Zawiedziony przez produkt lub usługę, za którą zapłaciłeś? Nie musisz zadowalać się podłym wykonaniem. Większość firm chce Cię uszczęśliwić, więc będziesz wracać. Te strategie i nasz przykładowy list skargi mogą pomóc.

Wróć do sklepu lub strony internetowej
Skontaktuj się z obsługą klienta
Użyj mediów społecznościowych
Napisać list
Uzyskaj pomoc z zewnątrz

Wróć do sklepu lub strony internetowej

Możesz rozwiązać wiele problemów konsumenckich, rozmawiając z pracownikiem sklepu lub, jeśli kupiłeś przedmiot online, powracając na stronę. Zrób to tak szybko, jak to możliwe, ponieważ niektórzy sprzedawcy detaliczni mają ograniczenia czasowe w zakresie zwrotów i zwrotów.

Sprzedawcy internetowi powinni dostarczyć instrukcje zwrotu na stronie lub na pokwitowaniu. Robiąc zakupy online, dobrze jest rozważyć zasady dotyczące reputacji i zwrotu firmy przed zakupem.

Jeśli pracownik nie ma uprawnień, aby ci pomóc, poproś o przełożonego lub menedżera. Z każdą osobą spokojnie i dokładnie wyjaśnij problem i co chcesz zrobić. Prowadź rejestr swoich rozmów – z kim rozmawiałeś i kiedy oraz jakie działania obiecali.
Skontaktuj się z obsługą klienta

Być może będziesz musiał porozmawiać z kimś w krajowej centrali firmy lub z producentem produktu. Wiele firm zapewnia bezpłatny numer lub adres dla działu obsługi klienta na opakowaniu produktu, gwarancji lub pokwitowaniu. Jeśli tak nie jest:

Odwiedź stronę internetową firmy. Poszukaj linku „Skontaktuj się z nami”.
Zadzwoń pod numer 1-800-555-1212, aby uzyskać bezpłatną pomoc w katalogu.

Jeśli pierwsza osoba, z którą rozmawiasz, nie może ci pomóc, poproś o przełożonego.
Użyj mediów społecznościowych

Media społecznościowe stanowią alternatywę dla złożenia formalnej skargi konsumenckiej. Wiele firm ma osoby, które monitorują posty i skargi dotyczące ich usług na stronach mediów społecznościowych. Twój post będzie najbardziej efektywny, jeśli użyjesz rozsądnego tonu i wyjaśnisz wyraźnie problem. Aby uniknąć negatywnego postrzegania, firma może szybko zareagować na Twój problem. Chociaż nie ma gwarancji, warto spróbować.
Napisz list

Jeśli połączenie nie działa, skorzystaj z tego przykładowego listu i poniższych wskazówek, aby przygotować skuteczną skargę:

Bądź jasny i zwięzły. Opisz przedmiot, który kupiłeś i problem, podaj numery seryjne lub modelowe oraz nazwę i lokalizację sprzedawcy.
Podaj dokładnie to, co chcesz zrobić i jak długo chcesz czekać na odpowiedź. Bądź rozsądny.
Nie pisz o złym, sarkastycznym ani groźnym liście. Osoba czytająca Twój list prawdopodobnie nie jest odpowiedzialna za problem, ale może być bardzo pomocna w jego rozwiązaniu.
Dołącz kopie odpowiednich dokumentów, takich jak paragony, zlecenia naprawy i gwarancje. Zachowaj oryginały.
Podaj swoje imię i nazwisko, adres i numery telefonów. Jeśli konto jest zaangażowane, pamiętaj o podaniu numeru konta.

Możesz wysłać list poleconym pocztą i poprosić o pokwitowanie odbioru. Będziesz miał dowód, że firma dostała twój list i kto się na to podpisał.
Uzyskaj pomoc z zewnątrz

Jeśli Twój list nie załatwia sprawy, możesz skontaktować się z następującymi organizacjami w celu uzyskania pomocy.

Pamiętaj, że nikt nie może Ci zagwarantować zwrotu pieniędzy. Oszuści czasami twierdzą, że mogą – ale potem nalegają na opłaty z góry lub poprosić o numer Social Security lub dane konta bankowego. Nie bierz ich przynęty. Nie ma opłat za zgłoszenie skargi do agencji rządowej.
Organizacje państwowe i lokalne

Złóż skargę do swojego prokuratora generalnego lub lokalnego biura ochrony konsumentów.
Skorzystaj z wezwań lokalnych mediów do linii działania.
Skontaktuj się z lokalnym biurem Better Business Bureau.

Organizacje narodowe

Niektóre organizacje konsumenckie pomagają osobom składającym skargi. Inni są zainteresowani słuchaniem o problemach, które mają wpływ na ich edukację i wysiłki rzecznicze.
Firmy sprzedające podobne produkty lub usługi często należą do stowarzyszenia branżowego, które może pomóc w rozwiązaniu problemów między jego członkami a konsumentami.

Rząd federalny

Złóż skargę do Federalnej Komisji Handlu na ftc.gov/complaint. FTC nie rozpatruje indywidualnych skarg, ale skarga pomaga organom ścigania wykrywać wzorce niewłaściwego postępowania i może prowadzić do dochodzenia.

Wiele innych agencji federalnych reguluje produkty i usługi konsumenckie. Jeśli nie masz pewności, z którą agencją się skontaktować, zadzwoń pod numer 1-800-FED-INFO, aby uzyskać pomoc.
Programy rozwiązywania sporów

Wielu konsumentów i przedsiębiorców korzysta z programów rozstrzygania sporów – mediacji i arbitrażu – jako alternatywy dla skierowania sprawy do sądu.

Mediacja obejmuje neutralną stronę trzecią, która pomaga tobie i drugiej stronie próbować rozwiązać problem. Od Ciebie i drugiej strony zależy jednak osiągnięcie porozumienia.
Arbitraż jest mniej formalny niż sąd, chociaż Ty i druga strona mogą pojawić się na rozprawie, przedstawić dowody lub wezwać i przesłuchać świadków. W przeciwieństwie do mediacji, arbiter lub panel podejmuje decyzję po przedstawieniu swojej sprawy. Decyzja może być prawnie wiążąca.

Niektóre firmy wymagają od konsumentów rozstrzygania sporów i zrzekają się prawa do wniesienia sprawy do sądu. Sprawdź szczegóły umowy lub opakowania produktu.

Scam artyści kupują i sprzedają „listy frajerów” z nazwiskami osób, które już straciły pieniądze na oszukańcze promocje. Ci oszustów mogą nazywać cię obietnicą odzyskania utraconych pieniędzy lub nagród lub towarów, których nigdy nie otrzymałeś – za opłatą z góry. To niezgodne z prawem. Zgodnie z zasadą sprzedaży przez Telemarketing nie mogą oni żądać ani akceptować płatności przez siedem dni roboczych po dostarczeniu pieniędzy lub innego przedmiotu, który ci odzyskają.
Jak działają oszustwa

Wielu konsumentów może nie wiedzieć, że zostali oszukani przez fałszywą promocję nagród, fałszywą akcję charytatywną, oszukańcze okazje biznesowe lub inne oszustwa. Ale jeśli nieświadomie zapłaciłeś pieniądze za takie oszustwo, prawdopodobnie twoje imię znajduje się na „liście frajerów”. Ta lista może zawierać Twój adres, numery telefonów i inne informacje, np. Ile pieniędzy wydałeś na fałszywe oferty. Nieuczciwi promotorzy kupują i sprzedają „listy frajerów” na temat teorii, że ludzie, którzy zostali oszukani raz, mają wysokie prawdopodobieństwo ponownego oszustwa.

Ci oszuści kłamią, gdy obiecują, że za opłatą lub datkiem na określoną organizację charytatywną odzyskają utracone pieniądze lub nagrodę lub produkt, który nigdy nie otrzymał. Używają różnych kłamstw, aby zwiększyć wiarygodność swoich racji: niektórzy twierdzą, że reprezentują firmy lub agencje rządowe; niektórzy mówią, że trzymają pieniądze dla ciebie; i inni oferują do składania dokumentów niezbędnych skarg w agencjach rządowych w twoim imieniu. Jeszcze inni twierdzą, że mogą dostać twoje nazwisko na szczycie listy dla zwrotu ofiary.

Federalna Komisja Handlu (FTC), krajowa agencja ochrony konsumentów, twierdzi, że takie oświadczenia są często fałszywe. Chociaż niektóre federalne i lokalne agencje rządowe i organizacje konsumenckie pomagają osobom, które straciły pieniądze, nie pobierają opłaty. Nie gwarantują też odzyskania pieniędzy lub preferencji wobec osób składających oficjalną skargę.
Przeglądanie oszustwa odzyskiwania

Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci uniknąć utraty pieniędzy na oszustwo związane z odzyskiwaniem:

Nie dawaj pieniędzy ani numeru swojego konta bankowego lub karty kredytowej nikomu, kto dzwoni na ofertę, aby odzyskać pieniądze, towary lub nagrody, których nigdy nie otrzymałeś, jeśli dzwoniący mówi, że musisz uiścić opłatę z góry. Zgodnie z zasadą sprzedaży w Telemarketingu niezgodne z prawem jest żądanie, aby ktoś zażądał lub otrzymywał od Ciebie płatności przez siedem dni roboczych po otrzymaniu pieniędzy lub innego przedmiotu.
Jeśli ktoś twierdzi, że reprezentuje agencję rządową, która odzyska utracone pieniądze, towary lub nagrody za opłatę lub darowiznę na rzecz organizacji charytatywnej, zgłoś je niezwłocznie do FTC. Krajowe, stanowe i lokalne agencje ochrony konsumentów oraz organizacje non-profit nie pobierają opłat za swoje usługi.
Zanim skorzystasz z jakiejkolwiek firmy, aby odzyskać pieniądze lub nagrodę, zapytaj, jakie usługi świadczy firma i jakie są koszty każdej usługi. Sprawdź firmę w lokalnych organach ścigania i agencjach konsumenckich; zapytaj, czy inne osoby zarejestrowały skargi dotyczące firmy. Możesz również wprowadzić nazwę firmy w internetowej wyszukiwarce, aby wyszukać skargi.

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany.