idei.

„Aby stworzyć nowe połączenia, musisz umieścić się w środowiskach, które faktycznie naśladują sieci neuronowe umysłu badającego granice sąsiednich możliwości.”

– Steve Johnson

Kiedy ludzie po raz pierwszy zorganizowali się w gęstą osadę, innowacja wzrosła.

Wraz z wynalezieniem rolnictwa po raz pierwszy ludzie zaczęli tworzyć ugrupowania, które liczyły się w tysiącach. Oznaczało to, że możliwe jest więcej połączeń z większą liczbą osób i że dobry pomysł może szybko ulec rozlaniu i zakorzenić się w umysłach innych.

Jeśli będziesz o tym pamiętać podczas pracy, życia i eksperymentowania, szybko zorientujesz się, że o wiele łatwiej jest wymyślić nowe pomysły, gdy na początku napływają do Ciebie pomysły. Nie musi to mieć miejsca w mieście, na uniwersytecie ani w środowisku pełnym ludzi; tak samo łatwo może się zdarzyć, gdy wchodzisz w interakcję z pomysłami wielu ludzi w Internecie, w książkach i innych formach komunikacji. Kluczem jest „połączenie”.

Mając to na uwadze, przejdźmy do tego, jak możesz wymyślić pomysły biznesowe.
1. Pomysły biznesowe, które rozwiązują problemy

Najprostszym sposobem na wymyślenie pomysłów na biznes jest rozwiązanie problemów, które masz. Drugim najłatwiejszym rozwiązaniem jest rozwiązywanie problemów, z jakimi mają do czynienia inni. Nie muszą to być duże rozwiązania, takie jak wyszukiwarka Google czy Amazon – mogą być znacznie mniejsze.

Jedną z firm, która rozwiązuje duży problem, który posiadam, dzięki posiadaniu kotów, które często używają kuwety, jest Fresh Step. Firma Fresh Step stworzyła linię „ściółki” dla kota, co oznacza, że ​​gdy kot wykonuje swoją pracę, ściółka kumuluje się i mogę go zgarnąć bez problemu. Ostatecznie oznacza to, że muszę rzadziej zmieniać piasek i że sprzątanie jest o wiele łatwiejsze.

Kolejnym moim ulubionym produktem, który rozwiązuje problem, są moje słuchawki Bose (pamiętaj, że nie mam tej fantazyjnej wersji). To dlatego, że są one wyposażone w technologię redukcji szumów. Oznacza to wiele, gdy pracujesz w zajęty biurze lub podczas korzystania z transportu publicznego. Witaj świecie, żegnaj światu. Dosłownie musisz zostać dotknięty na ramieniu, aby usłyszeć, że ludzie nadchodzą. Kiedy po raz pierwszy wypróbowałem te słuchawki, czułem się jakbym był pod wodą. Dziś są koniecznością.

Wiele produktów, do których przywykłeś używać, zostało wymyślonych w celu rozwiązania problemu, w tym termosieci do utrzymywania napojów i ciepłego jedzenia, okularów przeciwsłonecznych chroniących przed blaskiem, alarmów alarmowych ostrzegających cię, że ktoś się włamał, hydrantów przeciwpożarowych, by ugasić ogień, zanim całe miejsce wzejdzie, szczoteczki do zębów, aby utrzymać zęby w czystości, i nici dentystyczne, aby wyłowić niechciane jedzenie. Lista jest dosłownie nieskończona.
Wszystko, co musisz zrobić, to dobrze zrozumieć problemy

Gdy już zorientujesz się, że każda z twoich frustracji jest rzeczywiście pomysłem, zaczniesz się dobrze bawić!

Jedną z frustracji, na którą chciałbym mieć produkt, jest coś, co prawdopodobnie wydaje się zbyt oczywiste – stoisko z biżuterią. Ponieważ mam tak dużo biżuterii, muszę trzymać w ścianie pinezki, żeby to wszystko utrzymać. Nie ma podstaw, które widziałem na rynku, aby rozwiązać mój problem – tylko małe stojaki na dawno minione czasy, kiedy ludzie kupowali mniej, ale droższe przedmioty.

Dzisiaj prawie opisywałem modę jako „jednorazową”. Kupujesz coś, nosisz ją kilka razy i odkładasz na bok, częściowo dlatego, że rzeczy takie jak biżuteria kostiumowa stały się tak tanie. Ponieważ jest to prawdą, ludzie, którzy lubią biżuterię, czerpią z niej mnóstwo i, jak widać na poniższym obrazku, nie mają miejsca, by ją umieścić.

Kolejnym dobrym przykładem firmy, która wpadła na pomysł na biznes poprzez rozwiązanie problemu, jest firma ubezpieczeniowa UJ.

Dla wielu młodych kierowców koszt ubezpieczenia jest niedrogi. Ingenie podjął dość sprytne podejście do rozwiązania tego problemu. Stworzyli małe czarne pudełko, które pasuje do Twojego samochodu. Podczas jazdy skrzynka monitoruje Twój styl jazdy, w tym takie elementy, jak hamowanie, prędkość, przyspieszenie, skręty itd. Co 10 dni, pole przydziela ci wynik na poziomie 100. Im wyższy wynik, tym większy rabat otrzymasz na polisę ubezpieczeniową w trzymiesięcznym okresie weryfikacji.

Ingenie twierdzi, że pomaga klientom (często studentom) zaoszczędzić do 50 procent tego, co inaczej by płacili. Dodatkową korzyścią jest zachęcanie ludzi do lepszej jazdy. Bardzo mądry.

Zostawię wam ostatni przykład: rozważcie GoPro, firmę z branży filmowej, która została założona w 2002 roku. Założyciel Nick Woodman był ostatnio na wycieczce surfingowej do Indonezji i nie był w stanie znaleźć fotografów-amatorów, którzy mogliby zbliżyć się wystarczająco blisko, aby uzyskać dobre wyniki. zdjęcia akcji z jego surfingu lub którzy mogliby uzyskać wysokiej jakości sprzęt w przystępnej cenie.

Rozwiązanie problemu? Kamera GoPro – szerokokątna kamera HD z obiektywem, która umożliwia robienie doskonałych filmów i dobrych ujęć akcji, a która mogłaby trafić tam, gdzie inne przystępne aparaty fotograficzne by nie mogły. Wrzuć jednego do walizki i możesz dosłownie zrobić z nim wszystko, od nurkowania i ekstremalnej jazdy na rowerze górskim po latanie (i rozbijanie) modelu samolotu.

Podczas codziennych zadań, czy to w domu, czy w pracy, staraj się myśleć o rzeczach, które Cię denerwują.

Jeśli jesteś w danej branży od jakiegoś czasu, możesz mieć dobry wgląd w to, ponieważ mogą istnieć rzeczy, które były problemem przez długi czas. To dlatego inwestorzy venture capital, tacy jak Boris Wertz, dostrzegają wartość inwestowania w tych, którzy mają duże doświadczenie na rynku, na który wpadają. Nazywa je „tajemnicą rynku”. Tę tajemnicę lub te problemy musisz zidentyfikować.

Dla mnie, siedzącego w pracy, to pozostanie przy moim biurku – ponieważ to jedyne miejsce, w którym mam dwa monitory – to mnie irytuje. Dużo czasu, muszę opuścić moje biurko, aby pisać w spokojniejszym miejscu. Ale bez drugiego ekranu pisanie i badania nie idą w parze. Lubię moje badania na jednym ekranie i robię swoje z drugiej. Odejście od mojego biurka jest zawsze poświęceniem. Rozwiązaniem tego problemu byłby oczywiście laptop z dwoma ekranami – teraz, kto chce mi pomóc w założeniu firmy?

Nawet jeśli pracujesz dla kogoś innego, postaraj się znaleźć nawyk znajdowania punktów bólu. To zbija mnie z tropu, gdy firmy mają produkty, których nie używają ich pracownicy. Na przykład oprogramowanie Palo Alto wykorzystuje własny produkt LivePlan do zarządzania i śledzenia kluczowych wskaźników biznesowych. Gdyby tego nie robili, nie zrozumieliby w pełni punktów bólu użytkownika ani nie wiedzą, czy problemy wymagają naprawy.

Gdy już wpadniesz w nawyk znajdowania problemów, prawdopodobnie zaczniesz się nim cieszyć. Pamiętaj, że każdy problem jest szansą na nowy produkt, usługę lub firmę, zwłaszcza jeśli jest to problem również wielu innych.
2. Rozwiązuj rzeczy, które mogą stać się problemami

Rozwiązywanie problemów, które obecnie masz, nie jest jedynym sposobem wymyślania nowych pomysłów. Dlaczego nie pomyśleć o rozwiązaniu problemów, które będą istnieć, ale jeszcze nie?

W tym bardzo futurystycznym sensie nikt nie wyróżnia się tak dobrze, jak Elon Musk. Podjęte przez niego przedsięwzięcia, w tym Solar City i Tesla Motors, mogą sprawiać pewne drwiny, ale brak paliw kopalnych stanie się problemem w najbliższej przyszłości, a Elon podejmuje kroki, aby to naprawić, zanim to nastąpi. To daje mu czas na innowacje, ponieważ jest on pierwszy i daje mu udział w rynku. Życzymy powodzenia innym!

Jeśli uważasz, że nie ma jeszcze rynku dla twojego pomysłu, możesz go po prostu stworzyć, odwołując się do tych, którzy, jak ty, wierzą, że to będzie problem w przyszłości.

Obecnie istnieje wiele potencjalnych problemów związanych z oczywistymi rozwiązaniami, w tym instalacjami do odsalania w Kalifornii, stanem, który szybko wysycha i kończy się woda, lekami zapobiegającymi chorobom, które mogą stać się problemami (takimi jak ebola), makijażem i akcesoriami chroniącymi prywatność kiedy oprogramowanie do rozpoznawania twarzy naprawdę startuje i programy hodowlane lub rezerwaty przyrody dla zwierząt, które wymrą bez pomocy.

3. Dostosuj się do zmieniających się potrzeb

Potrzeby fizjologiczne pozostają takie same – potrzeba jedzenia, schronienia i wody. Potrzeby emocjonalne mają tendencję do tego samego – często oparte na zazdrości, chciwości, dumie i tak dalej. To, co nie pozostaje takie same, to produkty i usługi potrzebne do zaspokojenia tych potrzeb.

Najłatwiejsze produkty na rynku to także produkty, które spełniają rzeczywistą lub współczesną potrzebę.

Przykładem usługi, która jest wszędzie teraz, jest przechowywanie w chmurze. W dzisiejszych czasach nie słyszy się tak wiele o rosnącym rynku płyt CD lub SD. Nadal możesz je zdobyć, ale coraz łatwiej jest przechowywać wszystko online.

Jest to wynikiem naszej bardzo współczesnej potrzeby dostępu do naszych danych, informacji, zdjęć, muzyki itp., Niezależnie od urządzenia, na którym się znajdujemy. Google sprzedaje pamięć masową w chmurze, podobnie jak Dropbox, Amazon, Apple, Microsoft i wiele prywatnych firm, które również to robią.
4. Oszczędzaj pieniądze ludzi

Kolejnym świetnym sposobem na wymyślenie pomysłów jest myślenie o ratowaniu ludzi. Kupuję 23-watowe, energooszczędne żarówki, ponieważ są one niedrogie, nie dlatego, że trwają latami i są w rzeczywistości odpowiednikiem żarówek o mocy 100 watów, choć to także oczywisty bonus.

Kontynuuję także napełnianie mojego samochodu gazem ARCO, ponieważ jest tańszy niż Chevron i Shell, mimo że są własnością BP, który był odpowiedzialny za straszliwy wyciek w Zatoce.

I choć rozpaczliwie pragnę, by księgarnie z prawdziwego zdarzenia nie zniknęły w wyniku takich stron jak Amazon, nadal wolę kupować moje książki na Amazon, ponieważ oszczędza mi to mnóstwo pieniędzy. Gdyby to zależało ode mnie, posiadałbym Teslę, kupowałbym tylko książki od niezależnych księgarń i kupowałbym całą żywność na lokalnych targowiskach.

Prawda jest taka, że ​​dopóki nie zarabiasz setek tysięcy dolarów, funtów lub euro, wciąż jest luksusem, aby móc podejmować bardziej „moralne decyzje”, aby kupować i wspierać lepsze firmy i ludzi.

To dlatego, jeśli możesz dowiedzieć się, jak oszczędzać pieniądze, będziesz miał dobry pomysł na biznes, nowy lub nie. Zapoznaj się z niektórymi z naszych porad dotyczących oszczędzania pieniędzy, aby uzyskać więcej informacji na ten temat.

Dodaj komentarz