Jak dotrzeć do inwestorów w 10 minut i zdobyć fundusze

Wiem, jak to jest przyciągać inwestorów – zarówno anioły, jak i inwestorów venture capital. Podniosłem blisko milion dolarów od aniołów dla moich wcześniejszych startupów technologicznych. Czasami masz tylko 10 minut na zaprezentowanie swoich możliwości biznesowych inwestorom (lub w niektórych przypadkach mniej). Oto jak zacząć.
Utwórz prezentację

Najpierw poświęć czas na złożenie talii pitch. Możesz skorzystać z naszego darmowego szablonu talii na Powerpoint, które pomoże Ci zacząć, a istnieje wiele innych narzędzi, które pomogą Ci przygotować profesjonalnie wyglądającą prezentację.

Nie skrzydź tego

Jeśli jest jedna rzecz, której nie mogę wystarczająco podkreślić, ważna jest próba ćwiczeń. Widziałem, jak zbyt wielu przedsiębiorców myśli: „Och, wiem, że mój biznes w środku i na zewnątrz jest bardzo prosty!” Powodzenia!

Widziałem wielu przedsiębiorców, którzy rozbijali się i płonęli, gdy dostarczali swoje akcje inwestorom – i chodzili dalej. Nie ma nic bardziej frustrującego niż powiedzenie: „Potrzebuję tylko 10 minut twojego czasu”, a po 20 minutach wciąż jesteś na slajdzie numer pięć.
Być przygotowanym

Dodatkowo inwestorzy będą chcieli, abyś mógł wykonać kopię zapasową swoich roszczeń. Przygotuj dobrze przemyślany biznesplan, aby inwestorzy mogli przeczytać więcej, jeśli zechcą. W końcu chodzi o to, że dostarczasz potężne boisko, a na koniec ich ręce wypraszają prośbę o sporządzenie streszczenia lub pełnego planu biznesowego.

Poniżej znajduje się format, z którego z powodzeniem korzystałem w moich własnych przedsięwzięciach, oraz pomoc wielu innym dyrektorom, którzy po raz pierwszy starają się pozyskać kapitał inwestycyjny.
Najważniejsze rzeczy, o których warto pamiętać podczas 10-minutowej konferencji dla inwestorów:
1. Problem: opowiedz historię

Rozpocznij swoją grę od fascynującej historii. Powinien rozwiązać problem, który rozwiązujesz na rynku. Dzięki temu twoi widzowie wyjdą z bramy.

Jeśli możesz odnieść swoją historię do odbiorców, jeszcze lepiej! Zrób trochę badań na temat inwestora, aby mieć dobre wyczucie tego, na czym mu zależy i dopasować do nich swoją historię.
2. Twoje rozwiązanie

Podziel się tym, co jest wyjątkowe w przypadku Twojego produktu i w jaki sposób rozwiąże problem udostępniony w poprzednim slajdzie.

Krótkie, zwięzłe i łatwe dla inwestora wyjaśnienie innym. Unikaj używania modnych powiedzonek, chyba że twoi inwestorzy dobrze znają twoją branżę.
3. Twój rynek docelowy

Nie mów, że wszyscy na świecie są potencjalnie Twoim rynkiem docelowym, nawet jeśli może to być prawda pewnego dnia.

Bądź realistą, dla kogo budujesz swój produkt i podziel się swoim rynkiem na TAM, SAM i SOM. To nie tylko zrobi wrażenie na twoich odbiorcach, ale pomoże ci myśleć bardziej strategicznie o planie wdrożenia.
4. Twój dochód lub model biznesowy

Inwestorzy najczęściej dbają o ten slajd. Jak zarobisz pieniądze? Bądź konkretny na temat swoich produktów i cen, a także ponownie podkreśl, jak twój rynek z niecierpliwością oczekuje na twoje przybycie.
5. Twoje sukcesy: Wczesna trakcja i kamienie milowe

Na początku prezentacji chcesz zbudować jakąś wiarygodność. Poświęć trochę czasu, aby podzielić się odpowiednią trakcją.

To jest Twoja okazja, by wydmuchać własny róg! Zaimponuj inwestorom dzięki temu, co udało Ci się osiągnąć (sprzedaż, umowy, kluczowe zatrudnienie, premiery produktów itd.).

6. Pozyskiwanie klientów: strategia marketingowa i sprzedażowa

Jest to zwykle jedna z najbardziej pomijanych części planu inwestora i pełny plan biznesowy. Jak dotrzeć do klientów? Ile to będzie kosztować? Jak zmierzysz sukces? Twoje dane finansowe powinny z łatwością pozwolić ci obliczyć koszty pozyskania klienta.
7. Twój zespół

Inwestorzy inwestują najpierw w ludzi, a pomysły na drugim, więc koniecznie podziel się szczegółami o swoim zespole gwiazdy rocka i dlaczego są oni właściwymi osobami do kierowania tą firmą.

Pamiętaj również, aby podzielić się umiejętnościami, których może brakować w zespole. Większości zespołów startowych brakuje kilku kluczowych talentów – marketingu, zarządzania wiedzą, programistów, sprzedaży, operacji, zarządzania finansami i tak dalej. Daj im znać, że wiesz, że nie wiesz wszystkiego!
8. Twoje prognozy finansowe

Pokaż, ile prognozujesz w przychodach (według produktu) w ciągu najbliższych trzech do pięciu lat. Musisz zarchiwizować swoje liczby, dzieląc się swoimi założeniami. Zobaczysz, że inwestorzy wykupują swoje kalkulatory smartfonów, aby upewnić się, że Twoje numery mają sens, więc podaj im informacje, których potrzebują, aby sprawdzić, czy Twoje obliczenia są dokładne.

 

www.gamesworld.com.pl
www.faberfaber.pl
www.pandasc.pl
www.grajcarnia.pl

Dodaj komentarz