Rozpoczęcie działalności w Internecie

Rozpoczęcie działalności w Internecie może brzmieć jak marzenie: praca w domu, ustalanie własnych godzin, bycie własnym szefem. Jednak większość internetowych startupów wymaga znacznych inwestycji czasu i pieniędzy, a wiele z nich kończy się niepowodzeniem. Jeśli zastanawiasz się nad zakupem możliwości biznesowych w Internecie, wiedz, że obietnica dużych zarobków i idealnych warunków pracy jest dla większości marzeniem. Niezależnie od garstki opowiadań, które przeczytałeś o przedsiębiorcach w wieku szkolnym zamieniających się w internetowych gazillionaires, nie ma czegoś takiego, jak pewna rzecz.

Możesz napotkać takie miejsca, jak „Rozpocznij własną działalność internetową”, „Brak doświadczenia wymagającego doświadczenia”, „Eksperci są dostępni do prowadzenia coachingu” w różnych miejscach: w Internecie oraz w ofertach e-mail, infomercials, ogłoszeniach, ulotkach, tekstach , stanowiska telefoniczne, seminaria i oferty direct-mail. Federalna Komisja ds. Handlu (FTC), krajowa agencja ochrony konsumentów, twierdzi, że wiele z tych nagabywanów to oszustwa, które obiecują więcej, niż mogą dostarczyć. Często fałszywe internetowe punkty sprzedaży szans są krótkie i długie taktyki pod presją, aby skłonić cię do zakupu, zanim przejrzysz ofertę.
Krótki szczegóły

Biznes internetowy jest jak każda firma – wymaga solidnego biznesplanu. Każdy, kto sprzedaje legalne okazje biznesowe, powinien udzielić Ci szczegółowych informacji. Bądź sceptyczny wobec sprzedawcy, który oferuje niejasne opisy tego, czym jest firma i jak będzie działać. Usiądź i zadaj sobie kilka krytycznych pytań, takich jak:

Co byś sprzedał lub zrobił?
Jak i dlaczego kupujący znajdą i używają Twojej witryny?
W jaki sposób firma wygeneruje dochód i jakie są twoje konkretne wydatki?

Odpowiedz na te pytania, zanim zapłacisz promotorowi cenę przyjęcia do firmy.

Niektórzy sprzedawcy twierdzą, że nie musisz rozumieć szczegółów działalności, ponieważ „to Internet” lub dlatego, że ich doświadczeni trenerzy i pracownicy pomocy „zajmą się wszystkim dla Ciebie”. Internet nie jest magicznym miejscem dla właścicieli firm: Sukces w biznesie internetowym wymaga takiego samego solidnego planowania i ciężkiej pracy, jak w każdym innym przedsięwzięciu. To twoja firma i twoja reputacja; nie możesz pozwolić sobie na brak informacji o kluczowych detalach.
Długi nacisk

Oszuści próbują stworzyć wrażenie, że jeśli nie kupisz od razu, stracisz cenną okazję. Podkreślają potrzebę szybkiego działania i mogą zasugerować, że inni kupujący są gotowi zająć twoje miejsce, jeśli zwlekasz lub zadasz pytania. Chcą przekonać Cię do rezygnacji z danych karty kredytowej lub konta bankowego, zanim będziesz mieć czas na zbadanie roszczeń lub doświadczeń innych osób z firmą. Oszuści wiedzą, że jeśli wykonasz choć trochę badań, prawdopodobnie znajdziesz raporty o oszustwach. W rzeczywistości szybkie wyszukiwanie w Internecie często wystarczy, aby ujawnić niepokojące skargi. Prawidłowe możliwości biznesowe nie wymagają stosowania taktyk sprzedaży o wysokim ciśnieniu: jeśli oferta jest dziś dobra, powinna być dobra jutro.

Jako część ich skoku sprzedaży, oszuści często hype politykę zwrotu „bez ryzyka”, aby zachęcić do kupowania okazji, zanim się go zbadać. Oto wskazówka: nie polegaj na zasadach zwrotu pieniędzy ani gwarancji zwrotu pieniędzy, ponieważ nie masz nic do stracenia. Bez względu na gwarancję, oszustwo sprawi, że odzyskanie pieniędzy stanie się praktycznie niemożliwe.

Zanim kupisz jakąkolwiek okazję biznesową:

Rozważ uważnie promocję. Jeśli twierdzi, że kupujący może uzyskać określony dochód, promotor musi również podać liczbę i procent poprzednich nabywców, którzy zarabiają tyle. Jeśli promocja zgłasza roszczenie o zarobki – ale nie ma dodatkowych informacji – sprzedawca możliwości biznesowych może również naruszać prawo.
Przestudiuj wszelkie dokumenty dotyczące ujawnień. Zgodnie z Regułą możliwości biznesowych, która jest egzekwowana przez FTC, wielu promotorzy możliwości biznesowych są zobowiązani do dostarczenia dokumentu potencjalnym nabywcom, który zawiera informacje na temat zasad anulowania i zwrotu kosztów, niezależnie od tego, czy sprzedawca stanął w obliczu pozwów od nabywców, czy innych działań prawnych dotyczących domniemanego oszustwa. i informacje kontaktowe dla referencji, które kupiły okazję.
Przeprowadzaj osobiste rozmowy z poprzednimi kupującymi. Pomaga to zmniejszyć szansę na wprowadzenie w błąd przez fałszywe referencje.
Wykonaj kilka wyszukiwań w Internecie, wprowadzając nazwę firmy lub nazwę prezesa lub prezesa firmy, a także takie słowa, jak „skargi” lub „oszustwo”. Skontaktuj się z biurem generalnego prokuratora generalnego, lokalną agencją ochrony konsumenta i Better Business Bureau, zarówno gdzie opiera się promotor możliwości biznesowych i gdzie mieszkasz, aby sprawdzić, czy skargi są w aktach. Chociaż zapis reklamacji może wskazywać na wątpliwe praktyki biznesowe, brak reklamacji niekoniecznie oznacza, że ​​firma – lub szansa – jest zgodna z prawem. Bez skrupułów dealerzy często zmieniają nazwy i lokalizacje, aby ukryć historię skarg.
Skonsultuj się z adwokatem, księgowym lub innym doradcą biznesowym, zanim odłożysz jakiekolwiek pieniądze lub podpiszesz jakiekolwiek papiery. Wejście w możliwość biznesową może być kosztowne, dlatego najlepiej najpierw skonsultować się z ekspertem.

Bycie franczyzobiorcą

Gdy kupujesz franczyzę, możesz prowadzić działalność gospodarczą i sprzedawać towary lub usługi z rozpoznawaniem nazwy. Kupujesz format lub system opracowany przez franczyzodawcę, a także szkolenie i wsparcie. Inwestowanie w franczyzę, podobnie jak wszystkie inwestycje, wiąże się z ryzykiem finansowym. Franczyzobiorcy muszą poświecić pieniądze i czas i muszą działać przy pomocy przewodnika franczyzodawcy.
Obowiązki Franchisora

Franczyzodawcy mają również obowiązki prawne, które są określone w Regule Franczyzy. Na przykład franczyzodawcy muszą przekazać potencjalnym franczyzobiorcom ważne informacje w dokumencie na temat ujawnienia franczyzy (FDD) co ​​najmniej 14 dni przed podpisaniem umowy lub dokonaniem jakiejkolwiek płatności. Ponadto niektóre stany wymagają od franchisingodawcy przedstawienia FDD egzaminatorom państwowym do sprawdzenia, zanim będą mogli zgodnie z prawem sprzedać franczyzę w tym stanie. Federalna Komisja Handlu, krajowa agencja ochrony konsumentów, egzekwuje zasadę franczyzy.
5 czynników do rozważenia

Jeśli myślisz o inwestowaniu w franczyzy, rozważ:
Twoja sytuacja finansowa

Kupowanie w ramach franczyzy to ważna inwestycja. Ile trzeba bezpiecznie zainwestować? Czy możesz pozwolić sobie na utratę całej inwestycji? Czy zainwestujesz we własnym zakresie lub u partnerów? Potrzebujesz finansowania? Gdzie ją zdobędziesz?
Twoja potrzeba dochodu

Czy potrzebujesz określonego minimalnego rocznego dochodu? Może to potrwać lata, zanim inwestycja w franczyzę stanie się opłacalna; niektóre franczyzy nigdy tego nie robią. Czy masz oszczędności lub inne źródło dochodu, aby wesprzeć siebie i swoją rodzinę, dopóki nie będzie to możliwe?
Twoje umiejętności i cele

Rozważ swoje doświadczenie jako właściciel lub menedżer firmy. Jakie masz specjalne umiejętności? Czy chcesz franczyzy wymagającej doświadczenia technicznego, lub specjalistycznego szkolenia lub edukacji, takich jak auto naprawa, dekorowanie domu lub biura, czy przygotowanie podatku? Jakie środowisko pracy i procedury preferujesz? Czy prowadzisz działalność samodzielnie, czy zatrudnisz menedżera?
Twój rozkład jazdy

Czy dla Ciebie jest to wieloletnie zobowiązanie? Umowy franchisingowe są generalnie na kilka lat, często 5 lub 10. Może być trudno zakończyć umowę wcześniej. Po podpisaniu umowy franczyzowej musisz pozostać przy niej do końca okresu, nawet jeśli nie zarabiasz tyle, ile się spodziewałeś, lub osiągając zysk. Jak długo chcesz pozostać w jednym miejscu i zaangażować się w jedną firmę?
Twój komfort pracy pod kontrolą franczyzodawcy

Jako franczyzobiorca jesteś właścicielem firmy, ale nie działasz samodzielnie. Jesteś częścią sieci i musisz przestrzegać zasad, które wymagają jednolitości. Franchisodawca może ograniczyć Twoje wybory dotyczące obszaru sprzedaży, szkoleń, dostawców lub sprzedawanego towaru. Możesz płacić za reklamy i kupować lub dzierżawić od dostawców, które wybiera franchisodawca. Jeśli sprawność fizyczna jest dla ciebie ważna, zastanów się, czy czułbyś się komfortowo w pracy z kontrolkami franczyzodawcy.

Dodaj komentarz