Marketing wielopoziomowy

W marketingu wielopoziomowym lub sieciowym osoby prywatne sprzedają produkty publicznie – często drogą ustną i bezpośrednią sprzedażą. Zazwyczaj dystrybutorzy zarabiają prowizje, nie tylko za sprzedaż własną, ale także za sprzedaż dokonywaną przez osoby, które rekrutują.

Nie wszystkie plany marketingu wielopoziomowego są zgodne z prawem. Jeśli pieniądze, które zarabiasz, opierają się na sprzedaży do klientów, może to być uzasadniony plan marketingu wielopoziomowego. Jeśli pieniądze, które zarabiasz, opierają się na liczbie osób, które zwerbujesz i sprzedaży do nich, prawdopodobnie tak nie jest. Może to być schemat piramidy. Piramidy są nielegalne, a zdecydowana większość uczestników traci pieniądze.

Jeśli zastanawiasz się nad zakupem w wielopoziomowym planie marketingowym, zdobądź szczegółowe informacje.

Rozważ produkty
Dowiedz się więcej o firmie
Oceń plan
Zadawać pytania

Rozważ produkty

Wiele firm, które sprzedają swoje produkty za pośrednictwem dystrybutorów, sprzedaje produkty o wysokiej jakości po konkurencyjnych cenach. Ale niektóre oferują towary, które są przecenione, mają wątpliwe zalety lub są wręcz niebezpieczne w użyciu.

Dowiedz się, co sprzedasz. Czy podobne produkty są dostępne na rynku? Czy produkt jest konkurencyjny cenowo? Czy to jest bezpieczne? Czy Twój sponsor – dystrybutor, który Cię rekrutuje – może poprzeć roszczenia dotyczące działania produktu?

Prawie każdy produkt lub usługa może być sprzedawana za pośrednictwem marketingu wielopoziomowego, w tym produktów zdrowotnych, kosmetycznych i fitness, które nie są dostępne na półkach sklepowych. Zastosuj zdrową dawkę sceptycyzmu przed zakupem lub sprzedażą produktów reklamowanych jako zawierające „cudowne” składniki lub gwarantowane wyniki. Wiele z tych „szybkich lekarstw” jest niesprawdzonych, oszukańczych sprzedawanych i bezużytecznych. W rzeczywistości mogą być niebezpieczne. Przed skorzystaniem z nich możesz skonsultować się z lekarzem lub sprzedać.

Jeśli zdecydujesz się kupić w programie i promować produkty, musisz mieć pewność, że Twoje materiały marketingowe są zgodne z prawdą i że istnieją solidne dowody na poparcie oświadczeń, które złożysz na temat produktów. Zanim powtórzysz jakiekolwiek roszczenia, które firma złożyła, sprawdź, czy istnieją właściwe i wiarygodne badania, które pozwolą na ich zabezpieczenie. Jest to standard stosowany przez FTC przy ocenie reklamacji.
Dowiedz się więcej o firmie

Znajdź – i przestudiuj – historię firmy. Wykonaj wyszukiwanie w Internecie z nazwą firmy i słowa takie jak recenzja, oszustwo lub skarga. Przejrzyj kilka stron wyników wyszukiwania. Możesz również szukać artykułów o firmie w gazetach, czasopismach lub w Internecie. Dowiedzieć się:

jak długo firma działa
czy ma pozytywną opinię o zadowoleniu klienta
co za brzęczenie dotyczy firmy i jej produktu na blogach i stronach internetowych
czy firma została pozwana za nieuczciwe praktyki biznesowe

Skontaktuj się ze swoim prokuratorem generalnym w sprawie skarg dotyczących firmy, którą rozważasz, chociaż brak skarg nie gwarantuje, że firma jest prawowita.

Oceń plan

Nie płać ani nie podpisuj umowy na „spotkaniu okazji”. Poświęć czas na przemyślenie swojej decyzji. Twoja inwestycja wymaga prawdziwych pieniędzy, więc nie spiesz się z nią, nie robiąc najpierw badań.

Zapytaj sponsora o warunki i zasady tego planu, w tym:

struktura wynagrodzeń
Twoje potencjalne wydatki
wsparcie roszczeń o ile pieniędzy możesz zarobić
nazwisko i dane kontaktowe osoby w firmie, która może odpowiedzieć na twoje pytania

Zdobądź te informacje na piśmie. Unikaj żadnego planu, w którym nagroda za rekrutację nowych dystrybutorów jest większa niż w przypadku sprzedaży produktów do publicznej wiadomości. To sprawdzona i tradycyjna wskazówka do piramidy.

Pamiętaj, że gdy rekrutujesz nowych dystrybutorów, jesteś odpowiedzialny za roszczenia, jakie zarabiasz. Bądź szczery i bądź realistą. Jeśli Twoje obietnice się nie spełnią, możesz zostać pociągnięty do odpowiedzialności, nawet jeśli po prostu powtarzasz roszczenia, które przeczytałeś w broszurach firmowych lub usłyszałeś od innego dystrybutora.

Jeśli czegoś nie rozumiesz, poproś o więcej informacji, dopóki nie będzie dla ciebie absolutnie jasne. Twój sponsor i inni dystrybutorzy powinni być gotowi odpowiedzieć na twoje pytania. Pamiętaj, że twój sponsor (i inni powyżej poziomu twojego sponsora) zarobi pieniądze, jeśli dołączysz do programu. Więc nie śpiesz się i nie poddawaj się naciskom, aby się przyłączyć. Bądź świadom szylingów – fałszywych referencji wypłacanych przez firmę lub dystrybutora udawać, że udało im się zarabiać pieniądze w ramach planu.
Dowiedz się o zwrotach.

Uzyskaj pisemną politykę zwrotów firmy. Upewnij się, że zawiera ona informacje o zwrocie wszelkich niewykorzystanych produktów, w tym ograniczeń i kar. Może się wydawać, że minimalizujesz swoje ryzyko, jeśli możesz zwrócić produkty, by otrzymać zwrot kosztów, ale zasady różnią się w zależności od tego, czy otrzymasz pełny zwrot pieniędzy i ile czasu może to potrwać. Wiele planów wymaga zakupu materiałów szkoleniowych lub marketingowych lub opłacenia seminariów, jeśli chcesz uzyskać zniżki na produkty lub stworzyć własną sieć dystrybutorów. Dowiedz się, ile czasu i pieniędzy inni dystrybutorzy wydali na szkolenia, materiały marketingowe i seminaria, kiedy dołączyli do planu i czy plan wymaga udziału w okresowych szkoleniach. Co się stanie, jeśli zrezygnujesz ze szkolenia?
Poproś znajomego lub doradcę o przeczytanie materiałów.

Możesz skonsultować się z księgowym, prawnikiem lub osobą zaufaną, która nie jest powiązana z planem, aby zapoznać się z warunkami rekompensaty, ustalić, czy plan może potwierdzić swoje roszczenia dotyczące kwoty, którą możesz zarobić, oraz przeanalizuj informacje, które otrzymałeś.
Zastanów się, czy ten rodzaj pracy pasuje do twoich talentów i celów.

Zadaj sobie pytanie, czy chciałbyś sprzedawać produkty klientom. Dowiedz się, ile godzin tygodniowo Twój sponsor i inni dystrybutorzy spędzili w firmie, gdy dołączyli i ile czasu spędzają teraz. Pamiętaj, że niezależnie od tego, jak dobry produkt i jak solidny plan, musisz zainwestować swój kapitał i pieniądze, aby Twoja inwestycja się opłacała. Rozważ inne wymagania biznesowe – na przykład szkolenie, rekrutowanie nowych dystrybutorów, zarządzanie papierkową robotą, rejestrowanie zapasów i wysyłek.
Zadawać pytania

Zadaj swojemu sponsorowi i innym dystrybutorom trudne pytania, a następnie sprawdź szczegóły. Nie uważaj tego za wścibskie lub natrętne: masz misję sprawdzenia potencjalnej transakcji biznesowej, która będzie wymagać Twoich pieniędzy i czasu.

Ich odpowiedzi mogą pomóc w wykryciu fałszywych roszczeń dotyczących ilości pieniędzy, które możesz zarobić i czy firma jest piramidą finansową. Oto kilka pytań, które należy zadać przed podjęciem decyzji:

Jaka jest Twoja roczna sprzedaż produktu?
Ile produktu sprzedałeś dystrybutorom?
Jaki procent sprzedaży został dokonany u dystrybutorów?
Jakie były twoje wydatki w zeszłym roku, w tym pieniądze, które wydałeś na szkolenia i kupowanie produktów?
Ile pieniędzy zarobiłeś w zeszłym roku, to znaczy, twoje dochody i premie, mniej wydatków?
Ile czasu spędziłeś w zeszłym roku na tym biznesie?
Jak długo jesteś w branży?
Ile osób zostało zrekrutowanych?
Jaki procent pieniędzy, które zarobiłeś – dochód i premie pomniejszone o twoje wydatki – pochodzi z rekrutacji innych dystrybutorów i sprzedaży ich zapasów lub innych przedmiotów, aby zacząć?

Ważne jest, aby uzyskać pełny obraz tego, jak działa plan: nie tylko o tym, ile zarabiają dystrybutorzy pieniędzy, ale także o tym, ile czasu i pieniędzy przeznaczają na ten plan, ile czasu zajmuje zarabianie pieniędzy i jak duży jest downline jest potrzebny do zarabiania pieniędzy. Jednym ze schematów piramidy jest to, że dystrybutorzy sprzedają więcej produktów innym dystrybutorom niż społeczeństwu – lub jeśli zarabiają więcej pieniędzy na rekrutacji niż na sprzedaży.

Dodaj komentarz