Jeśli próbujesz dokonać spłaty kredytu hipotecznego lub straciłeś część płatności, być może myślisz o negocjowaniu krótkiej sprzedaży swojego domu z pożyczkodawcą. W końcu krótka sprzedaż może nie zaszkodzić twojemu ratingowi kredytowemu aż do wykluczenia. Co więcej, podczas gdy kredytobiorcy, którzy przechodzą przez wykluczenie, mogą czekać siedem lat, zanim będą mogli skorzystać z nowego kredytu hipotecznego, krótcy sprzedawcy mogą się kwalifikować za dwa lata.

Jednak według ostatnich doniesień, niektóre systemy gwarantowania kredytów hipotecznych nie są w stanie rozróżnić krótkiej sprzedaży z Foreclosures od raportów konsumenckich. A to może zatrzymać lub opóźnić otrzymanie nowego kredytu hipotecznego.

Różnica między krótką sprzedażą a wykluczeniem
Podejmij działanie

Federalna Komisja ds. Handlu (FTC), krajowa agencja ochrony konsumentów, ma kilka wskazówek, które pomogą skrócić sprzedawcom unikanie potencjalnie kosztownego błędu: bycie poza rynkiem mieszkaniowym z powodu trudności w interpretacji krótkiej informacji o sprzedaży i wykluczeniu z raportów konsumenckich.
Różnica między krótką sprzedażą a wykluczeniem

Krótka sprzedaż ma miejsce, gdy sprzedajesz dom za mniej niż saldo, które jesteś winien na kredyt hipoteczny, a pożyczkodawca zgadza się zaakceptować wpływy ze sprzedaży zamiast egzekwowania wykluczenia. Twój pożyczkodawca współpracuje z tobą i twoim agentem nieruchomości, ustalając cenę sprzedaży i przeglądając oferty, a następnie współpracuje z agentem nieruchomości i pożyczkodawcą, by sfinalizować sprzedaż.

Wykluczenie ma miejsce, gdy nie dokonujesz płatności hipotecznych, a pożyczkodawca podejmuje kroki prawne w celu przejęcia domu.
Podejmij działanie

Jeśli wynegocjowałeś krótką sprzedaż swojego domu:

Uzyskaj list od pożyczkodawcy potwierdzający, że twoja pożyczka została zamknięta w krótkiej sprzedaży, a nie wykluczeniu. Wyślij kopię listu do każdej z ogólnopolskich firm raportujących: Equifax, Experian i TransUnion. Możesz również użyć tej litery, jeśli pojawią się pytania, gdy spróbujesz kupić inny dom.
Zamów kopię raportu kredytowego. Upewnij się, że informacje są dokładne. Ogólnopolskie firmy zajmujące się raportowaniem klientów są zobowiązane do dostarczenia bezpłatnej kopii raportu kredytowego, na żądanie, raz na 12 miesięcy. Jeśli znajdziesz błąd, skontaktuj się z firmą raportującą kredyt i firmą, która podała informacje w celu usunięcia błędu.
Kiedy będziesz gotowy do zakupu innego domu, uzyskaj wstępną zgodę. List poprzedzający zatwierdzenie od pożyczkodawcy pokazuje, że możesz dokonać zakupu. Wstępne zatwierdzenie nie jest ostatecznym zobowiązaniem do udzielenia pożyczki; Oznacza to, że spotkałeś się z oficerem pożyczki, Twój raport kredytowy został sprawdzony, a pożyczkodawca uważa, że ​​możesz kwalifikować się do określonej kwoty pożyczki. Ten proces wstępnego zatwierdzenia pozwala twojemu pożyczkodawcy zidentyfikować problemy i błędy w twoim raporcie kredytowym, które mogą uniemożliwić ci uzyskanie kredytu.

Jeśli złożysz wniosek o kredyt hipoteczny, Twoja skrzynka odbiorcza, automatyczna sekretarka i skrzynka pocztowa mogą szybko wypełnić konkurencyjne oferty innych firm hipotecznych. Nie oznacza to, że firma, o którą się ubiegasz, sprzedaje lub udostępnia Twoje dane. Przeciwnie, to fakt, że wierzyciele – w tym firmy hipoteczne – korzystają z prawa federalnego, które pozwala im identyfikować potencjalnych klientów produktów, które oferują, a następnie wprowadzać je na rynek. Federalna Komisja ds. Handlu (FTC), krajowa agencja ochrony konsumentów, chce, abyś wiedział, dlaczego Twój wniosek o kredyt hipoteczny może wywoływać konkurencyjne oferty, jak możesz z nich skorzystać na swoją korzyść i jak przestać je otrzymywać, jeśli to twój wybór.

Niezapowiedziane połączenia, wiadomości e-mail i listy dotyczące konkurencyjnych ofert często nazywane są „wstępnie wyłapanymi” lub „wstępnie zatwierdzonymi” ofertami kredytowymi. Są one oparte na informacjach w raporcie kredytowym, które sugerują, że spełniasz kryteria określone przez wierzyciela składającego ofertę – na przykład mieszkasz w określonym kodzie pocztowym, masz określoną liczbę kart kredytowych lub masz określoną zdolność kredytową. Biura kredytowe i inne firmy sporządzające sprawozdania konsumenckie sprzedają listy klientów, którzy spełniają kryteria dla firm ubezpieczeniowych, kredytodawców i innych wierzycieli.

Kiedy ubiegasz się o kredyt hipoteczny, pożyczkodawca zwykle otrzymuje kopię twojego raportu kredytowego. W tym momencie na twoim raporcie pojawia się „zapytanie”, pokazujące, że pożyczkodawca na niego spojrzał. Zapytanie wskazuje, że jesteś na rynku pożyczki. Dlatego firmy hipoteczne kupują listy konsumentów, którzy w ostatnim raporcie kredytowym odnieśli się do firmy hipotecznej. Prawo federalne dopuszcza taką praktykę, jeśli oferta kredytu spełnia określone wymogi prawne.

Oczywiście niektóre firmy hipoteczne odnoszą korzyści z tej praktyki. Ale FTC mówi, że konsumenci mogą również czerpać korzyści: wstępnie dobrane oferty mogą uwydatnić inne dostępne produkty i ułatwić porównywanie kosztów, podczas gdy dokładnie zapoznasz się z warunkami wszelkich ofert, które możesz wziąć pod uwagę.

Mimo to, niektórzy ludzie mogą nie chcieć w ogóle otrzymywać uprzednio przedstawionych ofert kredytowych i ubezpieczeniowych. Oto jak je zatrzymać:

Gdy zadzwonisz pod bezpłatny numer lub odwiedź stronę internetową, zostaniesz poproszony o podanie pewnych danych osobowych, w tym numeru telefonu domowego, nazwiska, numeru ubezpieczenia społecznego i daty urodzenia. Podane informacje są poufne i zostaną wykorzystane wyłącznie w celu przetworzenia Twojego żądania rezygnacji. Nie wprowadzaj żadnych danych osobowych, dopóki nie sprawdzisz, czy witryna jest bezpieczna – ikona kłódki w przeglądarce lub adres internetowy rozpoczynający się od https.

Rezygnacja z wcześniejszych ofert nie ma wpływu na możliwość ubiegania się o kredyt lub jego uzyskania. Twoja prośba o wyłączenie zostanie przetworzona w ciągu pięciu dni, ale może minąć do 60 dni, zanim przestaną pojawiać się wstępnie wybrane oferty. Jeśli masz wspólny kredyt hipoteczny, obie strony muszą zrezygnować z wcześniejszych ofert. Jeśli lub kiedy chcesz się z powrotem zwrócić, użyj tego samego numeru telefonu lub strony internetowej.
Podaj swój numer telefonu w rejestrze National Do Not Call rządu federalnego, aby zmniejszyć liczbę połączeń telemarketingowych, które odbierasz w domu. Aby zarejestrować swój numer telefonu lub uzyskać informacje o rejestrze, odwiedź stronę www.donotcall.gov lub zadzwoń pod numer 1-888-382-1222 z numeru telefonu, który chcesz zarejestrować. Otrzymasz mniej połączeń telemarketingowych w ciągu 31 dni od zarejestrowania swojego numeru. Twój numer pozostaje w rejestrze przez pięć lat, dopóki nie zostanie rozłączony lub dopóki nie zdejmiesz go z rejestru.

To powiedziawszy, FTC chce, abyś wiedział, że wiele firm używa innych narzędzi do identyfikacji potencjalnych klientów, a rejestr Do Not Call nie będzie Cię chronić przed wszystkimi telemarketerami – na przykład tymi, z którymi masz relacje biznesowe. Nawet jeśli zrezygnujesz z wcześniejszych ofert i umieścisz swój numer w Rejestrze National Do Not Call, możesz spodziewać się niezamówionych ofert.

Aby uzyskać więcej informacji na temat Ustawy o Fair Credit Reporting, ustawie określającej warunki, na podstawie których firmy mogą sprawdzać raporty kredytowe, przeczytaj bezpłatne raporty kredytowe.

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany.