Potrzebuję wakacji? Zanim zaczniesz relaksować się przy dźwiękach fal lub jeździć na nartach na stokach, najpierw wykonaj mądre zakupy – nie tylko po to, aby udać się na wspaniałą wycieczkę i dobrą ofertę, ale także w celu uniknięcia oszustwa. Radzić sobie z firmami, którym ufasz, uzyskać kopię firmowej polityki anulowania i zwrotu kosztów i zapytać „Co, jeśli …?” A jeśli ktoś powie, że wygrałeś „wolne” wakacje, ale musisz zapłacić? Po prostu odejdź.

Jak kupować w podróży
Oznaki oszustwa
Specjalne uwagi dotyczące podróży czarterowych

Jak kupować w podróży

Kluczem do zaplanowania dobrej podróży jest upewnienie się, że kupujesz od firm turystycznych, które znasz i którym ufasz:
Uzyskaj rekomendacje

Zapytaj rodzinę i znajomych o firmy, których używają i lubią, i zobacz, co ludzie mówią o ich usługach i cenach.
Zadzwoń, aby zweryfikować swoje rezerwacje i ustalenia

Uzyskaj szczegółowe informacje na temat wszelkich „pięciogwiazdkowych” kurortów lub „luksusowych” statków wycieczkowych, które obiecują – w tym, co inni podróżnicy mieli do powiedzenia na ich temat. Niektóre firmy sprzedają poniżej średniej wakacyjne zakwaterowanie jako „luksusowe” lub „pięciogwiazdkowe”. Gdy masz nazwiska, adresy i numery telefonów linii lotniczych, firm wynajmujących samochody i hoteli, z których będziesz korzystać, potwierdź wszystkie ustalenia samodzielnie . Jeśli nie możesz poprosić osoby z biura podróży przez telefon, aby odpowiedzieć na twoje pytania, rozważ podjęcie podróży służbowej w innym miejscu.
Uzyskaj kopię firmowej polityki anulowania i zwrotu kosztów przed zapłaceniem za wycieczkę i zapytaj „Co, jeśli …?”

Zastanów się, czy odpowiednia jest jakaś forma ubezpieczenia od anulowania podróży. Upewnij się, że produkt, który sprzedajesz, jest licencjonowaną polisą ubezpieczeniową. Towarzystwo Ubezpieczeń Podróży USA prowadzi listę licencjonowanych firm ubezpieczeniowych podróżujących.
Płacić kartą kredytową

Daje ci większą ochronę niż płacenie gotówką lub czekiem. Jeśli nie dostaniesz tego, za co zapłaciłeś, możesz sprzeciwić się opłatom wystawionym przez Twoją firmę obsługującą karty kredytowe. Nie podawaj jednak numeru konta żadnej firmie, dopóki nie zweryfikujesz jej reputacji.
Rozważ skorzystanie z aplikacji podróżniczej

Aplikacje podróżne mogą pomóc w wyszukiwaniu taryf lotniczych i stawek hotelowych, otrzymywać powiadomienia o opłatach oraz oferty w czasie rzeczywistym i zarządzać planem podróży.
Zapytaj o obowiązkowe hotelowe „opłaty za korzystanie z udogodnień”

Kiedy rezerwujesz pokój hotelowy online, spodziewasz się, że stawka, jaką widzisz, będzie stawką, którą zapłacisz. Jednak dodatkowe koszty, często nazywane „opłatami za korzystanie z udogodnień” – w przypadku usług takich jak sale fitness lub dostęp do Internetu – mogą stanowić dodatkową opłatę za nocleg. Co ważniejsze, opłaty są obowiązkowe: musisz zapłacić niezależnie od tego, czy korzystasz z usług. Wiele osób nie dowiaduje się o opłatach, dopóki nie dotrą do hotelu – lub gorzej, kiedy się wymeldują. Nie możesz porównać stawek dla różnych hoteli, chyba że znasz wszystkie opłaty. Jeśli nie masz pewności, czy witryna pokazuje całkowitą cenę, zadzwoń do hotelu i zapytaj o „opłatę za korzystanie z udogodnień” lub inną obowiązkową opłatę. Umieszczenie „opłaty za korzystanie z udogodnień” w pobliżu podanej ceny lub drobnym drukiem – lub w odniesieniu do innych opłat, które „mogą dotyczyć” – nie jest wystarczająco dobre. Jeśli dowiesz się, że hotel nie opowiedział Ci całej historii o obowiązkowych opłatach, oprócz złożenia skargi do firmy, zgłoś skargę do FTC.
Zadawaj pytania przed dołączeniem do klubu turystycznego

Czasami członkostwo w „darmowej wersji próbnej” może powodować miesięczne obciążenia karty kredytowej. Dowiedz się, co otrzymasz za swoje pieniądze i jak możesz anulować.

Oznaki oszustwa

Oszuści mogą dzwonić lub używać poczty, SMS-ów, faksów lub reklam obiecujących darmowe lub tanie wakacje. W rzeczywistości te oferty urlopowe mogą w końcu obciążać źle ujawnione opłaty lub mogą być fałszywe, proste i proste. Oto kilka powiedznych znaków, że oferta podróży lub nagroda może być oszustwem:
„Wygrałeś darmowe wakacje” – ale najpierw musisz zapłacić trochę

Prawna firma nie poprosi cię o zapłacenie za nagrodę. Każda firma, która próbuje sprzedać ci „wolne” wakacje, prawdopodobnie będzie chciała czegoś od ciebie – podatków i opłat, obecności na obowiązkowych okazjach w oznaczonym czasie, a nawet presji na zakup „dodatków” lub „dodatków” na wakacje, itp. Dowiedz się jakie są twoje koszty, zanim się na coś zgodzisz.
Firma nagradzająca chce numeru twojej karty kredytowej

Zwłaszcza jeśli mówią, że ma „zweryfikować” swoją tożsamość lub nagrodę, nie dawaj im tego.
Dzwonią zimnym, zimnym tekstem lub wysyłają pocztą e-mail

Zanim zawrzesz umowę z jakąkolwiek nieznaną firmą, zadzwoń do prokuratora generalnego i lokalnych agencji ochrony konsumenta w swoim rodzinnym kraju, aby sprawdzić skargi; następnie wyszukaj w Internecie wpisując nazwę firmy i słowo „skargi” lub „oszustwo” i przeczytaj, co mówią inni.
Nie podają – lub nie mogą – podać szczegółów

Obiecują pobyt w „pięciogwiazdkowym” kurorcie lub rejs statkiem „luksusowym”. Im bardziej niejasne są obietnice, tym mniej prawdopodobne jest, że będą prawdziwe. Zapytaj o szczegóły i poproś ich w formie pisemnej. Sprawdź adres ośrodka; poszukaj zdjęć statku.
Masz presję, aby zapisać się do klubu podróżnego, aby uzyskać atrakcyjne oferty na przyszłe wakacje

Presja, aby się zarejestrować lub przegapić, jest sygnałem do odejścia. Kluby turystyczne często mają wysokie opłaty członkowskie i ograniczony wybór miejsc lub dat podróży.
Dostajesz o tym robocall

Robocalls firm, które próbują cię sprzedać, są prawie zawsze nielegalne, jeśli nie dostałeś od firmy pisemnej zgody na telefon. Jest to prawdą, nawet jeśli nie zarejestrowałeś się w krajowym rejestrze Do Not Call.

Jeśli uważasz, że możesz być celem oszustwa, zgłoś go do FTC na ftc.gov/complaint. Więcej informacji na temat oszustw finansowych można znaleźć na stronie ftc.gov/travel.
Specjalne uwagi dotyczące podróży czarterowych

Niektórzy ludzie, którzy zapisali się do pakietów czarterowych, dowiedzieli się, że pakiet, za który zapłacili, był naprawdę oszustwem. Oto, jak sprawić, by pakiet czarterowy był prawdziwą okazją:
Sprawdź listę wszystkich publicznych lotów czarterowych

Biuro urzędów specjalnych Departamentu Transportu USA (DOT) prowadzi listę zatwierdzonych lotów czarterowych. Zgłoszenie czarteru musi zostać zatwierdzone przez DOT przed sprzedażą paczki.
Upewnij się, że czek jest płatny na rachunku escrow

Jeśli płacisz czekiem za pakiet czarterowy, prawo federalne wymaga, aby było ono płatne na rachunek escrow. Zadzwoń do banku obsługującego rachunek escrow, aby sprawdzić, czy konto jest ważne. Operatorzy czarterowi, którzy nie chcą podawać informacji o banku escrow, mogą sprzedawać przestrzeń innej firmie. Unikaj operatorów, którzy mówią, że wyślą kuriera, aby odebrać pieniądze. To pewny znak zdzierstwa.
Sprawdź operatora

Poproś ich o przesłanie informacji o firmie i nazwisk zadowolonych klientów oraz poproś rodzinę i znajomych o ich doświadczenia. Skontaktuj się z lokalnymi biurami podróży, aby dowiedzieć się, czy operator jest uprawniony, lub skontaktuj się z Amerykańskim Stowarzyszeniem Biur Podróży (ASTA), aby uzyskać więcej informacji. Nie poddawaj się presji, aby zapłacić, zanim będziesz miał okazję sprawdzić firmę.
Uzyskaj kopię umowy

Umowa z operatorem / uczestnikiem informuje, kiedy operator może zmienić rozkłady lotów i zakwaterowanie w hotelu, a także zasady i kary za anulowanie. Zazwyczaj czarter może zostać odwołany z dowolnego powodu do 10 dni przed podróżą, a operatorzy mogą postawić cię w innym hotelu wymienionym w umowie, nawet jeśli nie jest tak miły jak reklamowany hotel. Zapytaj o ubezpieczenie od anulowania. Reguły mówią, że operator nie może prosić o płatność ani jej akceptować do czasu podpisania i odesłania umowy.
Zrozum swoje prawa

Zgodnie z zasadami DOT, masz prawo do anulowania pakietu czarterowego bez kary, jeśli operator dokona „istotnej zmiany”. Obejmuje to zmianę daty lub daty wyjazdu lub miasta, zastąpienie hotelu do nieruchomości nie wymienionej w umowie, lub wzrost ceny pakietu o więcej niż 10 procent.
Oczekuj opóźnień lotu

Są powszechne w lotach czarterowych. Reguły DOT pozwalają opóźnić lot czarterowy do 48 godzin w przypadku problemów mechanicznych. Operator nie musi świadczyć alternatywnego transportu ani rekompensować swoich wydatków. Sprawdź umowę, aby sprawdzić, czy operator pokryje wszelkie koszty – takie jak zakwaterowanie i wynajem samochodu – jeśli opóźnienie nie wynika z trudności mechanicznych.

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany.