Najlepszym sposobem na uniknięcie oszustw auto-naprawy jest przygotowanie. Wiedząc, jak działa twój pojazd i jak rozpoznać typowe problemy z samochodem, to dobry początek. Ważne jest również, aby wiedzieć, jak wybrać dobrą mechanikę, rodzaje pytań, które należy zadać, oraz prawa konsumenta. Tego rodzaju informacje mogą pomóc w uniknięciu błędów mechanicznych.

 

Informacje o naprawie

Pozycjonowanie problemów

Rozwiązywanie problemów

 

Informacje o naprawie

Jak wybrać warsztat naprawczy

 

Na co powinienem zwrócić uwagę przy wyborze warsztatu?

 

Poproś o rekomendacje od znajomych, rodziny i innych osób, którym ufasz. Poszukaj warsztatu, zanim go potrzebujesz, aby uniknąć pośpiechu w decyzji w ostatniej chwili.

Kupuj przez telefon i online, aby uzyskać najlepszą ofertę, i porównaj zasady gwarancji na naprawy.

Poproś, aby zobaczyć aktualne licencje, jeśli prawo stanowe lub lokalne wymaga, aby warsztaty były licencjonowane lub zarejestrowane. Również twoje biuro prokuratora generalnego lub lokalna agencja ochrony konsumenta może wiedzieć, czy istnieje zapis skarg na konkretny warsztat.

Upewnij się, że sklep honoruje gwarancję Twojego pojazdu.

 

Jak wybrać technika

 

Czy jeden technik jest lepszy od drugiego?

 

Poszukaj sklepów, które wyświetlają różne certyfikaty – jak pieczęć Automotive Service Excellence. Certyfikacja wskazuje, że niektórzy lub wszyscy technicy spełniają podstawowe standardy wiedzy i kompetencji w określonych obszarach technicznych. Upewnij się, że certyfikaty są aktualne, ale pamiętaj, że sama certyfikacja nie gwarantuje dobrej lub uczciwej pracy.

Zapytaj, czy technik lub sklep ma doświadczenie w pracy nad tym samym modelem lub modelem pojazdu, jak twój.

 

Opłaty za naprawę: odblokowanie tajemnicy

 

Zanim zlecisz wykonanie jakiejś pracy, zapytaj, jak sklep wycenia swoją pracę. Niektóre sklepy pobierają stawkę ryczałtową za robociznę w przypadku napraw samochodowych. Ta opublikowana stawka jest oparta na niezależnym lub oszacowanym przez producenta oszacowaniu czasu wymaganego do zakończenia naprawy. Inne nalicza się na podstawie faktycznego czasu, w jakim technik pracował przy naprawie.

 

Jeśli potrzebujesz drogich lub skomplikowanych napraw lub masz pytania dotyczące zalecanej pracy, rozważ wydanie drugiej opinii.

 

Dowiedz się, czy będzie opłata diagnostyczna, jeśli zdecydujesz się na wykonanie pracy w innym miejscu. Wiele punktów napraw pobiera za czas diagnostyczny.

 

Sklepy, które wykonują jedynie prace diagnostyczne i nie sprzedają części lub napraw, mogą dać obiektywną opinię o koniecznych naprawach.

 

Jeśli zdecydujesz się na wykonanie pracy, poproś o pisemne oszacowanie.

 

Co powinna zawierać pisemna wycena?

 

Powinien określać stan wymagający naprawy, potrzebne części i przewidywany nakład pracy. Upewnij się, że masz podpisaną kopię.

Powinien on określać, że sklep skontaktuje się z Tobą do zatwierdzenia, zanim wykona jakąkolwiek pracę przekraczającą określony czas lub pieniądze. Prawo stanowe może wymagać tego.

 

Co powinienem wiedzieć o częściach do naprawy lub wymiany?

 

Części klasyfikowane są jako:

 

Nowość – Te części są zazwyczaj wytwarzane zgodnie z oryginalnymi specyfikacjami producenta przez producenta pojazdu lub niezależną firmę. Twój stan może wymagać, aby warsztaty naprawcze powiedziały ci, czy w naprawie użyjesz nieoryginalnego sprzętu. Ceny i jakość tych części są różne.

Regenerowane, przebudowywane i odnawiane – te terminy oznaczają na ogół to samo: części zostały przywrócone do dobrego stanu roboczego. Wielu producentów oferuje gwarancję obejmującą części zamienne, ale nie ma obowiązku ich instalowania.

Uszkodzenia – są to części używane z innego pojazdu bez zmian. Części zapasowe mogą być jedynym źródłem niektórych przedmiotów, ale ich niezawodność jest rzadko gwarantowana.

 

Czego potrzebuję po zakończeniu pracy?

 

Uzyskaj ukończone zlecenie naprawy opisujące wykonaną pracę. Powinien wymieniać każdą naprawę, dostarczone części, koszt każdej części, koszty robocizny i odczyt licznika pojazdu, kiedy wprowadzono pojazd, a także kiedy zamówienie zostało zakończone. Poproś o wszystkie wymienione części. Prawo stanowe może wymagać tego.

Konserwacja zapobiegawcza

 

Jakie są konsekwencje odroczenia konserwacji?

 

Wiele części w twoim pojeździe jest ze sobą powiązanych. Ignorowanie konserwacji może prowadzić do problemów: określone części – lub cały system – mogą zawieść. Zaniedbanie nawet prostych rutynowych czynności konserwacyjnych, takich jak wymiana oleju lub kontrola płynu chłodzącego, może prowadzić do złej ekonomiki zużycia paliwa, zawodności lub kosztownych awarii. Może również unieważnić gwarancję.

 

Jakie wytyczne dotyczące konserwacji należy przestrzegać, aby uniknąć kosztownych napraw?

 

Postępuj zgodnie z harmonogramem konserwacji producenta w instrukcji obsługi, aby uzyskać informacje na temat rodzaju jazdy. Niektóre warsztaty naprawcze opracowują własne harmonogramy konserwacji, które wymagają częstszych przeglądów niż zalecenia producenta. Porównaj harmonogram konserwacji sklepu z zalecanymi w instrukcji obsługi. Poproś warsztat, aby wyjaśnił – i upewnij się, że rozumiesz – dlaczego zaleca serwis poza zalecanym harmonogramem.

Ochrona inwestycji w Auto Repair

 

Jakie gwarancje i umowy serwisowe dotyczą naprawy pojazdu?

Gwarancje

 

Nie ma „standardowej gwarancji” na naprawy. Upewnij się, że rozumiesz, co jest objęte gwarancją i otrzymasz ją na piśmie.

 

Gwarancje mogą podlegać ograniczeniom, w tym czas, przebieg, odliczenia, firmy upoważnione do wykonywania prac gwarancyjnych lub specjalne procedury wymagane w celu uzyskania zwrotu kosztów.

 

Skontaktuj się z prokuratorem generalnym lub lokalną agencją ochrony konsumenta, aby uzyskać informacje na temat uprawnień gwarancyjnych.

Umowy serwisowe

 

Wielu dealerów samochodowych i inni sprzedają opcjonalne kontrakty – umowy serwisowe – wystawione przez producentów pojazdów lub niezależne firmy. Nie wszystkie umowy serwisowe są takie same; ceny są różne i zazwyczaj są negocjowalne. Aby pomóc w podjęciu decyzji o zakupie zamówienia na usługi, rozważ:

 

Jego koszt.

Naprawy, które należy pokryć.

Czy pokrycie pokrywa się z ochroną zapewnioną przez jakąkolwiek inną gwarancję.

Odliczenie.

Gdzie naprawy mają być wykonane.

Procedury wymagane do złożenia wniosku, takie jak wcześniejsze upoważnienie do określonych napraw lub spełnienie wymaganych harmonogramów konserwacji pojazdu.

Czy koszty naprawy są płacone bezpośrednio przez firmę do warsztatu lub czy trzeba będzie zapłacić jako pierwszy i uzyskać zwrot kosztów.

 

Jak rozwiązać spór dotyczący fakturowania, jakości napraw lub gwarancji?

 

Dokumentuj wszystkie transakcje, a także swoje doświadczenia z datami, godzinami, wydatkami i nazwami osób, z którymi się kontaktowałeś.

Najpierw porozmawiaj z kierownikiem sklepu lub właścicielem. Jeśli to nie pomoże, skontaktuj się ze swoim prokuratorem generalnym lub lokalną agencją ochrony konsumenta w celu uzyskania pomocy. Te biura mogą mieć informacje o alternatywnych programach rozwiązywania sporów w Twojej społeczności. Inną opcją jest złożenie wniosku w sądzie drobnych roszczeń. Nie potrzebujesz adwokata, aby to zrobić.

 

Pozycjonowanie problemów

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany.