Kiedy ceny gazu rosną, wydaje się, że liczba reklam dla produktów oszczędzających gaz również się zmniejsza. Chociaż istnieją praktyczne kroki, które można wykonać, aby zwiększyć przebieg gazu, należy zwracać uwagę na ograniczenia emisji gazu dla urządzeń samochodowych lub dodatków do oleju i gazu. Nawet w przypadku kilku produktów oszczędzających gaz, które okazały się skuteczne, oszczędności są niewielkie.

Oszczeki gazowe
Wpływ na Twój samochód
Prawdziwe kroki oszczędzania pieniędzy
Urządzenia testowane przez EPA
Co teraz?

Oszczeki gazowe

Kiedy ceny gazu rosną, produkty, które twierdzą, że zaoszczędzą gaz, mogą wyglądać dobrze. Ale mądrze jest być sceptycznym wobec wszelkich roszczeń dotyczących oszczędzania gazu w urządzeniach samochodowych lub dodatkach do oleju i gazu.

Oto kilka przykładów roszczeń, które możesz zobaczyć:
„Poprawia zużycie paliwa o 20 procent.”

Reklamy zazwyczaj oszczędzają od 12 do 25 procent. Jednak pomimo oceny lub przetestowania ponad 100 rzekomych urządzeń do oszczędzania gazu, Agencja Ochrony Środowiska (EPA) nie znalazła żadnego produktu, który znacząco poprawiłby przebieg gazu. W rzeczywistości niektóre produkty „oszczędzające gaz” mogą uszkodzić silnik samochodu lub znacznie zwiększyć emisję spalin.
„Po zainstalowaniu tego produktu, mój samochód dostaje dodatkowe 4 mil na galon.”

Reklamy mogą zawierać promienne referencje od zadowolonych klientów. Ale niewielu ludzi ma możliwość testowania precyzyjnych zmian przebiegu gazu po zainstalowaniu produktu, który twierdzi, że oszczędza gaz. Wiele zmiennych wpływa na zużycie paliwa, w tym natężenie ruchu, warunki drogowe i pogodowe oraz stan samochodu.

Na przykład list do firmy pochwalił produkt „oszczędzający gaz”. Ale produkt został zainstalowany w tym samym czasie, gdy właściciel samochodu dostał kompletny tuning silnika – fakt, który nie został wymieniony w liście. Szok przebiegu gazu przypisany do produktu mógł równie dobrze wynikać z doładowania.
„Jest zatwierdzony przez rząd federalny.”

Żadna agencja rządowa nie popiera produktów oszczędzających gaz dla samochodów. Najbardziej reklama może twierdzić, że EPA doszła do pewnych wniosków dotyczących możliwych oszczędności gazu, testując produkt lub oceniając własne dane testowe producenta. Jeśli sprzedawca twierdzi, że jego produkt został oceniony przez EPA, poproś o kopię raportu EPA lub sprawdź epa.gov w celu uzyskania informacji.
Wpływ na Twój samochód

Podczas gdy EPA ocenia lub testuje niektóre produkty, aby ustalić, czy znacznie poprawią lub zaszkodzą oszczędności paliwa, agencja nie przeprowadza testów trwałości: nie może powiedzieć, jaki wpływ będą miały produkty na pojazd w czasie. Możliwe, że niektóre produkty mogą uszkodzić samochód lub negatywnie wpłynąć na jego działanie. W rzeczywistości systemy kontroli emisji we współczesnych samochodach są bardzo wyrafinowane i złożone, a ich funkcje ostrzegają kierowców przed problemami. Produkty do modernizacji mogą mieć negatywny wpływ na te systemy.
Prawdziwe kroki oszczędzania pieniędzy

Możesz podjąć wiele bezpłatnych lub tanich kroków, aby zaoszczędzić na gazie, w tym kupując tylko oktanowy poziom, którego potrzebujesz, obserwując prędkość, właściwie utrzymując pojazd i sprawdzając ciśnienie w oponie. Aby uzyskać więcej wskazówek, przeczytaj Oszczędzanie pieniędzy na gazie.

Jeśli jesteś na rynku samochodu, możesz również rozważyć zakup takiego, który jest oszczędny. W rzeczywistości decydowanie, który pojazd kupić, może być najważniejszym wyborem dla oszczędności paliwa. Różnica między samochodem, który ma 20 MPG (mil na galon) a tym, który dostaje 30 MPG, wynosi 4 375 USD w ciągu 5 lat, przy założeniu, że gaz kosztuje 3,50 USD za galon i przejeżdżasz 15 000 mil rocznie.

Odwiedź fueleconomy.gov, aby uzyskać szacunkowe dane dotyczące zużycia paliwa i inne informacje dotyczące samochodów z 1985 roku.
Urządzenia testowane przez EPA

W przeszłości firma EPA testowała wiele rodzajów produktów „oszczędzających gaz” w ramach programu oceny urządzeń dobroczynnych dobrowolnego rynku wtórnego. Większość testowanych urządzeń miała niewielki lub żaden wpływ na zużycie paliwa lub emisję spalin; niektóre miały nawet negatywny wpływ. Wyniki testów konkretnych produktów można znaleźć na stronie internetowej EPA.

Testy EPA również nie otrzymały wiarygodnych danych pokazujących pozytywny wpływ na zużycie paliwa od:

urządzenia, które zamieniają wodę w paliwo
urządzenia linii paliwowej
wzmacniacze mieszaniny

O ile nie jest to zalecane w instrukcji obsługi, nie wydawaj pieniędzy na gaz oktanowy. W większości przypadków nie ma żadnej korzyści. Wyższy oktan pomaga tylko wtedy, gdy masz problemy z pukaniem silnika.

Przeczytaj swoją instrukcję obsługi
O ocenach Octane
Zgłoś problemy z etykietowaniem

Przeczytaj swoją instrukcję obsługi

O ile silnik nie puka, kupowanie benzyny o wyższej liczbie oktanowej to strata pieniędzy. Gaz premium kosztuje od 15 do 20 centów za galon więcej niż zwykle. To może dodać do 100 USD lub więcej w ciągu roku w dodatkowych kosztach. Badania wskazują, że w sumie kierowcy mogą wydawać setki milionów dolarów rocznie na gaz oktanowy, niż potrzebują.

Może się wydawać, że kupowanie wyższej oktanowej „premium” gazu jest jak dawanie przyjemności z samochodu lub zwiększanie jego wydajności. Ale zauważ: zalecana benzyna dla większości samochodów to zwykły oktan. W rzeczywistości, w większości przypadków, używanie benzyny o wyższej liczbie oktanowej, niż sugeruje instrukcja użytkownika, nie przynosi żadnych korzyści. To nie sprawi, że twój samochód będzie działał lepiej, jedzie szybciej, ma lepszy przebieg lub bieg czystszy. Najlepiej: słuchaj instrukcji obsługi.

Jedynym momentem, w którym konieczne może być przejście na wyższy oktan, jest sytuacja, gdy silnik samochodu puka, gdy używasz zalecanego paliwa. Zdarza się to niewielkiemu odsetkowi samochodów.
O ocenach Octane
Jakie są oceny oktanowe?

Oceny oktanowe mierzą zdolność benzyny do przeciwstawiania się stukowi silnika – dźwięk grzechotania lub pingu, który wynika z przedwczesnego zapłonu skompresowanej mieszanki paliwowo-powietrznej w jednym lub kilku cylindrach. Większość stacji benzynowych oferuje trzy stopnie oktanowe: regularne (zwykle 87 oktane), średnie (zwykle 89 oktane) i premium (zwykle 92 lub 93). Oceny są umieszczane na jasnych żółtych nalepkach na każdej pompie gazowej.
Jaki jest odpowiedni poziom oktanowy dla twojego samochodu?

Sprawdź swoją instrukcję obsługi. Dla większości samochodów zalecany jest regularny oktan. Jednak niektóre samochody z silnikiem wysokoprężnym, takie jak samochody sportowe i niektóre luksusowe samochody, potrzebują benzyny średniej klasy lub premium, aby zapobiec pukaniu.

Jak rozpoznać, czy używasz właściwego poziomu oktanowego? Słuchaj silnika swojego samochodu. Jeśli nie puka, gdy używasz zalecanego oktana, używasz odpowiedniej klasy benzyny.
Czy wyższa oktanowa benzyna oczyści twój silnik?

Nie, z reguły benzyna wysokooktanowa nie przewyższa zwykłego oktanu, zapobiegając tworzeniu się osadów silnika, usuwaniu ich lub czyszczeniu silnika samochodu. W rzeczywistości amerykańska Agencja Ochrony Środowiska wymaga, aby wszystkie gatunki oktanowe wszystkich marek benzyny zawierały detergenty do czyszczenia silników, aby chronić przed szkodliwym poziomem osadów silnika w przewidywanym okresie eksploatacji samochodu.
Czy kiedykolwiek przerzucisz się na benzynę o wyższej liczbie oktanowej?

Kilka silników samochodowych może uderzać lub pingować, nawet jeśli używasz zalecanego oktana. Jeśli tak się stanie, spróbuj przejść do następnego najwyższego poziomu oktanowego. W wielu przypadkach przejście na benzynę średniej klasy lub premium wyeliminuje uderzenie. Jeśli pukanie lub pingowanie będzie kontynuowane po jednym lub dwóch uzupełnieniach, może być konieczne dostrojenie lub inna naprawa. Po zakończeniu tej pracy wróć do najniższej liczby oktanowej, przy której silnik pracuje bez pukania.
Czy pukanie zaszkodzi mojemu silnikowi?

Sporadyczne lekkie pukanie lub pingowanie nie zaszkodzi Twojemu silnikowi i nie oznacza, że ​​potrzebujesz wyższego oktana. Ale silne lub trwałe uderzenie może doprowadzić do uszkodzenia silnika.
Czy wszystkie „premium” lub „zwykłe” benzyny są takie same?

Liczba oktanowa gazu oznaczonego „premium” lub „regular” nie jest taka sama w całym kraju. Jeden stan może wymagać minimalnej liczby oktanowej równej 92 dla wszystkich benzyn premium, podczas gdy inny może pozwolić na określenie 90 oktan nazywane premią. Aby upewnić się, że wiesz, co kupujesz, sprawdź liczbę oktanową na żółtej naklejce na pompie gazowej.
Zgłoś problemy z etykietowaniem

Jeśli nie widzisz żółtej naklejki oktanowej na pompie benzyny, złóż skargę do FTC. FTC egzekwuje Regułę Oceny Paliw, zaprojektowaną w celu zapewnienia producentom i sprzedawcom informacji, jakich potrzebujesz na temat pompy.

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany.