Każdy chce czuć się bezpiecznie w swoim domu, więc gdy przychodzą pukać sprzedawcy bezpieczeństwa, ich boisko może być przekonujące. Federalna Komisja ds. Handlu (FTC), krajowa agencja ochrony konsumenta i prokurator generalny państwa nalegają, aby zachować ostrożność, gdy zastanowisz się, co mają do zaoferowania agenci sprzedaży systemów bezpieczeństwa.

W miesiącach wiosennych i letnich firmy zajmujące się bezpieczeństwem w domu lub firmy alarmowe zatrudniają agentów sprzedaży podróżniczej, aby przejść od drzwi do drzwi, wykonując niezamawiane „zimne połączenia” u właścicieli domów. W niektórych przypadkach handlowcy stosują taktyki sprzedaży o wysokim ciśnieniu lub oszukańczym, aby skłonić potencjalnych klientów do zakupu drogich, a czasem niespełniających norm, systemów lub sprzętu, których nie potrzebują.

Zanim wpuścisz kogoś do swojego domu, poproś o identyfikację. Niektóre prawa stanowe wymagają od sprzedawców door-to-door podania nazwy, nazwy firmy, którą reprezentują oraz towarów lub usług, które sprzedają, zanim zadają jakiekolwiek pytania lub składają jakiekolwiek oświadczenia. Inne stany wymagają od sprzedawców, aby pokazali Ci swoją „kieszonkową kartę” i identyfikator ze zdjęciem. Poświęć kilka minut, aby przejrzeć ich dokumentację.
Oznaki oszustwa systemu zabezpieczeń

Pozbawieni skrupułów agenci sprzedaży od drzwi do drzwi używają różnych metod i stanowisk, aby kupić system alarmowy i usługi monitorowania. Oto, na co zwrócić uwagę:

Mogą składać ofertę ograniczoną czasowo i twierdzić, że musisz działać teraz. Na przykład mogą próbować skłonić Cię do podpisania umowy, informując Cię, że sprzęt jest „bezpłatny”. Najprawdopodobniej dołączone są struny. Na przykład, aby uzyskać „wolny” alarm, może być konieczne podpisanie długoterminowej i kosztownej umowy monitorowania systemu.
Mogą wywalczyć sobie drogę do domu, a następnie odmówić opuszczenia. Nie jest niegrzeczne ani nieuprzejme powiedzenie sprzedawcy, że nie jesteś zainteresowany. O wiele łatwiej – i bezpieczniej – powiedzieć „nie” na wyciągnięcie ręki, niż spróbować sprzedać sprzedawcę, gdy tylko znajdą się w środku. Jeśli sprzedawca nadal naciska na ciebie po tym, jak poprosiłeś go o odejście, zadzwoń na policję.
Mogą stosować taktykę przestraszenia. Mogą na przykład mówić o wysypie rzekomych włamań w twojej okolicy.

Niektórzy agenci sprzedaży od drzwi do drzwi są kierowani do właścicieli domów, którzy mają podpisy na swoich nieruchomościach dla systemów bezpieczeństwa z innymi firmami. W tych przypadkach:

Przedstawiciele handlowi mogą stwierdzić lub sugerować, że pochodzą od twojej istniejącej firmy ochroniarskiej i że są po to, aby „ulepszyć” lub „wymienić” twój obecny system bezpieczeństwa. Po wejściu do domu mogą jednak zainstalować nowy system bezpieczeństwa i podpisać dokumenty zawierające kosztowną umowę na usługę monitorowania.
Mogą twierdzić, że twoja firma ochroniarska wyszła z biznesu, że przejęła rachunki i że musisz kupić nowy sprzęt i podpisać nowe kontrakty. Jeśli tak się stanie, zadzwoń do obecnej firmy monitorującej, aby potwierdzić. Zwykle użytkownik zostanie powiadomiony o takiej zmianie pocztą lub telefonicznie, a nie niezapowiedzianą wizytą przedstawiciela innej firmy.

Zanim zaczniesz robić interesy z kimkolwiek, kto sprzedaje system bezpieczeństwa domowego lub system alarmowy, niezależnie od tego, czy przychodzą do twoich drzwi, czy też ich szukają, FTC i twój prokurator generalny wzywają cię do zapytania potencjalnych wykonawców o następujące informacje. Użyj go, aby sprawdzić firmę alarmową z odpowiednimi organami: twój prokurator generalny, lokalna agencja ochrony konsumenta, Better Business Bureau i urzędnicy państwowi. Jeśli sprzedawca niechętnie poda ci te informacje, potraktuj to jako czerwoną flagę i znajdź inną firmę do rozważenia.

Nazwa wykonawcy
Adres ulicy (bez skrzynki pocztowej)
Numer telefonu
Numer licencji wykonawcy
Państwo, które wydało licencję
Nazwa, pod którą została złożona licencja

Kupowanie Home Security System

Systemy bezpieczeństwa domowego zostały zaprojektowane w celu ochrony Ciebie, Twojego domu i Twoich cennych przedmiotów. Różnią się one ceną i wyrafinowaniem. Niektóre systemy mogą nie tylko ostrzegać o intruzach, ale mogą również powiadamiać władze o sytuacji zagrożenia zdrowia, monitorować dym i tlenek węgla oraz poziomy i ciśnienia wody, a także monitorować wideo. Niektóre systemy są również podłączone do domowych systemów okablowania, ogrzewania lub oświetlenia i można nimi sterować za pomocą telefonu komórkowego lub komputera.

Większość instalatorów alarmów bezpieczeństwa w domu może świadczyć kompleksowe usługi obejmujące sprzęt oraz usługę instalacji i monitorowania.

Jeśli myślisz o zakupie systemu bezpieczeństwa w domu, FTC i twój prokurator generalny sugerują, że:

Uzyskaj referencje od znajomych, rodziny, sąsiadów, współpracowników i od obecnych klientów firmy. Sprawdź, czy urządzenie zostało zainstalowane w określonym przedziale czasowym. Czy problemy ze sprzętem zostały szybko rozwiązane? Czy system został wyjaśniony wszystkim mieszkającym w domu? Jeśli doszło do włamania, czy policja natychmiast się skontaktowała?

Sprawdź firmy, wpisując ich nazwy w wyszukiwarce online. Przeczytaj o doświadczeniach innych ludzi z firmami. Jeśli to możliwe, staraj się komunikować w trybie offline, aby wyjaśnić jakiekolwiek szczegóły. Ponadto skontaktuj się ze swoim prokuratorem generalnym, lokalną agencją ochrony konsumenta i biurem Better Business Bureau, aby sprawdzić, czy nie ma w nim żadnych skarg.

Sprawdź, czy licencje wykonawcy są aktualne i mają dobrą opinię. Skontaktuj się z Narodowymi Stowarzyszeniami Licencjonowania Podwykonawców Państwowych dla odpowiedniej agencji w twoim stanie.

Uzyskaj pisemne dane szacunkowe od kilku firm i zadaj wiele pytań. Renomowana firma nie będzie próbowała sprzedać ci niczego przed ukończeniem profesjonalnej oceny Twoich potrzeb i układu Twojego domu. Dowiedzieć się:

Kto wykona instalację i monitoruje system? Niektóre firmy zlecają tę pracę osobie trzeciej.
Jaki jest okres obowiązywania umowy na monitorowanie? Rok? Jeszcze? Czy są kary za wcześniejsze rozwiązanie umowy? Co się stanie, jeśli przeprowadzisz się przed terminem umowy?
Ile kosztuje monitorowanie? Jak często będziesz obciążany?
Czy firma dzwoni do ciebie przed powiadomieniem policji?
Jak szybko po usłyszeniu alarmu zostaniesz powiadomiony?
Co się stanie, jeśli firma alarmowa nie będzie mogła się z Tobą skontaktować, gdy zabrzmi alarm? Czy reset alarmu? Czy nazywa się policja? Czy są wywoływane alternatywne numery?
Co się stanie, jeśli moc zgaśnie? Czy istnieje zapasowy system baterii?
Co obejmuje gwarancja i na jak długo? Czy to od producenta, czy od ich instalatora?
Kto jest odpowiedzialny za naprawy lub ulepszenia systemu?
Czy firma oferuje interaktywne usługi, takie jak wykrywanie dymu i ognia, zdalne sterowanie, nadzór wideo, powiadomienia e-mail i specjalne aplikacje na smartfony?

Przeczytaj drobnym drukiem. Po wybraniu firmy upewnij się, że pisemna umowa zawiera wszystkie ustne obietnice złożone przez sprzedawcę. Twój pakiet kontraktowy powinien zawierać:

Cena instalacji
Miesięczna lub kwartalna opłata za monitorowanie
Okres umowy
Obowiązujące zniżki
Pisemna gwarancja
Instrukcja obsługi
Wyjaśnienie twojego prawa do anulowania umowy
Formularze anulowania

Umowa musi również być opatrzona datą i zawierać nazwę i adres sprzedawcy.

Skontaktuj się z działem policji i straży pożarnej. Zapytaj, czy musisz zarejestrować swój system i czy są kary za reagowanie na fałszywe alarmy.

Zrozum, że możesz anulować umowę. Reguła chłodzenia FTC daje trzy dni robocze na anulowanie umowy, jeśli podpiszesz umowę w swoim domu lub w miejscu, które nie jest stałym miejscem prowadzenia działalności przez sprzedającego. Nie musisz podawać powodu anulowania zakupu. Masz prawo zmienić zdanie, nawet jeśli urządzenie zostało już zainstalowane.

Sprzedawca musi dostarczyć dwie kopie formularza anulowania (jeden do zachowania i jeden do odesłania) oraz kopię umowy. Umowa musi być opatrzona datą, zawierać nazwisko i adres sprzedającego oraz wyjaśniać prawo do anulowania. Możesz mieć dodatkowe zabezpieczenia konsumenckie zgodnie z prawem stanowym. Skontaktuj się ze swoim prokuratorem generalnym, lokalną agencją ochrony konsumentów lub Better Business Bureau.

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany.