Co obejmuje?

 

Niewiele umów serwisowych obejmuje wszystkie naprawy. Częste naprawy części, takich jak hamulce i sprzęgła, nie są uwzględniane w umowach o świadczenie usług. Najlepsza rada: jeśli przedmiotu nie ma na liście, załóżmy, że go nie ma. Uważaj na absolutne wykluczenia, które z jakiegoś powodu odmawiają ubezpieczenia. Na przykład: jeśli część zadaszona jest uszkodzona przez część niezabezpieczoną, roszczenie może zostać odrzucone. Lub jeśli w umowie określono, że tylko „mechaniczne awarie” zostaną pokryte, problemy spowodowane „normalnym zużyciem” mogą być wykluczone. Jeśli silnik musi zostać rozebrany, aby zdiagnozować problem, a podczas tego procesu mechanik odkryje niezabezpieczone części, które wymagają naprawy lub wymiany, być może trzeba będzie zapłacić za pracę związaną z oderwaniem i ponownym montażem silnik.

 

Możesz nie mieć pełnej ochrony nawet dla części objętych umową. Niektóre firmy używają „współczynnika amortyzacji” do obliczania pokrycia: firma może płacić tylko częściowe koszty naprawy lub wymiany w oparciu o przebieg twojego samochodu.

W jaki sposób rozpatrywane są roszczenia?

 

Kiedy Twój samochód wymaga naprawy lub naprawy, możesz mieć wybór spośród kilku dealerów serwisowych lub autoryzowanych warsztatów naprawczych. Lub, być może będziesz musiał zanieść go do sprzedawcy, od którego go kupiłeś. To może być niewygodne, jeśli kupiłeś samochód od dealera w innym mieście. Dowiedz się, czy samochód zostanie objęty ubezpieczeniem, jeśli się zepsuje, gdy używasz go w podróży lub jeśli skorzystasz z niego po opuszczeniu miasta.

 

Niektóre firmy zajmujące się umowami o świadczenie usług i dealerów oferują usługi tylko w określonych obszarach geograficznych. Dowiedz się, czy potrzebujesz uprzedniej zgody od dostawcy kontraktu na wszelkie naprawy lub usługi holownicze. Pamiętaj: czas potrzebny na uzyskanie autoryzacji, czy możesz uzyskać zezwolenie poza normalnymi godzinami pracy i czy firma ma bezpłatny numer do autoryzacji. Przetestuj bezpłatny numer przed zakupem umowy, aby sprawdzić, czy możesz łatwo przejść.

 

Być może będziesz musiał zapłacić za naprawy objęte gwarancją, a następnie poczekać, aż firma serwisowa zwróci ci koszty. Jeśli umowa o świadczenie usług serwisowych nie określa, jak długo zwykle trwa zwrot, zapytaj. Dowiedz się, kto rozwiązuje roszczenia w przypadku sporu z dostawcą usług i potrzebujesz programu rozstrzygania sporów.

Czy nowe lub regenerowane części są dopuszczone do użytku w naprawach objętych gwarancją?

 

Jeśli dotyczy to Ciebie, będziesz chciał wiedzieć, czy autoryzowana stacja naprawcza utrzymuje odpowiedni zapas części. Mogą wystąpić opóźnienia naprawy, jeśli autoryzowane części nie są łatwo dostępne i należy je zamówić.

Jakie są moje obowiązki?

 

Zgodnie z umową serwisową może być konieczne przestrzeganie wszystkich zaleceń producenta dotyczących rutynowych czynności konserwacyjnych, takich jak wymiana oleju. Jeśli tego nie zrobisz, może to unieważnić umowę. Aby udowodnić, że samochód został utrzymany w należyty sposób, należy prowadzić szczegółowe rejestry, w tym pokwitowania. Dowiedz się, czy umowa nie pozwala na zabranie auta na niezależne stanowisko w celu rutynowej konserwacji lub samodzielnego wykonania pracy. Umowa może określać, że sprzedawca, który sprzedał ci samochód, jest jedynym autoryzowanym miejscem do obsługi samochodu.

 

Uważaj na oszustwa z tytułu gwarancji automatycznych

 

Sceptycznie podchodź do poczty i połączeń telefonicznych, ostrzegając, że gwarancja na samochód wkrótce wygaśnie. Firmy stojące za listami i zaproszeniami mogą sprawiać wrażenie, że reprezentują twojego dealera samochodowego lub producenta. W przypadku zwrotów, takich jak Powiadomienie o ruchu pojazdów, Ostateczne zawiadomienie o gwarancji lub Powiadomienie o przerwaniu, starają się sprawić, że oferta wydaje się pilna – i poprosić o dzwonienie pod bezpłatny numer, aby uzyskać więcej informacji. Zbadaj, zanim kupisz.

 

Najprawdopodobniej te oferty pochodzą od niepowiązanych firm, które chcą sprzedać ci dłuższe gwarancje – dokładniej znane jako umowy o świadczenie usług – które sprzedają się często za setki lub tysiące dolarów. Jeśli odpowiesz na wezwanie z firmy oferującej tak zwane przedłużone gwarancje, prawdopodobnie usłyszysz taktyki sprzedaży wysokociśnieniowej, jak również żądania dotyczące osobistych informacji finansowych i zaliczki, zanim uzyskasz jakiekolwiek szczegóły dotyczące umowy o świadczenie usług. . A jeśli kupisz umowę o świadczenie usług, może się okazać, że firma stojąca za nią nie będzie działać wystarczająco długo, aby wywiązać się ze swoich zobowiązań.

Steruj z dala od oszustw związanych z automatyczną gwarancją

 

Jeśli otrzymasz wiadomość e-mail lub telefonicznie o odnowieniu gwarancji pojazdu, nie rób tego w wartości nominalnej. Gwarancja Twojego pojazdu może już dawno wygasnąć – lub może już wygasła. Jeśli masz pytanie dotyczące gwarancji, zajrzyj do instrukcji obsługi, zadzwoń do sprzedawcy, który sprzedał Ci samochód, lub skontaktuj się z producentem pojazdu.

 

Bądź czujny na szybkie rozmowy. Telemarketerzy oferujący automatyczne gwarancje często wykorzystują taktykę wysokiego ciśnienia, aby ukryć swoją prawdziwą motywację. Nie spiesz się. Większość legalnych firm da ci czas i pisemne informacje o ofercie, zanim poprosisz o zobowiązanie się do zakupu.

 

Nigdy nie podawaj osobistych informacji finansowych lub innych poufnych informacji, takich jak numer konta bankowego, karty kredytowej czy numeru ubezpieczenia społecznego – nawet numeru prawa jazdy lub numeru identyfikacyjnego pojazdu (VIN) – chyba że wiesz, z kim masz do czynienia. Oszuści często proszą o te informacje podczas niezamówionej sprzedaży, a następnie wykorzystują je do popełniania innych oszustw przeciwko tobie.

 

Bądź sceptyczny wobec wszelkich niechcianych rozmów handlowych i nagranych wiadomości. Jeśli Twój numer telefonu znajduje się w Rejestrze National Do Not Call: Nie powinieneś otrzymywać informacji o nagraniach na żywo lub zarejestrowanych, chyba że wyraziłeś zgodę na takie rozmowy, kupiłeś coś od firmy w ciągu ostatnich 18 miesięcy lub poprosiłeś firmę o informacje w ciągu ostatnich trzech miesięcy. Przeczytaj Robocalls, aby dowiedzieć się więcej. Aby zgłosić naruszenie rejestru National Do Not Call lub zarejestrować numer telefonu, odwiedź stronę DoNotCall.gov lub zadzwoń pod numer 1-888-382-1222.

Samochody używane: ochrona gwarancyjna

 

Kupując używany samochód, należy zapoznać się z Przewodnikiem dla kupujących zamieszczonym w bocznym oknie. FTC wymaga Przewodnika we wszystkich używanych samochodach sprzedawanych przez dealerów. Określa, czy umowa o świadczenie usług jest dostępna. Wskazuje również, czy pojazd jest sprzedawany z gwarancją, z domniemanymi gwarancjami, czy „jak jest”.

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany.