Pełna lub ograniczona gwarancja nie musi obejmować całego pojazdu. Dealer może określić, że obejmuje tylko niektóre systemy. Niektóre części lub systemy mogą być objęte pełną gwarancją.

 

Dokumenty gwarancyjne

 

Upewnij się, że otrzymałeś kopię dokumentu gwarancyjnego dealera, jeśli kupisz samochód oferowany z gwarancją. Przejrzyj ją uważnie, aby ustalić, co obejmuje. Gwarancja daje szczegółowe informacje, takie jak, jak uzyskać naprawy dla systemu objętego ubezpieczeniem lub części. Informuje również, kto jest prawnie odpowiedzialny za spełnienie warunków gwarancji. Jeśli jest to strona trzecia, zbadaj ich reputację. Przeglądaj opinie online.

Nieprzetworzone gwarancje producenta

 

Jeśli gwarancja producenta nadal obowiązuje, sprzedawca może to zauważyć w sekcji „Systemy objęte / czas trwania” Przewodnika dla kupujących. Aby upewnić się, że możesz skorzystać z zasięgu, poproś sprzedawcę o dokumenty gwarancyjne samochodu. Sprawdź informacje (co obejmuje, data wygaśnięcia / mile i niezbędna dokumentacja), dzwoniąc do biura strefy producenta. Upewnij się, że masz numer VIN podczas połączenia.

Umowy serwisowe

 

Umowa serwisowa jest obietnicą dokonania (lub pokrycia) niektórych napraw lub usług. Chociaż umowa serwisowa jest czasami nazywana rozszerzoną gwarancją, nie jest to gwarancja określona przez prawo federalne. Umowa o świadczenie usług może być zorganizowana w dowolnym czasie i zawsze kosztuje dodatkowe; gwarancja pochodzi z nowym samochodem i jest uwzględniona w pierwotnej cenie. Używane samochody mogą również pochodzić z pewnego rodzaju gwarancją zawartą w cenie sprzedaży. Oddzielny i dodatkowy koszt odróżnia umowę serwisową od gwarancji.

 

Aby zdecydować, czy potrzebujesz umowy o świadczenie usług, rozważ:

 

czy umowa serwisowa powiela zakres gwarancji lub oferuje ochronę, która rozpoczyna się po upływie gwarancji. Czy umowa serwisowa wykracza poza czas oczekiwania na posiadanie samochodu? Jeśli tak, to czy umowa o świadczenie usług jest zbywalna, czy jest dostępna krótsza umowa?

czy pojazd prawdopodobnie będzie wymagał naprawy i ile będzie kosztował. Możesz określić wartość umowy serwisowej, ustalając, czy koszt naprawy prawdopodobnie przekroczy cenę umowy.

czy umowa o świadczenie usług obejmuje wszystkie części i systemy. Sprawdź dokładnie wszystkie roszczenia. Na przykład zasięg „zderzaka do zderzaka” może nie oznaczać tego, co myślisz.

czy wymagany jest udział własny, a jeśli tak, to kwota i warunki.

czy umowa obejmuje koszty dodatkowe, takie jak opłaty za holowanie i wynajem samochodu, podczas gdy samochód jest serwisowany.

czy u dealera należy wykonać naprawy i rutynową konserwację.

czy istnieją zasady dotyczące anulowania i zwrotu kosztów w przypadku umowy o świadczenie usług, a także czy ma ona opłaty za anulowanie.

czy dealer lub firma oferująca umowę o świadczenie usług jest godna zaufania. Niektórzy sprzedawcy sprzedają kontrakty serwisowe stron trzecich.

 

Jeśli kupisz umowę serwisową od sprzedawcy w ciągu 90 dni od zakupu używanego pojazdu, prawo federalne zabrania dealerowi wyeliminowania domniemanych gwarancji w systemach objętych umową. Na przykład, jeśli kupujesz samochód „taki, jaki jest”, samochód zwykle nie jest objęty domniemanymi gwarancjami. Ale jeśli kupisz umowę serwisową obejmującą silnik, automatycznie uzyskasz domniemane gwarancje na silniku. Mogą one zapewnić ochronę wykraczającą poza zakres umowy serwisowej. Upewnij się, że dostałeś pisemne potwierdzenie, że Twoja umowa o świadczenie usług jest ważna.

Niezależna kontrola przed zakupem

 

Najlepiej mieć przed zakupem używany samochód sprawdzony przez niezależnego mechanika. Za około 100 USD otrzymasz ogólne wskazanie stanu mechanicznego pojazdu. Inspekcja jest dobrym pomysłem, nawet jeśli samochód został „certyfikowany” i sprawdzony przez dealera i jest sprzedawany z gwarancją lub umową serwisową. Kontrola mechaniczna różni się od kontroli bezpieczeństwa. Inspekcje bezpieczeństwa zwykle koncentrują się na warunkach, które sprawiają, że samochód nie jest bezpieczny w prowadzeniu. Nie są zaprojektowane w celu określenia ogólnej niezawodności lub stanu mechanicznego pojazdu.

 

Aby znaleźć narzędzie do kontroli przed zakupem, sprawdź książkę telefoniczną w sekcji „Automotive Diagnostic Service”, przejdź do trybu online lub poproś znajomych, krewnych i współpracowników o skierowanie. Poszukaj obiektów, które wyświetlają certyfikaty, takie jak pieczęć Automotive Service Excellence (ASE), i wyszukuj w Internecie, aby komentować.

 

Zapytaj, co obejmuje inspekcja, ile czasu to trwa i ile kosztuje.

 

Jeśli dealer nie pozwoli ci odebrać samochodu z działki, być może z powodu ograniczeń ubezpieczeniowych, być może uda Ci się znaleźć usługę mobilnej kontroli, która trafi do sprzedawcy. Jeśli nie ma takiej możliwości, poproś sprzedawcę o sprawdzenie samochodu w wyznaczonym obiekcie. Będziesz musiał zapłacić opłatę za inspekcję. Jeśli sprzedawca nie zezwoli na niezależną inspekcję, warto rozważyć prowadzenie działalności w innym miejscu.

 

Po sprawdzeniu pojazdu poproś mechanika o pisemny raport z kosztorys dla wszystkich niezbędnych napraw. Upewnij się, że raport zawiera markę pojazdu, model i VIN. Jeśli zdecydujesz się na złożenie oferty zakupu do dealera po rozważeniu wyników kontroli, możesz użyć szacunkowych kosztów naprawy, aby wynegocjować cenę pojazdu.

Prywatna sprzedaż

 

Kupno samochodu od osoby prywatnej różni się od zakupu od dealera.

 

Sprzedawcy prywatni zazwyczaj nie są objęci regułą samochodów używanych i nie muszą korzystać z Przewodnika dla kupujących. Możesz jednak skorzystać z listy przewodników głównych systemów samochodowych jako narzędzia zakupowego i możesz zapytać sprzedawcę, czy możesz sprawdzić pojazd przez mechanika.

Prywatne wyprzedaże zazwyczaj nie są objęte „domniemanymi gwarancjami” prawa stanowego. Oznacza to, że prywatna sprzedaż prawdopodobnie będzie miała charakter „taki, jaki jest”, chyba że umowa kupna ze sprzedawcą wyraźnie stanowi inaczej. Jeśli masz pisemną umowę, sprzedawca musi dotrzymać obietnic podanych w umowie.

Samochód może być objęty gwarancją producenta lub osobną umową serwisową. Jednakże gwarancje i umowy o świadczenie usług mogą nie być przenoszalne i mogą obowiązywać inne limity lub koszty. Przed zakupem samochodu poproś o sprawdzenie gwarancji lub umowy serwisowej. Wiele stanów nie wymaga od osób, aby ich pojazdy przeszły kontrolę państwową lub miały minimalną gwarancję, zanim zaoferują je do sprzedaży. Możesz poprosić biuro prokuratora generalnego lub lokalną agencję ochrony konsumentów o wymagania w twoim stanie.

 

Jeśli masz problemy

 

Jeśli masz problem, który Twoim zdaniem jest objęty gwarancją lub umową serwisową, postępuj zgodnie z instrukcjami, aby uzyskać pomoc techniczną. W przypadku sporu spróbuj uzgodnić to z dealerem. Porozmawiaj ze sprzedawcą lub, jeśli to konieczne, z właścicielem salonu. Wiele problemów można rozwiązać na tym poziomie. Jeśli jednak uważasz, że masz prawo do usługi, ale dealer nie zgadza się, masz kilka opcji:

 

Jeśli Twoja gwarancja jest poparta przez producenta samochodu, skontaktuj się z lokalnym przedstawicielem producenta. Przedstawiciel lokalny lub strefowy jest upoważniony do decydowania o problemach związanych z obsługą gwarancyjną i naprawą w celu zaspokojenia potrzeb klientów. Niektórzy producenci są gotowi za darmo naprawić niektóre problemy w określonych modelach, nawet jeśli gwarancja producenta nie obejmuje problemu. Zapytaj przedstawiciela strefy producenta lub dział obsługi dealera franczyzowego, który sprzedaje twój model samochodu, czy jest taka polisa.

Skontaktuj się ze swoim prokuratorem generalnym lub Amerykańskim Stowarzyszeniem Administratorów Samochodów.

Możesz rozważyć skorzystanie z organizacji rozwiązywania sporów, jeśli ty i sprzedawca chcesz. Zgodnie z warunkami wielu gwarancji, może to być wymagany pierwszy krok, zanim możesz pozwać sprzedawcę lub producenta. Jeśli kupiłeś samochód od dealera franczyzowego, możesz mieć możliwość skorzystania z mediacji za pośrednictwem Automotive Consumer Action Program (AUTOCAP), programu rozwiązywania sporów koordynowanego na poziomie krajowym przez National Automobile Dealers Association i sponsorowanego przez lokalne i lokalne stowarzyszenia dealerów w wielu miastach . Skontaktuj się ze stowarzyszeniem dealerów w swojej okolicy, aby sprawdzić, czy prowadzą oni program mediacyjny.

 

Jeśli żaden z tych kroków nie zakończy się powodzeniem, sądem dla małych roszczeń jest opcja. Tutaj możesz rozwiązywać spory o niewielkie kwoty, często bez adwokata. Sekretarz lokalnego sądu ds. Drobnych roszczeń może ci powiedzieć, jak złożyć pozew i limit dolara w twoim stanie.

 

Pomocna może być także ustawa gwarancyjna Magnuson-Moss. Zgodnie z tym prawem federalnym można wnosić pozew w oparciu o wyraźne gwarancje, dorozumiane gwarancje lub umowy o świadczenie usług. Jeśli się powiedzie, konsumenci mogą odzyskać uzasadnione honoraria adwokackie i inne koszty sądowe. Prawnik może doradzić, jeśli dotyczy to tego prawa.

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany.