Telemarketing – zasady sprzedaży

Zasada Sprzedaży Telemarketingu Federalnej Komisji Handlu (TSR) określa liczbę połączeń telemarketingowych, które odbierasz w domu. TSR ustanowiła rejestr National Do Not Call, który ułatwia i zmniejsza liczbę niechcianych połączeń sprzedażowych z telemarketingiem.
Jak mogę umieścić mój numer w rejestrze National Do Not Call?

Możesz zarejestrować się online na stronie donotcall.gov, jeśli masz działający adres e-mail lub telefonicznie, dzwoniąc pod bezpłatny numer, który chcesz zarejestrować. Rejestracja jest bezpłatna.
Jak działa rejestracja?

Jeśli zarejestrujesz się przez telefon, musisz zadzwonić pod numer, który chcesz zarejestrować. Jeśli zarejestrujesz się online, musisz podać adres e-mail w celu potwierdzenia. System wyśle ​​wiadomość e-mail z potwierdzeniem. Aby ukończyć rejestrację, kliknij link w wiadomości e-mail w ciągu 72 godzin po jej otrzymaniu. Możesz spodziewać się mniej połączeń w ciągu 31 dni od daty rejestracji w rejestrze. Numer telefonu, który rejestrujesz, jest jedyną informacją identyfikującą, która jest dostarczana telemarketerom i innym firmom, które korzystają z rejestru.
Jak działa rejestr National Do Not Call?

Prawo wymaga od telemarketerów przeszukiwania rejestru co 31 dni i uniknięcia wywoływania dowolnego numeru telefonu w rejestrze. Jeśli odbierzesz połączenia telemarketingowe po tym, jak Twój numer telefonu znajduje się w rejestrze przez 31 dni, możesz złożyć skargę na stronie donotcall.gov lub dzwoniąc pod bezpłatny numer. Musisz znać datę połączenia i nazwę firmy lub numer telefonu, aby złożyć skargę nie wzywać. Telemarketer, który lekceważy rejestr National Do Not Call, może zostać ukarany grzywną w wysokości do 40 000 USD za każde połączenie.

Numery telefonów są usuwane z rejestru, gdy są odłączone i ponownie przypisane lub gdy użytkownik chce usunąć numer.
Kiedy zaczął obowiązywać rejestr National Do Not Call?

Federalna Komisja ds. Handlu, Federalna Komisja ds. Komunikacji (Federal Communications Commission) i państwa rozpoczęły egzekwowanie rejestru National Do Not Call w dniu 1 października 2003 r.
Czy rejestr National Do Not Call obejmuje wszystkie połączenia telemarketingowe?

Umieszczenie numeru w rejestrze National Do Not Call zatrzyma większość połączeń telemarketingowych, ale nie wszystkie. Dopuszczalne są połączenia z organizacjami politycznymi, organizacjami charytatywnymi i inspektorami telefonicznymi lub w ich imieniu.

Jeśli masz ustaloną relację z firmą, może ona zadzwonić do ciebie przez okres do 18 miesięcy od ostatniego zakupu, płatności lub dostawy – nawet jeśli Twój numer znajduje się w rejestrze National Do Not Call. Jeśli zadasz zapytanie lub złożysz wniosek w firmie, może on zadzwonić do ciebie trzy miesiące później. Uważnie przeczytaj ankiety lub ankiety, które przesyłasz, ponieważ mogą one być próbą nawiązywania relacji biznesowych. Uważaj też, aby przeczytać wszystko, co podpisujesz, takie jak formularze do loterii lub prośby o „darmowe” produkty; mogą to być próby uzyskania pisemnego pozwolenia na przyszłe połączenia.

Jeśli umieścisz swój numer w rejestrze krajowym, możesz wyrazić pisemną zgodę, aby firma zadzwoniła do ciebie. Ewentualnie, jeśli masz ustalone relacje biznesowe, możesz poprosić firmę, aby do Ciebie nie dzwoniła. Firma musi uszanować twoją prośbę, nawet jeśli wcześniej wyraziłeś zgodę na piśmie.

Jeśli nie umieścisz swojego numeru w rejestrze krajowym, możesz zabronić dzwoniącym poszczególnym telemarketerom, prosząc każdego, aby umieścił Cię na liście firm, które nie dzwonią. Powinieneś rejestrować datę złożenia wniosku.

Chociaż osoby dzwoniące, które proszą o datki na cele charytatywne, nie muszą przeszukiwać krajowego rejestru, telemarketer nastawiony na zysk w imieniu organizacji charytatywnej musi uszanować twoją prośbę, aby nie odbierać połączeń w imieniu tej organizacji charytatywnej.

Czy istnieją inne zabezpieczenia przed niechcianymi połączeniami telemarketingowymi?

TSR zabrania oszukańczych i obelżywych czynności i praktyk telemarketingowych. Określa standardy postępowania w przypadku połączeń telemarketingowych:

Telemarketerzy nie mogą dzwonić do ciebie przed 8 rano lub po 21.00.
Telemarketerzy muszą natychmiast poinformować cię o tożsamości sprzedawcy lub organizacji charytatywnej, a także, że połączenie jest połączeniem handlowym lub ofertą charytatywną.
Telemarketerzy muszą ujawniać wszelkie istotne informacje na temat oferowanych przez nich towarów lub usług oraz warunków sprzedaży. Zabrania się kłamania o jakichkolwiek warunkach ich oferty.

TSR również:
Ogranicza sposoby zarabiania na telemarketerach

Telemarketer nie może:

Poproś, abyś zapłacił gotówką za przelew gotówki na gotówkę – jak te z MoneyGram i Western Union
Poproś o zapłatę, przekazując PIN z karty doładowania gotówki, takiej jak MoneyPak i Vanilla Reload
Poproś o informacje na temat swojego konta bankowego, aby utworzyć typ czeku, którego nigdy nie widzisz ani nie podpisujesz. Kontrole te nazywane są „zdalnie tworzonymi zleceniami płatniczymi”.

Jeśli telemarketer prosi o skorzystanie z jednej z tych metod płatności, łamie prawo.

Jeśli telemarketer nie załatwił (a) Pan (i) rozmowy z prośbą o podanie numeru konta bankowego w jakimkolwiek celu, powiedz „Nie” i odłóż słuchawkę.
Ogranicza nieautoryzowane płatności

Zanim podadzą informacje rozliczeniowe do zapłaty, telemarketerzy muszą uzyskać wyraźną świadomą zgodę na obciążenie i pobrać określone konto. Jeśli telemarketer ma dane Twojego konta przed połączeniem – znane jako „wstępnie założone konto telemarketingowe” – i oferuje ci towary lub usługi na bezpłatną wersję próbną przed automatycznym obciążeniem, telemarketer musi:

uzyskać zgodę na użycie konkretnego numeru konta,
poproś o potwierdzenie chęci zatwierdzenia opłaty, przekazując telemarketerowi co najmniej cztery ostatnie cyfry numeru konta, oraz
stworzyć nagranie dźwiękowe całej transakcji telefonicznej.

Zmniejsza liczbę porzuconych połączeń

Telemarketerzy są zobowiązani do połączenia swojego połączenia z przedstawicielem handlowym w ciągu dwóch sekund od powitania przez konsumenta. Spowoduje to zmniejszenie liczby połączeń typu „dead air” lub zawieszających się, które otrzymasz od telemarketerów. Połączenia te mają miejsce, gdy telemarketerzy używają automatycznego wybierania numerów, który dociera do wielu numerów, a pracownicy nie są w stanie odpowiedzieć na wszystkie połączenia. W takim przypadku musi zostać nagrana wiadomość, aby poinformować, kto dzwoni i numer, z którego dzwonią. Przepisy zabraniają zarejestrowanego spadku sprzedaży w przypadku połączenia typu „cold call”. Aby dać ci czas na odebranie telefonu, telemarketer może nie rozłączyć się na nieodebranym połączeniu przed upływem 15 sekund lub czterech dzwonków.
Wymaga transmisji identyfikatora dzwoniącego

Telemarketerzy muszą przekazać swój numer telefonu i, jeśli to możliwe, swoje nazwisko, do usługi identyfikacji dzwoniącego. To chroni twoją prywatność, zwiększa odpowiedzialność za stronę telemarketera i pomaga w wysiłkach na rzecz egzekwowania prawa.
Reid w Robocalling

Większość firm potrzebuje Twojej pisemnej zgody, zanim będzie mogła zadzwonić do ciebie z wcześniej zarejestrowanymi wiadomościami telemarketingowymi lub „robocallami”. Firma musi to wyjaśnić, że chce zadzwonić do ciebie z robocallami. Nie może wymagać, abyś zgodził się na robocall w celu uzyskania jakichkolwiek towarów lub usług. Jeśli się zgodzisz, masz prawo zmienić zdanie.

Firmy korzystające z robocalls muszą na początku wiadomości powiedzieć, w jaki sposób można zapobiec przyszłym połączeniom. Muszą zapewnić automatyczną rezygnację, którą można aktywować za pomocą głosu lub naciśnięcia klawisza w trakcie trwania połączenia. Jeśli wiadomość można pozostawić na poczcie głosowej lub automatycznej sekretarce, firmy muszą dostarczyć bezpłatny numer na początku wiadomości, która połączy się z automatycznym systemem rezygnacji, z którego można korzystać w dowolnym momencie.

Dodaj komentarz