Zakupy w kolorze zielonym

Czy chcesz kupić produkty, które są dobre dla środowiska? Wiele firm się założyło. Tworzą pakiety oświadczeń i projektów promujących zielone atrybuty swoich produktów. Ale co mówią ci te twierdzenia?

Zielone Przewodniki, narzucone przez FTC, wyjaśniają standardy prawdy w zielonej reklamie. Komunikat przewodników dla firm: musisz mieć solidne podstawy naukowe, aby stworzyć kopię zapasową zielonych roszczeń dotyczących twoich produktów. Wiadomość dla przewodników: podczas zakupów szukaj konkretnych informacji na temat paczek i produktów, które wyjaśniają, dlaczego produkt otrzymuje zieloną promocję. Jeśli nie znajdziesz tych informacji, możesz wybrać inny produkt.

Jakie są roszczenia z roszczeniami dotyczącymi ekologicznego marketingu?
„Bezpłatne” i inne typowe roszczenia
Uszczelnienia i certyfikaty
Biodegradowalny i kompostowalny
Materiały nadające się do recyklingu i przetworzone
Surowce odnawialne, energia odnawialna i kompensacje węgla

Jakie są roszczenia z roszczeniami dotyczącymi ekologicznego marketingu?

Zielony. Bezpieczne dla środowiska. Przyjazne dla środowiska. Roszczenia takie jak te mogą brzmieć wspaniale, ale spójrzmy prawdzie w oczy: są zbyt ogólnikowe, by mieć sens. Faktem jest, że wszystkie produkty mają pewien wpływ na środowisko.

Wielu marketingowców używa Zielonych przewodników jako mapy drogowej dla swoich zielonych roszczeń i dobrze jest wiedzieć, co oznaczają te terminy. Gdy kupujesz i porównujesz produkty, szukaj szczegółów na temat tego, co sprawia, że ​​są zielone, lub dlaczego mają specjalną pieczęć lub certyfikat.
„Bezpłatne” i inne typowe roszczenia
„Wolny od”

Firmy mogą powiedzieć, że ich produkty są „wolne od” chemikaliów lub składników, które mogą być problemem. Kiedy marketerzy mówią, że produkt jest „wolny od” składnika, powinien on być w stanie udowodnić, że produkt nie zawiera więcej niż nieszkodliwe ilości śladowe – i że produkt jest wolny od jakiegokolwiek innego składnika, który stanowi to samo. rodzaj ryzyka.
VOC-Free

Na przykład, możesz zobaczyć produkty oznaczone „low-VOC” lub „VOC-free”. LZO – lub lotne związki organiczne – znajdują się w produktach, w tym farbach, domowych środkach czyszczących, pastach do podłóg, płynach do zapalniczek na węgiel drzewny, płynach do wycierania przedniej szyby i niektórych produkty do stylizacji włosów. Są emitowane jako gazy i mogą powodować smog, przyczyniając się do tworzenia ozonu w warstwie przyziemnej lub wywierając negatywny wpływ na zdrowie.
Nietoksyczny

Marketerzy, którzy twierdzą, że produkt jest „nietoksyczny” powinni mieć dowód, że produkt jest bezpieczny zarówno dla ludzi, jak i dla środowiska. Jeśli jest to bezpieczne dla ludzi lub środowiska, produkt powinien powiedzieć, do którego odnosi się nietoksyczne roszczenie.
Przyjazny dla Ozonu

Cały ozon nie jest podobny. Warstwa ozonowa w górnej atmosferze zapobiega przedostawaniu się szkodliwego promieniowania ze Słońca do ziemi. Ale ozon na poziomie gruntu tworzy smog i może powodować poważne problemy z oddychaniem u niektórych osób.

Jeśli firma twierdzi, że jej produkty są „przyjazne dla ozonu” lub „bezpieczne dla warstwy ozonowej”, powinna mieć dowód, że produkty nie uszkadzają górnej warstwy ozonowej i powietrza na poziomie gruntu.
Mniej odpadów

Marketer powinien zrobić więcej, niż twierdzić, że jego produkt lub opakowanie jest wytwarzane z „mniejszą ilością odpadów”; powinien on podać szczegółowe informacje na temat porównania. Na przykład firma może powiedzieć, że produkt ma o 10 procent mniej odpadów niż poprzedni produkt.
Uszczelnienia i certyfikaty

Widzisz zdjęcie kuli ziemskiej ze słowami „Earth Smart” na produkcie. Co to znaczy? Pieczęcie lub certyfikaty mogą być użyteczne, ale tylko wtedy, gdy są zabezpieczone solidnymi standardami i dostarczają informacji wystarczających do zrozumienia ich znaczenia. Pakiet powinien również zawierać informacje o wszelkich powiązaniach, jakie firma ma z organizacją stojącą za pieczęcią, jeśli połączenie może wpłynąć na twoją opinię na temat pieczęci lub certyfikatu.

Biodegradowalny i kompostowalny
Ulegające biodegradacji

Marketerzy często twierdzą, że ich produkt jest „degradowalny” lub „biodegradowalny”, ale jeśli produkt kieruje się na składowisko (gdzie większość śmieci trafia na koniec), firma nie powinna wysuwać tego roszczenia bez wyjaśnienia, jak długo produkt będzie wymagał degradacji i jak bardzo zepsuje się z czasem.

Coś, co ulega biodegradacji, takie jak żywność lub liście, rozkłada się i rozkłada na elementy występujące w przyrodzie, gdy są wystawione na działanie światła, powietrza, wilgoci, niektórych bakterii lub innych organizmów. Ale większość śmieci trafia na wysypiska śmieci, które są przeznaczone do odcięcia światła słonecznego, powietrza i wilgoci. To zatrzymuje zanieczyszczenia z powietrza i wody pitnej, ale także spowalnia rozkład. Rzeczy – takie jak żywność – które zazwyczaj szybko rozkładają się, mogą rozpaść się na całe dziesięciolecia (lub dłużej)

Jeśli firma twierdzi, że jej produkt jest „degradowalny”, a produkt jest zwykle wyrzucany do kosza, firma powinna udowodnić, że produkt całkowicie się rozpadnie i powróci do natury na składowisku odpadów w czasie lub w tempie reklamy. stany.
Kompostowalny

Niektóre materiały rozpadają się na użyteczny kompost, materiał, który wzbogaca glebę i przywraca składniki odżywcze na ziemię. Niektórzy ludzie robią kompost z okrawkami i resztkami jedzenia, a wiele społeczności zbiera liście, trawę i inne ozdoby do ogrodów.

Gdy widzisz „kompostowalny” na produkcie lub paczce, oznacza to, że producent powinien być w stanie udowodnić, że materiał może być bezpiecznie kompostowany w stosach kompostu domowego. Jeśli tak nie jest, producent powinien Ci o tym powiedzieć.
Materiały nadające się do recyklingu i przetworzone
Recykling

Firma może powiedzieć, że produkt nadaje się do recyklingu – lub umieszcza na nim uniwersalny symbol recyklingu – jeśli większość osób, które kupią ten produkt, może go oddać do recyklingu. Ale to nie znaczy, że będziesz w stanie oddać go do recyklingu w swojej okolicy. Zapytaj lokalne władze miasta lub powiatu o lokalne możliwości recyklingu.
Wykonane z materiałów z recyklingu

Zawartość z recyklingu to materiał, który przechowywany był poza koszem, zarówno podczas procesu produkcyjnego, jak i po jego wykorzystaniu. Jeśli produkt mówi, że jest wykonany z materiałów pochodzących z recyklingu, poszukaj szczegółów. Na przykład, czy roszczenia dotyczące produktu, paczki lub obu? Ile produktu lub paczki powstaje z materiałów pochodzących z recyklingu? Jeśli produkt lub opakowanie nie jest w całości wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu, etykieta powinna wskazywać, ile wynosi.

Aby uzyskać więcej informacji, przeczytaj The Language of Recycling.
Surowce odnawialne, energia odnawialna i kompensacje węgla
Wykonane z materiałów odnawialnych

Marketer, który twierdzi, że produkt lub paczka została wyprodukowana z materiałów odnawialnych, może powiedzieć Ci, jakie są materiały, dlaczego są odnawialne i ile produktu zostało wyprodukowane z materiałów odnawialnych. Na przykład producent może powiedzieć: „Nasza podłoga wykonana jest ze 100% bambusa, który rośnie w takim samym tempie, w jakim go używamy”.
Wykonane z odnawialnych źródeł energii

Firma może zasilać swoją produkcję energią odnawialną, taką jak energia wiatrowa lub słoneczna, lub nieodnawialnymi paliwami kopalnymi, takimi jak węgiel lub ropa naftowa. Przedsiębiorstwo, które wykorzystuje do produkcji nieodnawialne paliwa kopalne, może kupować certyfikaty energii odnawialnej (REC), aby „zrekompensować” energię nieodnawialną, z której korzystał.

Jeśli producent twierdzi, że produkt jest „wytwarzany z wykorzystaniem energii odnawialnej”, wszystkie lub prawie wszystkie istotne procesy produkcyjne powinny być zasilane energią odnawialną lub energią nieodnawialną dopasowaną przez REC. Jeśli to nie jest prawda, producent powinien powiedzieć, jak wiele z tego procesu jest zasilanych w ten sposób.
Przesunięcia węgla

Firma, która podejmuje działania – takie jak sadzenie drzew – w celu zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych może uzyskać kredyty za te działania związane z „kompensacją emisji dwutlenku węgla”. Niektóre firmy, które uzyskują kredyty offsetowe, sprzedają je innym firmom, które mogą chcieć zmniejszyć „ślad węglowy”.

Dodaj komentarz