Jak wymyślić setki pomysłów biznesowych #2

5. Ułatwiaj życie ludziom

Ekspres do kawy z budzikiem, który zapewnia gorącą kawę po przebudzeniu; centralny system odkurzania, który oznacza tylko noszenie węża i szczotki wokół domu, zamiast pełnej jednostki; inteligentny termostat, taki jak Nest, który może dowiedzieć się, jak zaoszczędzić energię; Kosze zakupowe umieszczane w dogodnych odstępach czasu w sklepie, na wypadek gdybyś zdecydował, że chcesz kupić więcej niż to, co twoje ręce mogą trzymać – lista jest długa.

Pamiętaj, że wymyślanie pomysłów na biznes nie oznacza, że ​​musisz skupić się na wynajdywaniu nowych produktów lub usług. W rzeczywistości można równie łatwo dostosować istniejącą usługę lub wprowadzić nową korzyść, która ułatwia życie ludziom.

Kohls to jedna firma, do której wracam od czasu do czasu, ponieważ mają dożywotnią politykę powrotów. Nawet jeśli zgubiłeś swoje pudełko i pokwitowanie, odbiorą produkt i go zwrócą lub dokonają zwrotu – Twój wybór. To nie tylko sprawia, że ​​czuję się dobrze w firmie, ale także sprawia, że ​​wracam, pomimo faktu, że ich ceny zostały wyraźnie oznaczone, aby uwzględnić tę korzyść. Krótko mówiąc, to ułatwia mi życie.

Kiedy przeprowadziłem się do Eugene w stanie Oregon, kupiłem od Kohlsa kuchenkę mikrofalową, czajnik, toster i odkurzacz, wiedząc, że kiedy się spakują, jak zawsze elektronika, mogę je odebrać, nawet jeśli to za cztery lata, kiedy ” m gwarantował utratę lub odrzucenie mojego pokwitowania.

Zawsze są małe sposoby na ułatwienie sobie lub innym. W rzeczywistości, jeśli myślisz o tym na bieżąco, może się okazać, że jesteś w stanie wydać nowe produkty, które są po prostu wersją starego produktu, dzięki czemu czyjeś życie staje się łatwiejsze. Garmin Nuvi to krok naprzód w stosunku do poprzedników GPS, które nie uwzględniają aktualizacji ruchu na żywo. Ten niewielki dodatek sprawia, że ​​produkt jest o wiele bardziej przydatny i pomocny. Aplikacja Waze posuwa się o krok dalej – potrzebujesz tylko telefonu, by uzyskać prawdziwe informacje o ruchu drogowym i przekierowaniach. Nie wymaga oddzielnego GPS.

Czy możesz coś wymyślić – działanie, produkt, usługę lub obowiązki, które można by dostosować, aby ułatwić Ci życie?

Obuwie do biegania marki Salomon robi dokładnie to. Zamiast normalnych sznurówek, mają sznurówki, co oznacza, że ​​nie są rozpinane, kiedy biegnę. Nie pasują tak dobrze jak moje Asics, ale mają na myśli, że zatrzymuję się o wiele mniej, ponieważ z jakiegoś powodu wiązanie sznurów nigdy nie było moją mocną stroną.

Zacznij patrzeć na otaczające cię rzeczy i pytaj, jak to może być łatwiejsze? Jak może być bardziej intuicyjny, mniej stresujący i ogólnie przyjemniejszy w użyciu? Może się okazać, że nawet najdrobniejsza zmiana stworzy coś niesamowicie popularnego. Książka „The Design of Everyday Things” może być świetnym punktem wyjścia – sprawdź to.

Zobacz nasz Przewodnik na temat rozpoczynania działalności już dziś!

6. Spraw, aby prace domowe lub rzeczy, które sprawiają wrażenie zadań mniej nieprzyjemnych

W świecie online marketerzy i programiści często szukają oprogramowania „gamifying”, aby korzystanie z niego było mniej uciążliwe. Oznacza to, że wymyślają małe sposoby nagradzania cię za podjęcie działania.

Kiedy biegnę, używam aplikacji Strava na moim telefonie, aby śledzić odległość i średnią prędkość. Za każdym razem, gdy biję poprzednią płytę, Strava daje mi trofeum lub jakieś inne małe uznanie, które sprawia, że ​​czuję, że coś osiągnąłem. Od czasu do czasu popycha mnie to do tego, aby pójść trochę dalej, ponieważ gdy już nabieram nawyku odbierania symboli trofeum, bardzo trudno jest uciec i nie zdobyć jednego! Chodzi o to, że mój bieg jest trochę zabawniejszy.

Czego nienawidzisz robić? Jak możesz sprawić, że będzie bardziej przyjemny? Osobiście potrzebuję kogoś, kto sprawiłby, że powieszenie moich ubrań mniej boli, sprawiłoby, że woda pitna poczułaby się mniej jak „robienie”, i wzięcie wszystkich moich rachunków i zapłacenie za mnie. Znasz jakieś rozwiązania?
7. Zmień hobby lub coś, co pasjonuje Cię w biznesie

Dla tych, którzy już aktywnie robią lub robią coś, może to być oczywistym kolejnym krokiem. Lub, jeśli robisz coś regularnie i czujesz się w tym dobrze, ale nie myśl o tym jako o hobby, być może powinieneś pomyśleć o tym, jak to może być firma.

Rzeczy, które robię regularnie, które mogłyby zostać przekształcone w pomysły na biznes, to malowanie na szkle, pisanie, badania, tworzenie biżuterii, naprawa biżuterii, podświetlane napisy, trening w mediach społecznościowych i tak dalej. Każdy ma rzeczy, które robią regularnie lub co jakiś czas. Jeśli jesteś dobry w którejkolwiek z tych rzeczy i szukasz pomysłów na biznes, po prostu możesz pomyśleć o przekształceniu swojego hobby w biznes.

Mój chłopak, Alex Alotte, właśnie to robi. Kiedy pracował jako barman w zatoce San Francisco, chciał móc korzystać z najlepszych narzędzi, nie tylko dlatego, że narzędzia rzemieślnicze są jego dumą, ale także dlatego, że są ważną częścią twojego wizerunku.

Alex oferował usługi dla wielu renomowanych klientów i firm, więc ta ostatnia część była szczególnie ważna. Niestety, na rynku nie było wielu dobrych muddlersów, z których mógłby wybierać. Większość była plastikiem, albo zrobiono je przy użyciu nudnego drewna, albo były one słabo ukształtowane, źle wykończone – nazywasz je. Kiedy krewny, który zapisał się na kurs lodziarni w liceum, usłyszał o polowaniu Alexa na „idealnego muddlera”, zasugerował, by Alex sam go zrobił.

Biorąc pod uwagę, że lubił używać rąk i już czuł, że potrzebuje hobby, Alex zdecydował się zrobić własne muddlers lub zrobić, w jego słowa, „wysokiej jakości, piękne, drewniane muddlers, które graniczą ze sztuką!”

Kupił tokarkę i wszystkie inne narzędzia i zabrał się do pracy. Rezultatem jest produkt przypominający małego nietoperza lub duży tłuczek, który, gdy jest używany przez barmana, służy podobnemu celowi do tłuczenia, mielenia, miażdżenia lub miażdżenia ziół, cukrów, owoców i lodu. Mojito wykonane jest za pomocą muddlerów, ale rzadko używa takich, jak Alex, z pięknie ukształtowanego drewna.

Podczas gdy Alex wciąż udoskonala swój produkt, sprzedał już jednego ze swoich „artystycznych” muddlersów za 50 dolarów. Następnym krokiem będzie utworzenie sklepu internetowego i zastanowienie się, jak zrobić to w pełnym wymiarze godzin.

Jeśli znajdziesz pomysł na zastraszenie firmy, zacznij od czegoś, co znasz. W ten sposób może się wydawać, że nie interesujesz się biznesem i będziesz zadowolony z tego procesu.

Pamiętaj jednak, aby dokładnie przemyśleć, co poczujesz, jeśli coś się ułoży. Może się okazać, że rzeczy nagle stają się mniej przyjemne, ponieważ musisz zacząć robić swoje hobby, aby sprostać wymaganiom klientów lub zapłacić rachunki. Lub może potrzebujesz nowego hobby!
8. Spełnij potrzebę

Weź jedną z ludzkich potrzeb w hierarchii potrzeb Maslowa i pomyśl o produktach i usługach stworzonych, aby sprostać tym potrzebom. Następnie zbuduj na nich.

Rozważ: Jako ludzie mamy stałą potrzebę nawadniania się. Gdybyśmy nie pili wody, umarlibyśmy. W związku z tym mieliśmy wbudowane w nasze domy i wszystkie budynki, w których pracujemy i które odwiedzamy.

Ale pomimo tego, że mogą nudzić się niemal wszędzie, aby pić wodę za darmo, firmy wymyśliły dodatkowe sposoby zaspokojenia tej potrzeby. Dostarczyli rozwiązania dla wody w podróży. Dostarczyli rozwiązania dla wody smakowej w ruchu, dla wody „witaminowej”, a nawet wody podawanej za pomocą CBD na niektórych obszarach.

Przejdź do poziomu miłości / przynależności na piramidzie Maslowa, a otrzymasz firm takich jak Facebook, które pozwalają użytkownikowi poczuć poczucie połączenia z rodziną i przyjaciółmi.

Przejdź na wyższy poziom, aby docenić, a otrzymasz od Tony’ego Robbinsa takie książki i taśmy, jak osiągnąć swoje marzenia, poprawić pewność siebie i stać się najlepszym.

To może wydawać się nieco manipulujące, patrząc na rzeczy w ten sposób, ale wiele produktów, z których korzystasz, już odnosi się do tych potrzeb, w tym kupowanego papieru toaletowego (fizjologicznego), zamków, które masz na drzwiach i sprayu pieprzowego, który nosisz ( bezpieczeństwo), kartę urodzinową, którą kupujesz dla swojego przyjaciela (miłość / przynależność), opinie, których szukasz poprzez rekomendacje na LinkedIn (szacunek) oraz narzędzia i sytuacje (takie jak Korpus Pokoju), które pozwalają ci ćwiczyć swoją kreatywność, moralność lub umiejętności rozwiązywania problemów (samoaktualizacja).
9. Odwołaj się do podstawowej emocji

Co cie denerwuje? Co sprawia, że ​​jesteś szczęśliwy? Co sprawia, że ​​jesteś zazdrosny?

Autor i znany copywriter Andy Maslen wyraŜa nieco inne odwołania do podstawowych emocji; mówi, wykorzystuj bazowe emocje.

Pomyśl o tym jak chcesz (pozytywnie lub negatywnie), ale zasadniczo, Andy ma rację. Według niego ludzie często podejmują decyzje w oparciu o jedną z siedmiu emocji.
Te emocje są bardziej znane jako siedem grzechów głównych:

Duma
Zazdrość
Żądza
Chciwość
Obżarstwo
Lenistwo
Gniew (gniew)

Kiedy weźmiesz pod uwagę niektóre usługi i produkty dostępne nam dzisiaj, szybko zorientujesz się, ile z nich zostało wymyślonych, by odwołać się do tych emocji lub je wykorzystać. Traktuj salony kosmetyczne za oczywisty przykład; ilu ludzi naprawdę potrzebuje swoich paznokci wypolerowanych lub ich nogi są woskowane, aby przetrwać?

Faktem jest, że jako społeczeństwo podjęliśmy reakcje ewolucyjne o krok dalej. Tam, gdzie czyszczenie włosów mogło być wcześniej działaniem, które podjęliśmy, aby przyciągnąć partnera i wyglądać lepiej niż konkurencja, dziś doprowadziliśmy go do skrajności.

Teraz, zamiast po prostu mieć produkty, które wykonują swoją pracę, mamy produkty, które budują i tworzą nowe potrzeby, takie jak spray do soli, aby dodać objętość do włosów, lakier do włosów, aby utrzymać styl, suchy szampon, gdy nie masz czasu, aby prysznic. Firmy są w stanie sprzedawać te produkty, ponieważ wciąż są w stanie wykorzystać nasze podstawowe potrzeby.

Mam bardzo cienkie włosy, więc natrysk solny i szampon objętościowy są łatwe do sprzedania. Oleju, nie tak bardzo, jednak dla moich przyjaciół z naprawdę grubymi, krzaczastymi włosami, oleje są łatwe do sprzedania. Wszystko to wykorzystuje naszą dumę. W końcu żaden z tych produktów nie jest naprawdę potrzebny.

Rzuć okiem na te siedem grzechów głównych i sprawdź, czy potrafisz wyobrazić sobie, w jaki sposób produkty i usługi, z których korzystasz regularnie, wykorzystują te potrzeby. Być może zaczniesz nawet sprawdzać, jak reklamodawcy robią to samo!

10. Doświadcz więcej

To prawda, że ​​im więcej robisz i im więcej doświadczasz, tym więcej materiału będziesz miał do dyspozycji, aby móc tworzyć nowe pomysły lub łączyć ze sobą pozornie odmienne pomysły.

Faktycznie, Bill Gates wierzy tak silnie w siłę dobroczynności, aby wymyślić nowe pomysły, że często przeznacza czas na czytanie książek na różne tematy w krótkim czasie.

Nirmalya Kumar, profesor marketingu w London Business School, wie, jak ważne jest, aby być ciekawym i patrzeć poza własną firmę lub branżę, aby wymyślić nowe pomysły.

W poniższym wywiadzie wideo mówi, że gdyby nie czytał szeroko i nie szukał połączeń, zawsze czułby, że zamierza pisać lub mówić to samo, co wszyscy inni. Głównie czytanie poza biznesem pomaga mu wymyślać nowe pomysły i tworzyć nowe korelacje między tematami.

Według Nirmalyi: „Inteligencja i surowa wiedza są przereklamowane. Ważniejsze jest posiadanie różnych interesów. ”

Jego dyskusja z prowadzącym wywiad Matchem Symondsem jest tak interesująca; Zachęcam do obejrzenia go, jeśli masz czas.

Innymi prostymi rzeczami, które możesz zrobić, aby ułatwić wymyślanie pomysłów, jest po prostu robienie więcej. W ten sposób wymyślam nowe tematy do napisania, nowe studia przypadków lub osoby, o których warto wspomnieć, i nowe rzeczy do powiedzenia. Gdybym tego nie zrobił, byłbym ograniczony do tych rzeczy, które znam. Robienie rzeczy i czytanie rzeczy, które różnią się od moich „zwykłych” zajęć, mam nadzieję, że podzielę się z nami interesującymi historiami!
11. Kradnij pomysły innych

Nie ma w tym wstydu. W rzeczywistości większość dobrych pomysłów opiera się na czyimś pomyśle.

Rozprawa, którą złożyłem do mojego programu magisterskiego, wyrosła z zalążka opowieści napisanej przez moją siostrę w szkole średniej. Podobał mi się jej pomysł tak bardzo, że podczas studiów licencjackich zbudowałem ten pomysł.

Weź J. K. Rowling i Harry’ego Pottera. Nie mów mi, że Śmierciożercy nie zostali wymodelowani z Ku Klux Klanu i że pająki w Zakazanym Lesie nie odnoszą się do Władcy Pierścieni, ani że JK Rowling nie użyła mitów jako podstawy od które stworzyły dziwne i fascynujące stworzenia w jej książkach. W rzeczywistości, nawet całkowicie fikcyjna gra w Quidditcha bierze początek w idei, że czarownice jeżdżą miotłami. Po prostu zbudowała na tym pomyśle.

Zostawię ci tę ostatnią myśl od Alberta Einsteina: „Kreatywność to umiejętność ukrywania źródeł”.

Dodaj komentarz