Uruchomienie organizacji non-profit jest jednym z najbardziej satysfakcjonujących sposobów, w jakie dana osoba może spędzać czas – a także wymaga dokładnego planowania i solidnego poświęcenia.

Kiedy po raz pierwszy masz świetny pomysł na organizację charytatywną, która naprawdę może coś zmienić, prawdopodobnie jesteś pełen entuzjazmu i energii – i jest kluczem do skierowania tej energii w praktyczne działanie, dzięki czemu możesz poruszać się pełną parą naprzód, aby uczynić swoją wizję rzeczywistość.

W tym przewodniku dotyczącym uruchamiania organizacji non-profit otrzymasz narzędzia potrzebne do rozpoczęcia pracy.
1. Przeprowadź analizę potrzeb

Najpierw wykonaj trochę roboty. W samych Stanach Zjednoczonych jest już ponad 1,5 miliona organizacji non-profit, więc pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrobić, jest sprawdzenie, czy jakaś inna organizacja nie spełnia już Twoich potrzeb. Proces sprawdzania, czy istnieje rynek lub zapotrzebowanie na misję twojej organizacji, nazywa się analizą potrzeb.
Szukasz odpowiedzi na następujące pytania:

Czy jakakolwiek inna organizacja non-profit obsługuje twoich docelowych odbiorców?
Ile osób faktycznie potrzebuje usługi, którą planujesz dostarczyć?
Kto jest Twoją docelową grupą demograficzną – kto potrzebuje tego, co oferujesz? Czego naprawdę potrzebują lub chcą?
Czy 501 (c) 3 jest najlepszym sposobem na zaspokojenie potrzeb?

Analiza SWOT: mocne i słabe strony, szanse, zagrożenia

Jednym ze sposobów na rozpoczęcie jest przeprowadzenie analizy SWOT – (Możliwości Słabości Oszacowania Szans). Oto darmowy szablon SWOT, który możesz pobrać. Jeśli to możliwe, poproś inne osoby o ich wkład – potencjalnych członków zarządu, inne osoby w Twojej sieci, które założyły organizacje non-profit.
Badanie rynku: dowiedz się, czy rzeczywiście potrzebujesz usługi

Oprócz przeprowadzania analizy SWOT, jest to dobry czas na przeprowadzenie badań rynku, zarówno na populację docelową (osoby, które Twoim zdaniem potrzebują tego, co oferujesz), jak i potencjalnych dawców.

Dopóki w rzeczywistości nie rozmawiasz z (lub nie przebadasz) tych odbiorców, nie potwierdziłeś, że naprawdę istnieje potrzeba tego, co oferujesz. Twoim celem w tym procesie jest odkrycie, co naprawdę tam jest – może się okazać, że potrzeby w twojej populacji docelowej są inne niż to, co myślałeś, że jest.

Lub możesz odkryć, że rzeczywiście istnieje potrzeba w innej grupie demograficznej. Chodzi o to, aby nie tylko udowodnić swoje założenia – w porządku, jeśli okaże się, że trzeba wprowadzić pewne poprawki do swoich planów.
Czytaj na temat zgodności z IRS dla organizacji non-profit

Jest to również dobry moment, aby zrozumieć, co to znaczy mieć status non-profit 501c) 3 w oczach wewnętrznej służby skarbowej rządu federalnego. IRS publikuje przewodnik po zgodności z przepisami non-profit, który warto wcześniej sprawdzić, więc wyraźnie widać, czego wymaga od tego typu organizacji.
2. Wybierz nazwę i napisz swoją misję

Decydowanie o nazwie Twojej organizacji charytatywnej jest ważnym początkowym krokiem. Będziesz go potrzebował do sfinalizowania przed włączeniem swojej organizacji non-profit lub wypełnieniem innych oficjalnych dokumentów.

Wykonaj badania, aby upewnić się, że żadna inna organizacja charytatywna lub firma nastawiona na zysk nie używa nazwy, której chcesz użyć. Przynajmniej będzie to kłopot, jeśli stale będziesz konkurować z inną organizacją o widoczność marki lub odbierasz wiadomości od pomieszanych dawców lub klientów.

Rogaski mówi, że rozwijanie nazwy i logo, z których jesteś zadowolony, to czas dobrze spędzony ze względu na dumę, którą zaszczepia promując twoją firmę. Chcesz móc przekazać komuś swoją kartę lub skierować ją do swojej witryny z przekonaniem, że spodoba się to, co widzą.

Po zweryfikowaniu, że usługi i misja Twojej organizacji są naprawdę potrzebne Twoim docelowym odbiorcom i zdecydowali się na nazwę, czas napisać swoją misję.
Trzymaj krótką deklarację misji i upewnij się, że zatrzymuje się, gdy zapytasz:

Czy odróżnia Cię od wszystkich innych organizacji non-profit?
Przeczytaj swoją misję i trzy inne przykłady (w swojej niszy) do pracownika, członka zarządu lub kogoś, kto otrzymuje twoje usługi. Sprawdź, czy potrafią określić, który z nich jest twój. Jeśli nie, wróć do deski kreślarskiej.

3. Zbuduj swoją radę

Jeśli nie masz jeszcze pracowników lub wolontariuszy, Twój pierwszy zarząd lub członkowie rady odegrają ważną rolę, pomagając ci w organizacji swojej organizacji non-profit. Twoi powiernicy mogą pomóc Ci w podjęciu niektórych wstępnych kroków w kierunku uczynienia Twojego statusu organizacji non-profit bardziej oficjalną.

Każdy stan w USA wymaga, aby organizacja non-profit tworzyła zarząd, który przejmuje odpowiedzialność za organizację. W przypadku większości stanów jedna osoba jest uważana za minimalne wymaganie dla tablicy, ale w niektórych stanach potrzeba aż trzech osób.

National Council of Nonprofits ma świetny przewodnik na temat uzasadnionych obowiązków i oczekiwań członków twojej rady. Przygotowują także solidne rekomendacje dotyczące opracowania orientacji dla nowych członków zarządu, aby przygotować scenę dla swojej roli w organizacji.
4. Napisz swój plan biznesowy non-profit

Organizacje non-profit potrzebują dobrego biznesplanu tak samo jak firmy nastawione na zysk, a może nawet więcej. Oto przewodnik po pisaniu biznesplanu dla organizacji non-profit i bezpłatny szablon biznesplanu do pobrania, który pomoże Ci rozpocząć. Proces pisania planu (czasami nazywany planem strategicznym) pomoże ci przemyśleć wszystkie aspekty twojej organizacji. Dodatkowo, jeśli planujesz poszukać pożyczki biznesowej na większe wydatki inwestycyjne, takie jak budowa lub przebudowa, każdy bank spodziewa się zobaczyć swój biznesplan.

Lorrie Lynn King, założycielka międzynarodowej organizacji non-profit ds. Zdrowia kobiet 50 centów. Okres., Mówi: „W rzeczywistości zaczynasz małą firmę. Administracja i programowanie non-profit wymaga znajomości biznesu, planowania finansowego, planowania strategicznego i umiejętności zarządzania ludźmi – czasami wszystkie naraz. ”

Ale nie chodzi tylko o uzyskanie kredytu bankowego. Planowanie biznesowe polega na upewnieniu się, że wiesz, dokąd zmierza Twoja organizacja i jak się tam dostaniesz. „Absolutnie ważne jest, aby mieć trzyletnie plany zarówno dla strony programowej, jak i administracyjnej, z wymiernymi efektami” – mówi King. „Wiesz, dokąd chcesz jechać, a następnie utwórz mapę, aby się tam dostać i dokonać korekty po drodze.”
Zarys biznesplanu non-profit

Biznesplan typu non-profit będzie zawierał wiele takich samych sekcji standardowego biznesplanu:
Streszczenie

Upewnij się, że Twoje podsumowanie zawiera Twoją misję. Będziesz chciał mieć pisemny przegląd swojej wizji dla swojej organizacji.
Produkty i usługi

Czy robisz zmieniający życie produkt za niewielką lub żadną opłatą dla potrzebującej ludności? Czy zapewniasz istotną usługę dla swojej społeczności? Twoje produkty i usługi odpowiadają Twoim potrzebom.

http://kzpr.pl/
http://podrozetv.pl/
http://poteganatury.pl/
http://terazwsieci.pl/
http://www.gajg.pl/
http://www.3pionki.pl/
http://www.ajkshop.pl/
http://www.bud-len.pl/
http://www.dcgroup.pl/

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany.