Dokonywanie płatności do swojego usługodawcy hipotecznych #2

Ważne jest, aby utrzymać wymagane ubezpieczenie nieruchomości w swoim domu. Jeśli tego nie zrobisz, twój pracownik może wykupić ubezpieczenie w Twoim imieniu. Ten rodzaj polisy znany jest jako ubezpieczenie na życie. Zwykle kosztuje więcej niż typowe ubezpieczenie, mimo że zapewnia mniejszy zasięg. Głównym celem polisy umieszczonej na rynku jest ochrona właściciela hipoteki.

 

Przeczytaj całą korespondencję od swojego urzędnika ds. Kredytów hipotecznych. Twój pracownik obsługi kredytu hipotecznego może poprosić o dostarczenie kopii polisy ubezpieczenia nieruchomości. Szybko odpowiadaj na prośby o ubezpieczenie mienia i zachowaj kopie każdego wysłanego dokumentu do swojego agenta ds. Kredytów hipotecznych.

 

Jeśli uważasz, że istnieje błąd związany z papierkową robotą i Twój zasięg jest odpowiedni, przekaż kopię polisy ubezpieczeniowej swojemu serwisowi. Gdy serwisant naprawi błąd, usunie nałożoną siłę i zwróci koszty siły, która wprowadziła polisę, upewniając się, że usuwa wszelkie zaległe opłaty lub odsetki, które zostały naliczone w wyniku ubezpieczenia.

Opłaty

 

Przeczytaj uważnie wyciągi z rachunków, aby upewnić się, że wszelkie opłaty naliczane przez obsługującego są zgodne z prawem, w tym opłaty, które mogły być autoryzowane przez Ciebie lub umowę kredytu hipotecznego na opłacenie usługi. Jeśli nie wiesz, za jakie opłaty są pobierane, wyślij pisemne zapytanie z prośbą o wyszczególnienie i wyjaśnienie. Ponadto, jeśli zadzwonisz do obsługi kredytu hipotecznego, aby poprosić o usługę, np. Faksowanie kopii dokumentów kredytowych, upewnij się, że pytasz o opłatę za usługę i jej wysokość.

 

Szczególne kwestie dotyczące pożyczek w razie niewypłacalności

 

Jeśli nie dokonasz jednej lub więcej płatności z tytułu kredytu hipotecznego, twoja pożyczka jest spóźniona. Operator może następnie zamówić „usługi związane z domyślnym” w celu ochrony wartości nieruchomości. Usługi te mogą obejmować inspekcje nieruchomości, aby upewnić się, że nadal mieszkasz w domu i utrzymujesz nieruchomość. Jeśli nieruchomość nie jest właściwie utrzymywana, serwisant może zamówić „usługi konserwacji nieruchomości”, takie jak koszenie trawnika, zagospodarowanie terenu i naprawy lub wchodzenie na pokład uszkodzonych okien i drzwi. Koszty tych usług, które mogą sumować się do setek lub tysięcy dolarów, obciążają konto kredytowe. Jeśli serwisant zacznie blokować dostęp do Twojej nieruchomości, na Twój rachunek pożyczkowy zostaną naliczone dodatkowe koszty, takie jak opłaty adwokackie, opłaty za wyszukiwanie tytułu własności i inne opłaty za wysyłanie i umieszczanie informacji o wykluczeniu. To może dodać do pożyczki setki lub tysiące dolarów, a jeszcze trudniej będzie ci spłacić bieżącą pożyczkę i uniknąć wykluczenia.

 

Jeśli znajdziesz się w takiej sytuacji, pozostań w kontakcie z serwerem. Pracownicy serwisu mają różne zasady dotyczące zamawiania usług związanych z domyślnymi usługami. Niektórzy nie mogą zlecać inspekcji nieruchomości lub prac związanych z ochroną własności, jeśli co miesiąc informują ich o tym, że nadal mieszkają w domu, utrzymując je w dobrym stanie i pracują z nimi w celu rozwiązania problemu domyślnego na koncie. Mimo to ważne jest dokładne sprawdzenie wyciągów i podanie dodatkowych opłat. Jeżeli opłaty pojawiają się na wyciągu z pozycji ogólnych, takich jak „inne opłaty” lub „zaliczki na poczet członków grupy”, należy jak najszybciej skontaktować się z naszym serwerem – na piśmie – aby uzyskać wyjaśnienie tych opłat i powód, dla którego zostały obciążone na koncie.

 

Starasz się spłacać kredyt hipoteczny?

 

Jeśli masz trudności z dokonaniem spłaty kredytu hipotecznego – lub jeśli nie otrzymałeś płatności – skontaktuj się z usługodawcą. Bardzo ważne jest, aby linie komunikacji były otwarte, gdy próbujesz rozwiązać problemy z kontem. Jeśli masz trudności z dotarciem do lub z serwerem serwisowym, zadzwoń pod numer 1-888-995-HOPE, aby otrzymać bezpłatną, spersonalizowaną poradę od agencji doradztwa mieszkaniowego certyfikowanych przez Amerykański Departament Mieszkalnictwa i Rozwoju Miast (HUD). Ta krajowa infolinia – otwarta 24 godziny na dobę, jest obsługiwana przez Homeownership Preservation Foundation, organizację non-profit z HOPE NOW Alliance z branży hipotecznej i certyfikowanych przez HUD agencji doradczych. Aby uzyskać bezpłatne wskazówki online, odwiedź stronę www.hopenow.com.

 

Oświadczenie wypłaty

 

Oświadczenie wypłaty jest dokumentem, który określa kwotę potrzebną do pełnego spłacenia pożyczki. Ogólnie rzecz biorąc, serwisant musi przekazać ci to oświadczenie, jeśli o to poprosisz i postępuje zgodnie z instrukcjami. Twój opiekun musi dostarczyć oświadczenie w rozsądnym czasie – zazwyczaj 5 dni roboczych – po otrzymaniu twojego żądania. Wypowiedzi wypowiedzenia

 

Zapytania i spory

 

Zgodnie z prawem federalnym twój pracownik udzielający kredytu hipotecznego musi niezwłocznie odpowiedzieć na pisemne zapytania, zwane „kwalifikowanymi pisemnymi żądaniami” (patrz przykładowy list skargi). Jeśli uważasz, że zostałeś obciążony karą, zaległą opłatą lub inną opłatą przez pomyłkę lub masz inne problemy z obsługą kredytu, napisz do swojego serwisu. Podaj swój numer konta i wyjaśnij, dlaczego uważasz, że Twoje konto jest nieprawidłowe. Wyślij swoją korespondencję na adres wskazany przez serwisanta w celu uzyskania wykwalifikowanych pisemnych żądań.

 

Usługodawca musi przesłać Ci pisemne potwierdzenie w ciągu 20 dni roboczych od otrzymania twojego zapytania. Następnie, w ciągu 60 dni roboczych, serwisant musi poprawić konto lub ustalić, czy jest ono prawidłowe. Usługodawca musi przesłać ci pisemne zawiadomienie o podjętych działaniach i przyczynach, a także nazwisko i numer telefonu osoby, z którą należy się skontaktować.

 

Nie odejmuj żadnej spornej kwoty ze swojej spłaty kredytu hipotecznego. Twój pracownik może uznać to za częściową zapłatę i odmówić jej przyjęcia. Twoja płatność może zostać zwrócona do Ciebie lub na konto „wstrzymane” lub „wstrzymane”, dopóki nie przekażesz pozostałej części płatności. Tak czy inaczej, twój pracownik może obciążyć Cię opłatą za spóźnienie lub roszczenie o spłatę kredytu hipotecznego i rozpocząć postępowanie egzekucyjne.

Przykładowy list skargi

 

Oto przykład wykwalifikowanej pisemnej prośby. Użyj tego formatu, aby odpowiedzieć na skargi zgodnie z Ustawą o procedurach rozliczania nieruchomości (RESPA).

Dodaj komentarz