Opłaty za towar nigdy nie otrzymano

Znalazłeś idealny zestaw pościeli i pasujące zasłony online. Składasz zamówienie i obciążasz je swoją kartą kredytową. Witryna mówi, że twoje zamówienie powinno nadejść za dwa tygodnie. Minęły dwa tygodnie, potem trzy i cztery, i nadal nie było pościeli ani zasłon. Ale rachunek karty kredytowej jest płatny od sprzedawcy.

Kwestionowanie błędu rozliczeniowego karty kredytowej
Spór o obciążenie karty debetowej
Twoje prawa podczas zakupów przez telefon, pocztę lub online
Porady na temat zakupów

Co więc robisz, gdy otrzymujesz rachunek karty kredytowej, ale nie masz towaru? Bądź pewny, że jesteś sfrustrowany. Ale błąd można poprawić. Dwa przepisy federalne – Zasada Sprzedaży w zakresie Poczty, Internetu lub Telefonii oraz Ustawa o sprawiedliwym rozliczaniu kredytu – zapewniają ochronę i procedury, dzięki czemu nie musisz płacić za zamówiony towar, ale nigdy go nie dostałeś. Ale przede wszystkim: skontaktuj się ze sprzedawcą, aby spróbować rozwiązać problem i uzyskać zwrot pieniędzy. Większość firm chce Cię uszczęśliwić, więc będziesz wracać.
Kwestionowanie błędu rozliczeniowego karty kredytowej

Wielu wystawców kart kredytowych ma zasady dotyczące sprzedawców obciążających konto karty kredytowej przed wysyłką. Jeśli uważasz, że sprzedawca obciążył Twoje konto zbyt wcześnie, zgłoś to wystawcy karty kredytowej. W przeciwnym razie emitent nie może wiedzieć, że sprzedawca nie przestrzega zasad.

Aby zakwestionować błąd rozliczeniowy u wystawcy karty kredytowej, musisz:

napisz do wystawcy karty kredytowej na adres podany dla „zapytań dotyczących fakturowania”, a nie adres do wysłania płatności, i podaj swoje imię i nazwisko, adres, numer konta i opis błędu rozliczeniowego. Skorzystaj z naszej przykładowej litery.
wyślij list, aby dotarł do wystawcy karty kredytowej w ciągu 60 dni po pierwszym rachunku z informacją o błędzie. Warto wysłać list listem poleconym; poprosić o pokwitowanie odbioru, aby uzyskać dowód na to, co otrzymał wystawca karty kredytowej. Dołącz kopie (nie oryginały) dowodów sprzedaży lub innych dokumentów potwierdzających Twoją pozycję. Zachowaj kopię listu ze sporem.

Wydawca karty kredytowej musi potwierdzić twoją skargę, na piśmie, w ciągu 30 dni po otrzymaniu, chyba że problem został rozwiązany. Emitent musi rozwiązać spór w ciągu dwóch cykli rozliczeniowych (ale nie dłużej niż 90 dni) po otrzymaniu pisma.

W trakcie dochodzenia możesz wstrzymać wypłatę spornej kwoty (i związanych z tym opłat). Musisz zapłacić dowolną część rachunku, o którym mowa, włączając w to opłaty finansowe od niekwestionowanej kwoty.

Wydawca karty kredytowej nie może podjąć żadnych działań prawnych ani żadnych innych w celu zebrania spornej kwoty i powiązanych opłat (w tym kosztów finansowych) w trakcie dochodzenia. Chociaż Twoje konto nie może być zamknięte lub ograniczone, kwota sporna może być zastosowana w odniesieniu do Twojego limitu kredytowego.

Ale co, jeśli … Złożyłeś zamówienie w firmie katalogowej i natychmiast obciążyłeś swoją kartę kredytową. Firma z katalogu kontaktuje się z tobą dwa tygodnie później i mówi, że przesyłka zostanie opóźniona o 60 dni. Zgadzasz się na opóźnienie. Minęło 60 dni, a Ty możesz być poza czasem, aby zakwestionować zarzuty. Czy nadal możesz podważyć opłatę?

Może. Gdy przesyłka jest opóźniona, wydawcy kart kredytowych często są bardziej hojni, gdy obliczają czas na spory i mogą przedłużyć okres 60 dni. Aby skorzystać z tej elastyczności, dołącz następujące informacje do swojego listu.

Poinformuj wystawcę karty kredytowej, jeśli nie spodziewałeś się, że zostanie obciążony za towar przed jego wysłaniem. Niektórzy wystawcy kart kredytowych robią wyjątek od ogólnej reguły branżowej wobec sprzedawców, którzy pobierają opłaty przed wysyłką, jeśli sprzedawca poinformuje cię o swojej praktyce w momencie sprzedaży. Jeśli masz pewność, że sprzedawca nic nie powiedział lub nie określił swojej praktyki pobierania opłat, wystawca karty kredytowej jest bardziej skłonny do udzielenia sporu.
Poinformuj wystawcę karty kredytowej, kiedy oczekiwano dostawy. Niektórzy emitenci używają spodziewanej daty dostawy, a nie daty obciążenia jako czasu rozpoczęcia sporów. Jeśli kwestionujesz opłatę w rozsądnym czasie po upływie oczekiwanego terminu dostawy, istnieje duże prawdopodobieństwo, że wystawca karty uzna to za spór. Gdy zamawiasz lub gdy sprzedawca powiadamia Cię o opóźnionej przesyłce, ważne jest, aby zachować datę obiecywanej przesyłki lub daty dostawy. Dołącz kopię dokumentacji związanej z przesyłką lub datą dostawy w przypadku zakwestionowania opłaty u wystawcy karty.

Spór o obciążenie karty debetowej

Ochrona konsumenta w przypadku karty debetowej różni się od ochrony karty kredytowej. Możesz nie być w stanie zakwestionować obciążenia i otrzymać zwrotu kosztów za niedostarczenie lub opóźnienie dostawy. Mimo to niektórzy wydawcy kart debetowych mogą dobrowolnie oferować zabezpieczenia i rozwiązania problemów, takich jak brak zakupu towarów zakupionych za pomocą karty debetowej. Zobacz nasz przykładowy list i skontaktuj się z wydawcą karty debetowej, aby uzyskać więcej informacji.
Twoje prawa podczas zakupów przez telefon, pocztę lub online

Zasada kupowania za pośrednictwem poczty, Internetu lub zamówienia telefonicznego dotyczy większości towarów zamówionych pocztą, telefonem, faksem lub online. Wymaga od sprzedawców rozsądnej podstawy do twierdzenia, że ​​mogą wysłać zamówienie w określonym czasie oraz szczegółów, co sprzedawcy powinni zrobić w przypadku opóźnienia.
Daty wysyłania

Zgodnie z prawem sprzedawca powinien wysłać zamówienie w terminie podanym w reklamach lub przez telefon. Jeśli sprzedawca nie obiecuje czasu, możesz oczekiwać, że prześle zamówienie w ciągu 30 dni.
„Czas” wysyłki rozpoczyna się, gdy sprzedawca otrzyma „prawidłowo zrealizowane zamówienie”. Obejmuje to twoje imię i nazwisko, adres i płatność (czek, przekaz pieniężny lub upoważnienie do obciążenia istniejącego konta kredytowego – niezależnie od tego, czy konto zostanie obciążone w tym czasie, czy nie) .
Jeśli sprzedawca nie obiecuje czasu wysyłki, a ubiegasz się o kredyt na zakup, sprzedawca ma dodatkowe 20 dni (łącznie 50 dni) na założenie konta i wysłanie towaru.

Opóźnienia

Jeśli sprzedawca nie może wysłać przesyłki w obiecanym terminie, musi powiadomić Cię, podać poprawioną datę wysyłki i dać Ci możliwość anulowania w celu uzyskania pełnego zwrotu pieniędzy lub zaakceptowania nowej daty wysyłki. Sprzedający musi również dać ci możliwość skorzystania z opcji anulowania za darmo – na przykład, dostarczając kartę prepaid odpowiedzi lub zatrudniając bezpłatny numer telefonu.

Jeśli nie zareagujesz – a opóźnienie wynosi 30 dni lub mniej – zakłada się, że akceptujesz opóźnienie i chcesz poczekać na towar.
Jeśli nie odpowiesz – a opóźnienie jest dłuższe niż 30 dni – zamówienie musi zostać anulowane do trzydziestego dnia okresu opóźnienia, a pełny zwrot kosztów nastąpi niezwłocznie.

Jeśli sprzedawca nie może spełnić zmienionej daty wysyłki, musi powiadomić Cię ponownie pocztą, e-mailem lub telefonicznie i podać nową datę wysyłki lub anulować zamówienie i zwrócić Ci pieniądze.

Zamówienie powinno zostać anulowane, a zwrot kosztów nastąpi niezwłocznie, chyba że w poprawionej dacie wysyłki podasz, że chcesz poczekać.
Jeśli nie odpowiesz na drugie powiadomienie, sprzedający powinien założyć, że nie chcesz czekać na natychmiastowy zwrot pełnego zwrotu pieniędzy.

Zwroty

Jeśli płacisz gotówką, czekiem, przekazem pieniężnym lub kartą kredytową nie sprzedającą, sprzedawca musi zwrócić Ci pieniądze w ciągu siedmiu dni roboczych od anulowania zamówienia.

Jeśli płacisz kartą kredytową, gdy sprzedawca jest wydawcą karty, sprzedawca musi zakredytować swoje konto w ciągu jednego cyklu rozliczeniowego po anulowaniu zamówienia.
Porady na temat zakupów

Postępuj zgodnie z tymi wskazówkami, aby uzyskać bezproblemowe zakupy.

Zastanów się, jakie masz doświadczenia z firmą lub jej ogólną reputacją, zanim złożysz zamówienie. Jeśli nigdy nie słyszałeś o sprzedawcy, wpisz jego nazwę w wyszukiwarce, używając słów „skarga” lub „oszustwo” i przeczytaj o doświadczeniach innych osób z firmą. Ponadto skontaktuj się ze swoim prokuratorem generalnym i lokalną agencją ochrony konsumenta, aby sprawdzić, czy nie ma w nim żadnych skarg.
Zapoznaj się z polityką zwrotu i zwrotu kosztów firmy, jej dostępności i całkowitym kosztem zakupu przed złożeniem zamówienia.
Uzyskaj datę wysyłki.
Prowadź zapisy swojego zamówienia, takie jak strona internetowa, reklama lub katalog, z którego zamówiłeś; nazwa, adres i numer telefonu firmy; wszelkie obietnice, które firma złożyła na temat wysyłki i kiedy zostały wykonane; datę złożenia zamówienia; oraz kopię formularza zamówienia wysłanego do firmy. Jeśli zamawiasz przez telefon, zachowaj listę przedmiotów, ich kodów magazynowych i kodu potwierdzenia zamówienia; czek anulowany lub wyciąg z rachunku lub obciążenia pokazujący opłatę za zamówienie; i wszelkie komunikaty do lub z firmy.
Śledź swoje zakupy. Zamawiając przez Internet, przechowuj wydruki stron internetowych ze szczegółami transakcji, w tym zasadami zwrotów sprzedawcy, na wypadek, gdybyś nie był usatysfakcjonowany.

Dodaj komentarz