Oszustwa telefoniczne

Każdego roku tysiące ludzi traci pieniądze na oszustwa telefoniczne – od kilku dolarów do oszczędności życia. Oszuści powiedzą wszystko, by oszukać ludzi z pieniędzy. Niektóre wydają się bardzo przyjazne – nazywają cię po imieniu, rozmawiają i pytają o twoją rodzinę. Mogą ubiegać się o pracę w firmie, której ufasz, lub mogą wysyłać pocztę lub umieszczać reklamy, aby przekonać Cię do ich telefonowania.

 

Jeśli otrzymasz telefon od kogoś, kogo nie wiesz, kto próbuje sprzedać ci coś, czego nie planowałeś kupić, powiedz „Nie, dziękuję”. A jeśli wywierają na ciebie presję w związku z rezygnacją z danych osobowych – takich jak numer karty kredytowej lub ubezpieczenia społecznego – jest to prawdopodobnie oszustwo. Odłóż słuchawkę i zgłoś to do Federalnej Komisji Handlu.

 

Oznaki oszustwa

Jak cię zahaczają

Dlaczego dzwonią do ciebie

Jak radzić sobie z nieoczekiwanym połączeniem handlowym

Co robić w przypadku nagranych połączeń

 

Oznaki oszustwa

 

Często oszustów, którzy działają przez telefon, nie chce dać czas, aby myśleć o ich wysokości; chcą tylko, żebyś powiedział „tak”. Ale niektórzy są tak przebiegli, że nawet jeśli poprosisz o więcej informacji, wydają się zadowoleni z przestrzegania. Mogą skierować Cię na stronę internetową lub w inny sposób przesłać informacje dotyczące „zadowolonych klientów”. Ci klienci, zwani szylingami, są prawdopodobnie tak samo fałszywi, jak ich pochwały dla firmy.

 

Oto kilka czerwonych flag, które pomogą Ci dostrzec oszustwa telemarketingowe. Jeśli usłyszysz linię, która brzmi tak, powiedz „nie, dziękuję”, odłóż słuchawkę i zgłoś skargę do FTC:

 

Zostałeś specjalnie wybrany (w tej ofercie).

Otrzymasz darmowy bonus, jeśli kupisz nasz produkt.

Wygrałeś jedną z pięciu cennych nagród.

Wygrałeś duże pieniądze w zagranicznej loterii.

Ta inwestycja jest niskiego ryzyka i zapewnia wyższy zwrot niż można uzyskać nigdzie indziej.

Musisz natychmiast podjąć decyzję.

Ufasz mi, prawda?

Nie musisz sprawdzać naszej firmy z nikim.

Po prostu naliczymy opłaty za wysyłkę i obsługę karty kredytowej.

 

Jak cię zahaczają

 

Oszuści używają przesadnych – a nawet fałszywych – nagród, produktów lub usług jako przynęty. Niektórzy mogą do Ciebie dzwonić, ale inni będą używać poczty, SMS-ów lub reklam, aby uzyskać więcej informacji. Oto kilka przykładów „ofert”, które możesz otrzymać:

 

Pakiety podróżne. „Bezpłatne” lub „tanie” wakacje mogą skończyć kosztem pakietu ukrytych kosztów. Niektóre z tych wakacji nigdy nie mają miejsca, nawet po zapłaceniu.

Kredyty i pożyczki. Pożyczki z przedpłatą, pożyczki do wypłaty, ochrona kart kredytowych i oferty obniżania stóp procentowych na kartach kredytowych są bardzo popularnymi programami, zwłaszcza w okresie spowolnienia gospodarczego.

Fikcyjne lub przesadne możliwości biznesowe i inwestycyjne. Ich promotorzy zarobili miliony dolarów. Oszuści polegają na tym, że biznes i inwestowanie mogą być skomplikowane i większość ludzi nie bada inwestycji.

Przyczyny charytatywne. Pilne prośby o niedawne działania w celu uniknięcia katastrofy są szczególnie powszechne w telefonie.

Loterie zagraniczne o wysokich stawkach. Stanowiska te są niezgodne z prawem, które zabrania transgranicznej sprzedaży lub zakupu losów loteryjnych telefonicznie lub pocztą. Co więcej, możesz nigdy nie zobaczyć biletu.

Rozszerzone gwarancje na samochód. Oszuści dowiadują się, jakiego rodzaju samochód jeździsz, a kiedy go kupiłeś, mogą nakłonić cię do kupowania zbyt drogich – lub bezwartościowych – planów.

„Bezpłatne” oferty próbne. Niektóre firmy korzystają z bezpłatnych wersji próbnych, aby zarejestrować Cię w produktach – czasami w wielu produktach – które mogą Cię kosztować dużo pieniędzy, ponieważ wystawiają Ci rachunek co miesiąc, aż anulujesz.

 

Dlaczego dzwonią do ciebie

 

Każdy jest potencjalnym celem. Oszustwo nie ogranicza się do rasy, pochodzenia etnicznego, płci, wieku, wykształcenia lub dochodów. To powiedziawszy, niektóre oszustwa wydają się koncentrować w pewnych grupach. Na przykład osoby starsze mogą być celem, ponieważ osoba dzwoniąca zakłada, że ​​mogą mieszkać samodzielnie, mieć jaja gniazdowe lub mogą być bardziej uprzejme w stosunku do nieznajomych.

Jak radzić sobie z nieoczekiwanym połączeniem handlowym

 

Pytania do zadania

 

Kiedy otrzymasz telefon od telemarketera, zadaj sobie pytanie:

 

Kto dzwoni … i dlaczego? Prawo mówi, że telemarketerzy muszą ci powiedzieć, że jest to rozmowa sprzedażowa, nazwisko sprzedającego i to, co sprzedają, zanim zrobią swoje. Jeśli nie usłyszysz tych informacji, powiedz „nie, dziękuję” i zejdź z telefonu.

Po co ten pośpiech? Szybcy mówcy, którzy stosują taktykę wysokiego ciśnienia, mogą coś ukrywać. Nie spiesz się. Większość legalnych firm da ci czas i pisemne informacje o ofercie, zanim poprosisz o zobowiązanie się do zakupu.

Jeśli to nic nie kosztuje, dlaczego prosili mnie o zapłatę? Opłaty za pytania, które musisz zapłacić, aby wykorzystać nagrodę lub prezent. Darmowy jest bezpłatny. Jeśli musisz zapłacić, to jest to zakup – nie nagroda ani prezent.

Dlaczego „potwierdzam” informacje o moim koncie – lub je wydaję? Niektórzy dzwoniący mają informacje rozliczeniowe, zanim zadzwonią do Ciebie. Próbują nakłonić cię do powiedzenia „w porządku”, aby mogli twierdzić, że zaaprobowałeś zarzut.

Która godzina? Prawo pozwala telemarketerom dzwonić tylko między godziną 8 a 21. Sprzedawca dzwoniący wcześniej lub później ignoruje prawo.

Czy chcę więcej połączeń, takich jak ten? Jeśli nie chcesz, aby firma zadzwoniła ponownie, powiedz to i zarejestruj swój numer telefonu w rejestrze National Do Not Call. Jeśli oddzwonią, łamią prawo.

 

Niektóre dodatkowe wytyczne

 

Oprzyj się naciskom, aby natychmiast podjąć decyzję.

Trzymaj swoją kartę kredytową, konto czekowe lub numery ubezpieczenia społecznego dla siebie. Nie informuj ich dzwoniącym, którego nie znasz – nawet jeśli proszą cię o „potwierdzenie” tych informacji. To podstęp.

Nie płać za coś tylko dlatego, że dostaniesz „darmowy prezent”.

Otrzymuj wszystkie informacje na piśmie przed wyrażeniem zgody na zakup.

Sprawdź organizację charytatywną, zanim ją wydasz. Zapytaj, ile twoja darowizna faktycznie trafia na cele charytatywne. Poproś dzwoniącego, aby wysłał Ci pisemne informacje, abyś mógł podjąć świadomą decyzję bez nacisków, pośpiechu lub winy.

Jeśli oferta jest inwestycją, sprawdź u swojego stanowego organu nadzoru rynku, czy oferta – i oferent – są prawidłowo zarejestrowane.

Nie wysyłaj gotówki przez posłańca, nocną pocztę lub przelew pieniężny. Jeśli korzystasz z gotówki lub przelewu – zamiast z karty kredytowej – możesz utracić prawo do kwestionowania nieuczciwych opłat. Pieniądze znikną.

Nie zgadzaj się na żadną ofertę, za którą musisz zapłacić opłatę „rejestracyjną” lub „wysyłkową”, aby otrzymać nagrodę lub prezent.

Oferty badań z agencją ochrony konsumenta lub biurem prokuratora generalnego przed wyrażeniem zgody na przesyłanie pieniędzy.

Uważaj na oferty „pomocy”, aby odzyskać pieniądze, które już straciłeś. Dzwoniący, którzy mówią, że są funkcjonariuszami organów ścigania, którzy pomogą ci odzyskać pieniądze „za opłatą”, są oszustami.

Dodaj komentarz