Gwarancje

Dokonując dużego zakupu, producent lub sprzedawca stanowi ważną obietnicę, że będzie stać za produktem. Nazywa się to gwarancją. Prawo federalne wymaga, aby gwarancje były dostępne do przeczytania przed zakupem, nawet jeśli robisz zakupy w katalogu lub w Internecie. Zasięg jest różny, więc możesz porównywać zakres gwarancji, porównując styl, cenę i inne cechy produktów.
Pisemne gwarancje

Chociaż nie jest to wymagane przez prawo, pisemne gwarancje pochodzą z większością zakupów. Porównując pisemne gwarancje, pamiętaj o następujących kwestiach:

Jak długo trwa gwarancja? Sprawdź gwarancję, aby sprawdzić, kiedy się ona rozpocznie i kiedy wygasa, a także wszelkie warunki, które mogą unieważnić gwarancję.
Z kim się kontaktujesz, aby uzyskać serwis gwarancyjny? Może to być sprzedawca lub producent, który świadczy usługę.
Co zrobi firma, jeśli produkt się nie powiedzie? Przeczytaj, czy firma naprawi przedmiot, wymieni go lub zwróci pieniądze.
Jakie części i problemy z naprawami są objęte gwarancją? Sprawdź, czy jakiekolwiek części produktu lub rodzaje problemów z naprawą nie są objęte gwarancją. Na przykład niektóre gwarancje wymagają zapłaty za koszty pracy. Poszukaj również warunków, które mogą okazać się kosztowne lub niewygodne, takich jak wymóg wysłania ciężkiego przedmiotu do fabryki w celu świadczenia usługi lub zwrócenia przedmiotu w oryginalnym opakowaniu.
Czy gwarancja obejmuje „szkody wtórne?” Wiele gwarancji nie obejmuje szkód spowodowanych przez produkt, ani czasu i kosztów związanych z naprawieniem szkód. Na przykład, jeśli zamrażarka się zepsuje, a jedzenie psuje się, firma nie zapłaci za utracone jedzenie.
Czy są jakieś warunki lub ograniczenia dotyczące gwarancji? Niektóre gwarancje zapewniają ubezpieczenie tylko wtedy, gdy użytkownik utrzymuje lub używa produktu zgodnie z zaleceniami. Na przykład gwarancja może dotyczyć wyłącznie zastosowań osobistych – w przeciwieństwie do zastosowań biznesowych – produktu. Upewnij się, że gwarancja spełni Twoje potrzeby.

Gwarancje mówione

Polecamy: redsonia.pl

Jeśli sprzedawca złoży obietnicę ustnie, tak jak firma zapewni bezpłatne naprawy, otrzymaj ją na piśmie. W przeciwnym razie możesz nie być w stanie uzyskać obiecanej usługi.
Gwarancja sztuk

Kupując samochód, dom lub główne urządzenie, możesz otrzymać ofertę na usługi. Chociaż często nazywane „przedłużonymi gwarancjami”, umowy serwisowe nie są gwarancjami. Umowy serwisowe, takie jak gwarancje, zapewniają naprawę i / lub konserwację przez określony czas. Gwarancje są jednak zawarte w cenie produktu; kontrakty serwisowe są dodatkowe i są sprzedawane osobno. Aby ustalić, czy potrzebujesz umowy o świadczenie usług, rozważ:

czy gwarancja obejmuje już naprawy i okres ochrony ubezpieczeniowej, jaki można uzyskać w ramach umowy o świadczenie usług;
czy produkt prawdopodobnie będzie wymagał naprawy i potencjalnych kosztów takich napraw;
czas trwania umowy o świadczenie usług;
reputacja firmy oferującej umowę o świadczenie usług.

Domniemane gwarancje

Domniemane gwarancje są tworzone przez prawo stanowe i wszystkie państwa je posiadają. Prawie każdy zakup dokonany jest objęty dorozumianą gwarancją.

Najczęstszy rodzaj domniemanej gwarancji – „gwarancja wartości handlowej” oznacza, że ​​sprzedawca obiecuje, że produkt zrobi to, co powinien. Na przykład samochód będzie pracował, a toster będzie wznosił toast.

Innym rodzajem domniemanych gwarancji jest „gwarancja przydatności do określonego celu”. Dotyczy to sytuacji, gdy kupujesz produkt na podstawie porady sprzedawcy, że jest odpowiedni do określonego zastosowania. Na przykład, osoba, która sugeruje, że kupujesz określony śpiwór na zero stopniową pogodę, gwarantuje, że śpiwór będzie odpowiedni na zero stopni.

Jeśli zakup nie jest objęty pisemną gwarancją, nadal jest objęty dorozumianymi gwarancjami, chyba że produkt jest oznaczony „tak jak jest”, lub sprzedawca w inny sposób wskazuje na piśmie, że nie udzielono gwarancji. Niektóre stany, w tym Kansas, Maine, Maryland, Massachusetts, Mississippi, Vermont, Wirginia Zachodnia i Dystrykt Kolumbii, nie zezwalają na sprzedaż „jak jest”.

Jeśli pojawią się problemy, które nie są objęte pisemną gwarancją, należy zbadać ochronę wynikającą z domniemanej gwarancji. Domniemany okres gwarancji może trwać nawet cztery lata, chociaż długość okresu obowiązywania zależy od stanu. Prawnik lub państwowy urząd ochrony konsumenta może dostarczyć więcej informacji na temat dorozumianej gwarancji w twoim stanie.
Zapobieganie problemom

Aby zminimalizować problemy:

Przeczytaj gwarancję przed zakupem. W trybie online wyszukaj hiperłącza do pełnej gwarancji lub adres, pod którym możesz napisać, aby otrzymać bezpłatną kopię. Zrozum dokładnie, jaką ochronę daje ci gwarancja. Jeśli kopia gwarancji jest dostępna podczas zakupów online, wydrukuj ją po dokonaniu zakupu i zachowaj ją w swoich rejestrach.
Zastanów się nad reputacją firmy oferującej gwarancję. Znajdź adres, na który chcesz napisać, lub numer telefonu, pod który możesz zadzwonić, jeśli masz pytania lub problemy. Jeśli nie znasz firmy, zapytaj lokalne lub stanowe biuro ochrony konsumentów lub Biuro ds. Better Business, czy mają jakieś skargi na firmę. Gwarancja jest tylko tak dobra, jak firma, która za nią stoi.
Zapisz rachunek i zrób go z gwarancją. Możesz potrzebować go, aby udokumentować datę zakupu lub udowodnić, że jesteś oryginalnym właścicielem w przypadku nieprzekazywalnej gwarancji.
Wykonaj wymagane czynności konserwacyjne i inspekcje.
Używaj produktu zgodnie z instrukcjami producenta. Nadużycie lub niewłaściwe użycie może spowodować utratę gwarancji.

Rozwiązywanie sporów

Jeśli masz problemy z produktem lub z usługą gwarancyjną:

Przeczytaj uważnie instrukcje dotyczące produktu i gwarancję. Nie oczekuj funkcji ani wydajności, do której nie był przeznaczony Twój produkt, ani nie przejmuj gwarancji, której nie obiecano na piśmie. Gwarancja nie oznacza, że ​​automatycznie otrzymasz zwrot pieniędzy, jeśli produkt jest wadliwy – firma może być uprawniona do wcześniejszej naprawy. Z drugiej strony, jeśli zgłosisz firmie defekt w okresie gwarancyjnym, a produkt nie został naprawiony prawidłowo, firma musi rozwiązać problem, nawet jeśli gwarancja wygaśnie przed naprawieniem produktu.
Spróbuj rozwiązać problem ze sprzedawcą. Jeśli nie możesz, napisz do producenta. Twoja gwarancja powinna zawierać adres pocztowy firmy. Wysyłaj wszystkie listy listem poleconym, prośbą o zwrot pokwitowania i zachowaj kopie.
Skontaktuj się ze swoim stanem lub lokalnym biurem ochrony konsumentów. Mogą ci pomóc, jeśli nie możesz rozwiązać problemu ze sprzedawcą lub producentem.
Programy rozstrzygania sporów naukowych, które próbują nieformalnie rozstrzygać wszelkie spory między tobą a firmą. Lokalne biuro ochrony konsumentów może zaproponować organizacjom kontakt. Sprawdź także gwarancję; może wymagać procedur rozstrzygania sporów przed skierowaniem sprawy do sądu.
Rozważmy sąd ds. Drobnych roszczeń. Jeśli spór dotyczy mniej niż 750 USD, zazwyczaj możesz złożyć pozew w sądzie ds. Drobnych roszczeń. Koszty są stosunkowo niskie, procedury są proste, a prawnicy zwykle nie są potrzebni. Sekretarz sądu ds. Drobnych roszczeń może poinformować Cię, jak złożyć pozew i limity dolara amerykańskiego.
Jeśli wszystko inne zawiedzie, możesz rozważyć proces sądowy. Możesz pozwać o odszkodowanie lub inny rodzaj ulgi od orzeczeń sądowych, w tym opłat prawnych. Prawnik może doradzić ci, jak postępować.

Dodaj komentarz