Obietnice dużych zarobków za pomocą programu wypychania kopert są fałszywe. Ale jeśli masz ochotę wysłać pieniądze lub zarejestrować się, aby otrzymać więcej informacji, zapytaj promotora:

 

Kto mi zapłacił?

Gdzie znajduje się Twoja firma?

Jak długo pracujesz?

Jak i kiedy otrzymam pierwszą wypłatę?

Czy otrzymam wynagrodzenie lub czy moje wynagrodzenie będzie oparte na prowizji?

Co muszę zrobić?

Jaki jest całkowity koszt programu do pakowania kopert?

Co dostanę za moje pieniądze?

Czy będę musiał zapłacić za materiały eksploatacyjne, reklamy lub pocztę?

 

Odpowiedzi na te pytania mogą pomóc w ustaleniu, czy szansa na wypełnienie koperty jest odpowiednia dla twoich okoliczności.

 

Może również pomóc w sprawdzeniu firmy w lokalnej agencji ochrony konsumentów, prokurator generalny i Biuro Better Business w Twojej społeczności i społeczności, w której znajduje się firma, którą znajdziesz na bbb.org. Możesz dowiedzieć się, czy otrzymały skargi dotyczące promocji, która Cię interesuje, ale pamiętaj – tylko dlatego, że nie ma skarg, nie oznacza to, że promocja jest uzasadniona. Pozbawieni skrupułów organizatorzy mogą rozstrzygać skargi, zmieniać ich nazwiska lub poruszać się, aby uniknąć złapania. Ponadto należy wziąć pod uwagę doświadczenie innych osób, wpisując nazwę firmy lub promotora ze słowem skarg do wyszukiwarki. Przeczytaj, co inni mają do powiedzenia. W końcu podejmujesz decyzję, która wiąże się z wydatkowaniem twoich pieniędzy.

 

Jeśli poświęciłeś pieniądze i czas na program „praca w domu” i teraz sądzisz, że to może być oszustwo, skontaktuj się z firmą i poproś o zwrot pieniędzy. Poinformuj przedstawicieli firmy, że planujesz powiadomić urzędników o swoich doświadczeniach.

 

Myślisz, że masz świetny pomysł na nowy produkt lub usługę? Nie jesteś sam. Każdego roku dziesiątki tysięcy ludzi próbuje rozwijać swoje pomysły i komercyjnie je reklamować.

 

Niektórzy próbują sprzedać swój pomysł lub wynalazek producentowi, który wprowadziłby go na rynek i zapłaciłby tantiemy. Ale znalezienie firmy, która to zrobi, może być trudne. Alternatywnie, inni korzystają z usług firmy promującej wynalazek. W rzeczy samej, niektórzy wynalazcy płacą tysiącami dolarów firmom, które obiecują ocenę, rozwój, patentowanie i wprowadzanie na rynek wynalazków … a następnie robią niewiele lub nic, aby uzyskać opłaty.

 

Bez skrupułów promotorzy wykorzystują entuzjazm wynalazcy do nowego produktu lub usługi. Zachęcają nie tylko wynalazców do opatentowania swoich pomysłów i wynalazków, ale także składają fałszywe i przesadzone twierdzenia o potencjale rynkowym wynalazku. Fakty są następujące:

 

kilka wynalazków kiedykolwiek trafiło na rynek; i

chociaż patent może zapewnić cenną ochronę dla udanego wynalazku, uzyskanie patentu niekoniecznie zwiększa szanse na komercyjny sukces.

 

Mamy ogromną satysfakcję z opracowania nowego produktu lub usługi oraz uzyskania patentu. Ale jeśli chodzi o określanie potencjału rynku, wynalazcy powinni zachować ostrożność, ponieważ starają się unikać upadku z powodu słodko brzmiących obietnic fałszywej firmy promocyjnej.

Korzystanie z firm promocyjnych

 

Reklamy dla firm promujących wynalazki są dostępne w telewizji, radiu i Internecie, a także w gazetach i czasopismach. Reklamy te są skierowane do niezależnych wynalazców, oferując bezpłatne informacje o tym, jak patentować i wprowadzać na rynek swoje wynalazki. Często jednak jedyne informacje, jakie otrzymujesz, dotyczą promotora.

 

Jeśli zareagujesz na reklamy – które mogą zachęcić Cię do dzwonienia pod bezpłatny numer – możesz otrzymać odpowiedź od sprzedawcy, który poprosi o szkic wynalazku i informacje o Tobie i Twoim pomyśle. Jako zachęta firma może zaoferować bezpłatną wstępną ocenę twojego wynalazku.

 

Niektóre firmy promujące wynalazki mogą twierdzić, że znają lub mają specjalny dostęp do producentów, którzy mogą być zainteresowani licencjonowaniem twojego wynalazku. Ponadto niektóre firmy mogą twierdzić, że reprezentują producentów w poszukiwaniu nowych pomysłów na produkty. Poproś o dowód, na przykład o kontakty z producentami, przed podpisaniem umowy z jakąkolwiek firmą zajmującą się promocją wynalazków, która utrzymuje specjalne relacje z producentami. Jeśli promotor podaje tylko jedną lub dwie nazwy, należy zachować ostrożność: kontakty mogą być „szylingami” – osobami zatrudnionymi w celu uzyskania korzystnych referencji.

 

Po wstępnym przeglądzie wynalazku firma może powiedzieć, że musi dokonać oceny rynkowej swojego pomysłu – za opłatą, która może wynosić kilkaset dolarów. Wiele wątpliwych firm nie przeprowadza żadnych prawdziwych badań ani ocen rynkowych. Czasami „badania” są fałszywe, a „pozytywne” raporty są produkowane masowo w celu sprzedaży klientom dodatkowych usług w zakresie promocji wynalazku i marketingu. Nieuczciwe firmy promujące wynalazki nie oferują uczciwej oceny merytorycznej, technicznej wykonalności lub potencjału rynkowego wynalazku.

 

Niektóre firmy zajmujące się promocją wynalazków mogą również oferować umowy, w których wyrażają zgodę na pomoc w sprzedaży i udzielaniu licencji na wynalazek producentom. Pozbawieni skrupułów promotorzy mogą wymagać, abyś zapłacił z góry opłatę w wysokości kilku tysięcy dolarów lub aby zgodził się na dokonywanie płatności kredytowych. Renomowani licencjonowani agenci zwykle nie polegają na dużych opłatach z góry. Raczej zależą one od honorariów od pomyślnego licencjonowania wynalazków klienta. Jak mogą zarabiać pieniądze, skoro tak mało wynalazków osiąga komercyjny sukces? Są wybredni co do pomysłów i wynalazków, do których dążą. Jeśli firma entuzjastycznie podchodzi do potencjału rynkowego swojego pomysłu – ale chce z góry pobierać dużą opłatę – zabierz swoją firmę gdzie indziej.

 

Zabezpieczenia programu Inventor

 

Jeśli jesteś zainteresowany współpracą z firmą zajmującą się promocją wynalazku, oto informacje, które pomogą Ci uniknąć kosztownego błędu.

 

Amerykańska ustawa o ochronie wynalazców z 1999 roku zapewnia pewne prawa w kontaktach z promotorami wynalazku. Zanim promotor wynalazku może zawrzeć z tobą umowę, musi ujawnić następujące informacje o swoich praktykach biznesowych w ciągu ostatnich pięciu lat:

 

ile wynalazków ocenił,

ile z tych wynalazków uzyskało pozytywne lub negatywne oceny,

całkowita liczba klientów,

ilu z tych klientów otrzymało zysk netto z usług promotora, oraz

ilu z tych klientów udzieliło licencji na swoje wynalazki ze względu na usługę promotora

 

Informacje te mogą pomóc w określeniu, w jaki sposób promotor wybrał, które wynalazki promuje i jak skuteczny jest promotor.

 

Wiele nieuczciwych firm promujących wynalazki oferuje wynalazcom dwie usługi w dwuetapowym procesie: jeden obejmuje raport z badań lub rynkową ocenę twojego pomysłu, który może kosztować cię setki dolarów. Druga obejmuje usługi patentowe lub marketingowe i licencyjne, które mogą kosztować Cię kilka tysięcy dolarów. Na początku dyskusji z firmą promującą, poproś o całkowity koszt swoich usług, od „badań” dotyczących twojego wynalazku poprzez marketing i licencjonowanie. Odejdź, jeśli sprzedawca waha się odpowiedzieć.

Wiele nieuczciwych firm oferuje pomoc w zakresie inwencji lub usługi marketingowe w zamian za opłaty z góry, które mogą wynosić od 5 000 do 10 000 USD. Niektórzy nawet oferują finansowanie pełnej kwoty, aby zachęcić wynalazców do podjęcia szybkiej decyzji. Renomowani agenci licencjonowani rzadko polegają na dużych opłatach z góry.

Pozbawione skrupułów firmy promujące wynalazczość informują wszystkich wynalazców, że ich pomysły należą do tych niewielu, którzy mają potencjał rynkowy. Prawdą jest, że większość pomysłów nie zarabia.

 

Sprawdź referencje

 

Poproś promotora o podanie nazw wielu poprzednich nabywców, abyś mógł wybrać i wybrać, do kogo należy dzwonić. Ponownie uważaj na szylingi.

 

Bez skrupułów firmy często obiecują, że zaprezentują swój pomysł na targach, ale w rzeczywistości nie idą na te targi, a tym bardziej skutecznie promują swój pomysł. Sprawdź z poprzednimi klientami i sponsorami targów, czy ich pomysły zostały zaprezentowane.

Wiele nieuczciwych firm zgadza się w swoich umowach, aby zidentyfikować producentów, kodując swój pomysł w amerykańskim Biurze Standartowego Kodeksu Przemysłowego (SIC). Listy producentów, którzy pochodzą z klasyfikacji twojego pomysłu w SIC, mają zwykle ograniczoną wartość.

 

Wskazówki przed przejściem do przodu

 

Kontrakt na usługi firmy zajmującej się promocją wynalazków nie różni się od dokonywania wielu innych dużych zakupów. Zastosuj zdrowy rozsądek.

 

Roszczenia do pytań i zapewnienia, że ​​twój wynalazek będzie zarabiał pieniądze. Nikt nie może zagwarantować sukcesu twojego wynalazku.

Zbadaj firmę, zanim podejmiesz jakiekolwiek zobowiązanie. Zadzwoń do USPTO pod numer 1-866-767-3848, a Better Business Bureau, agencja ochrony konsumenta i prokurator generalny w Twoim stanie lub mieście, a także w stanie lub mieście, w którym firma ma swoją siedzibę. Zgodnie z amerykańską ustawą o ochronie wynalazców z 1999 roku, organizatorzy wynalazku muszą podać nazwiska i adresy wszystkich firm zajmujących się promocją wynalazków, z którymi były powiązane w ciągu ostatnich 10 lat. Skorzystaj z tych informacji, aby ustalić, czy firma, z którą rozważasz prowadzenie działalności, była przedmiotem skarg lub działań prawnych.

 

Jeśli organizator poniesie obrażenia finansowe, nie dokonując wymaganych ujawnień, składając fałszywe lub oszukańcze oświadczenia lub oświadczenia lub pomijając fakt, ma prawo pozwać promotora i odzyskać kwotę szkody wraz z kosztami i prawnikami „opłaty.

 

Ponadto, podczas gdy USPTO nie ma władzy cywilnej do wszczęcia działań organów ścigania przeciwko promotorom wynalazków, zaakceptuje twoją skargę i opublikuje ją w Internecie, jeśli wypełnisz formularz, Skarga dotycząca promotora wynalazku. USPTO również przekaże Twoją skargę promotorowi i opublikuje odpowiedź online. Aby przeczytać skargi i odpowiedzi, odwiedź Zasoby Inventor.

 

Upewnij się, że twoja umowa zawiera wszystkie warunki, na które się zgodziłeś – ustnie i pisemnie – przed podpisaniem. Często umowa mówi jedno, ale sprzedawca mówi coś zupełnie innego. Jeśli to możliwe, poproś adwokata o sprawdzenie umowy.

Pamiętaj, że gdy nieuczciwa firma ma twoje pieniądze, możesz nigdy jej nie odzyskać. Być może będziesz musiał pozwać firmę zgodnie z amerykańską ustawą o ochronie wynalazców z 1999 roku, która pozwala klientowi odzyskać odszkodowanie za poniesione obrażenia, koszty i opłaty prawne, jeśli promotor nie ujawnił informacji, nie przedstawił fałszywego lub oszukańczego oświadczenia lub oświadczenia lub wszelkie istotne fakty, do klienta. Masz obowiązek pokazać, że prawo zostało naruszone.

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany.