Gwarancja. Jeśli gwarancja producenta nadal obowiązuje w odniesieniu do używanego samochodu, być może trzeba będzie uiścić opłatę, aby uzyskać ubezpieczenie, co oznacza, że ​​jest to umowa serwisowa. Jednakże, jeśli dealer pochłonie koszt opłaty producenta, pokrycie jest uważane za gwarancję.

 

Domniemane gwarancje. Istnieją dwa popularne typy domniemanych gwarancji. Oba są niewypowiedziane i niepisane, i opierają się na zasadzie, że sprzedawca stoi za produktem. W ramach „gwarancji wartości handlowej” sprzedawca obiecuje, że produkt zrobi to, co powinien. Na przykład toster będzie wznosił toast, lub samochód będzie działał. Jeśli samochód nie działa, prawo domniemanych gwarancji mówi, że sprzedawca musi to naprawić (chyba że został sprzedany „tak jak jest”), aby kupujący otrzymał działający samochód. „Gwarancja przydatności do określonego celu” ma zastosowanie, gdy kupujesz pojazd na podstawie porady dealera, że ​​jest odpowiedni do określonego zastosowania, np. Do holowania przyczepy. Używane samochody są zwykle objęte domniemanymi gwarancjami zgodnie z prawem stanowym.

 

Jak jest – bez gwarancji. Jeśli kupujesz samochód „taki, jaki jest”, musisz zapłacić za wszystkie naprawy, nawet jeśli samochód zepsuje się w drodze do domu od dealera. Jeśli jednak kupisz umowę dealera z usługą w ciągu 90 dni od zakupu używanego samochodu, stanowe „domniemane gwarancje” mogą dać ci dodatkowe prawa.

 

Niektóre stany zakazują sprzedaży „tak jak jest” na większości lub wszystkich używanych samochodach. Inne stany wymagają użycia określonych słów, aby zrzec się domniemanych gwarancji. Ponadto w niektórych stanach stosowane są samochodowe „prawa cytrynowe”, zgodnie z którymi konsument może otrzymać zwrot lub wymianę, jeśli pojazd jest poważnie uszkodzony. Aby uzyskać informacje na temat przepisów państwowych, skontaktuj się z lokalnym lub stanowym urzędem ochrony konsumenta lub prokuratorem generalnym.

 

Aby uzyskać więcej informacji, przeczytaj Kupno używanego samochodu.

Uskarżanie się

 

Jeśli masz problem z umową o auto-serwis, najpierw spróbuj rozwiązać spór z usługodawcą. Jeśli to nie zadziała, skontaktuj się ze swoim prokuratorem generalnym, państwową komisją ubezpieczeniową lub lokalną agencją ochrony konsumenta. Możesz także złożyć skargę do Federalnej Komisji Handlu.

 

Jeśli uważasz, że padłeś ofiarą oszustwa z tytułu gwarancji auto, zgłoś skargę do FTC. Chociaż FTC nie ingeruje w indywidualne spory, podane przez ciebie informacje mogą wskazywać na wzór możliwych naruszeń prawa wymagających działania ze strony Komisji.

 

Jeśli posiadasz samochód, wiesz, jak ważne jest nadążanie za rutynową konserwacją i naprawami. Ale czy dealer może odmówić honorowania gwarancji dostarczonej z nowym samochodem, jeśli ktoś inny wykonuje rutynową konserwację lub naprawy?

 

Federalna Komisja Handlu (FTC), krajowa agencja ochrony konsumentów, mówi: nie. W rzeczywistości, niezgodne z prawem jest, aby dealer odmówił udzielenia gwarancji z powodu rutynowych czynności konserwacyjnych lub napraw wykonywanych przez kogoś innego. Rutynowa konserwacja często obejmuje zmiany oleju, obroty opon, wymianę pasów, kontrole płynów i uderzeń, nowe klocki hamulcowe i kontrole. Harmonogramy konserwacji różnią się w zależności od marki pojazdu, modelu i roku; najlepszym źródłem informacji o rutynowej planowej konserwacji jest podręcznik użytkownika.

 

Co to jest gwarancja?

Czy muszę używać sprzedawcy do napraw i konserwacji, aby utrzymać gwarancję w mocy?

Czy użycie „części zamiennych” lub części z recyklingu spowoduje utratę gwarancji?

Wskazówki, aby uniknąć problemów z gwarancją

 

Co to jest gwarancja?

 

Gwarancja jest obietnicą, często składaną przez producenta, za swoim produktem lub naprawieniem pewnych usterek lub usterek przez pewien okres czasu. Gwarancja obejmuje wszelkie naprawy objęte gwarancją lub części zamienne w okresie gwarancyjnym.

Czy muszę używać sprzedawcy do napraw i konserwacji, aby utrzymać gwarancję w mocy?

 

Nie. Niezależny mechanik, sklep z sieciami handlowymi, a nawet ty sam możesz wykonywać rutynowe czynności konserwacyjne i naprawy pojazdu. W rzeczywistości ustawa gwarancyjna Magnuson-Moss, która jest egzekwowana przez FTC, powoduje, że producenci lub sprzedawcy twierdzą, że gwarancja jest nieważna lub odmawia ochrony gwarancyjnej tylko dlatego, że wykonała ją osoba inna niż sprzedawca. Producent lub dystrybutor może jednak wymagać od konsumentów, aby korzystali z wybranych usług naprawy, jeśli usługi naprawcze są świadczone konsumentom bezpłatnie w ramach gwarancji.

 

Mimo to mogą zaistnieć sytuacje, w których naprawa może nie zostać naprawiona. Na przykład, jeśli Ty lub Twój mechanik w niewłaściwy sposób wymienisz pas i silnik zostanie uszkodzony, Twój producent lub sprzedawca może odmówić odpowiedzialności za naprawę silnika w ramach gwarancji. Jednakże, zgodnie z FTC, producent lub sprzedawca musi być w stanie wykazać, że niewłaściwa wymiana paska – a nie jakaś inna usterka – spowodowała uszkodzenie silnika. Gwarancja nadal obowiązuje w przypadku innych części Twojego samochodu.

 

Czy użycie „części zamiennych” lub części z recyklingu spowoduje utratę gwarancji?

 

Nie. Częścią „aftermarket” jest część wykonana przez firmę inną niż producent pojazdu lub producent oryginalnego sprzętu. Część „recyklingowana” to część, która została wykonana i zainstalowana w nowym pojeździe przez producenta lub producenta oryginalnego sprzętu, a następnie usunięta z pojazdu i udostępniona do odsprzedaży lub ponownego użycia. Korzystanie z części zamiennych lub z recyklingu nie powoduje unieważnienia gwarancji. Ustawa o gwarancji Magnuson-Moss powoduje, że firmy mogą unieważnić gwarancję lub odmówić ochrony w ramach gwarancji tylko dlatego, że użyli Państwo części zamiennych lub części z recyklingu. Producent lub sprzedawca może jednak wymagać, aby konsumenci używali wybranych części, jeśli te części są dostarczane konsumentom bezpłatnie w ramach gwarancji.

 

Jeśli jednak okaże się, że rynek części zamiennych lub z recyklingu był wadliwy lub nie został prawidłowo zainstalowany, a także powoduje uszkodzenie innej części objętej gwarancją, producent lub sprzedawca ma prawo odmówić ochrony tej części i pobierać opłaty za wszelkie naprawy. FTC mówi, że producent lub sprzedawca musi wykazać, że części zamienne lub części z recyklingu powodowały konieczność naprawy przed odmową ochrony gwarancyjnej.

Wskazówki, aby uniknąć problemów z gwarancją

 

Oto jak uzyskać jak najwięcej z gwarancji pojazdu:

 

Przeczytaj gwarancję. Często w pakiecie z instrukcją obsługi, gwarancja zawiera ogólny opis i szczegółowe informacje na temat zasięgu. Jeśli zgubiłeś swój podręcznik właściciela, poszukaj go online. Sprawdź sekcję „Właściciele” na stronie producenta.

Bądź świadomy okresu gwarancji. W przypadku wystąpienia problemów objętych gwarancją, należy je wykupić przed wygaśnięciem gwarancji.

Obsługuj swój samochód w regularnych odstępach czasu. W każdym razie jest to dobry pomysł. Jednak w celu zachowania nienaruszonej gwarancji należy postępować zgodnie z zalecanym przez producenta harmonogramem serwisowania. Szczegóły znajdują się w podręczniku użytkownika.

Zachowaj wszystkie zapisy usług i pokwitowania, niezależnie od tego, kto wykonuje usługę. Obejmuje to zmiany oleju, obroty opon, wymianę paska, nowe klocki hamulcowe i kontrole. Utwórz plik, aby śledzić naprawy; przyda się, jeśli będziesz musiał skorzystać z gwarancji. Jeśli kiedykolwiek otrzymasz roszczenie gwarancyjne i okaże się, że nie utrzymałeś pojazdu, Twoje roszczenie może zostać odrzucone.

Skarżyć się. Jeśli uważasz, że doradca serwisowy dealera odrzucił roszczenie gwarancyjne niesprawiedliwie, poproś o rozmowę z przełożonym. Jeśli nadal nie jesteś usatysfakcjonowany, skontaktuj się z producentem lub przejdź do innego sprzedawcy. Możesz także złożyć skargę do swojego prokuratora generalnego, lokalnego biura ochrony konsumentów lub FTC.

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany.