Jeśli masz przedmioty do sprzedania – bez względu na to, czy są one dziwaczne, oryginalne, eleganckie czy praktyczne – możesz chcieć sprzedać w aukcji online. Jeśli tak, sprawdź, jak działają różne witryny. Dowiedz się, jakie są obowiązki i najlepsze praktyki sprzedawców oraz jak rozpoznać typowe oszustwa, abyś mógł w pełni wykorzystać swój czas online.

Wybierz stronę
Wyświetl element
Wyjaśnij, w jaki sposób działasz
Przechowuj rekordy transakcji
Wypracuj problemy
Oszustwa wobec sprzedawców
Zgłoś oszustwo

Wybierz stronę

Chcesz znaleźć stronę, która pasuje do Twoich potrzeb. Na początek pomyśl o witrynach, w których kupiłeś coś – lubisz, jak działały witryny i jakie przedmioty tam widziałeś? Szukasz strony, która pozwala sprzedawać różne towary lub skupia się na specjalności? Odwiedź różne witryny i rozważ:

jeśli chcesz tam robić zakupy
ile kosztuje bycie sprzedawcą i czy koszt wydaje się rozsądny
jeśli czujesz się komfortowo z zasadami witryny dla sprzedawców
jeśli witryna oferuje pomoc, która ma dla Ciebie znaczenie, np. instrukcje lub pomysły dotyczące sprawdzonych metod tworzenia strony konta, pisania list lub zarządzania firmą
jeśli witryna pomaga komunikować się z kupującymi i rozwiązywać problemy klientów

Zobacz, co mówią obecni sprzedawcy o swoich doświadczeniach na stronie. Możesz wyszukiwać komentarze sprzedawców, wpisując nazwę witryny i „recenzje” lub „sprzedawanie” w przeglądarce internetowej lub wyszukując grupy dyskusyjne sprzedawców w witrynie aukcyjnej lub poza nią. Uwagi sprzedających mogą Cię przechylić do kwestii, o których jeszcze nie pomyślałeś.

Jak otrzymasz zapłatę? Niektóre systemy płatności są bardziej bezpieczne niż inne. Kiedy patrzysz na stronę, sprawdź, czy wymaga ona od kupujących korzystania z kart kredytowych, które zapewniają pewną ochronę, lub systemu płatności online, który przetwarza płatności z kont kupujących na sprzedających „. Jeśli planujesz sprzedać towary o dużej wartości, takie jak meble czy elektronika, poszukaj strony, która umożliwia korzystanie z usług depozytowych w celu płatności. Usługa depozytowa akceptuje płatność kupującego i informuje sprzedającego, że płatność została dokonana, więc sprzedawca wyśle ​​przedmiot. Gdy kupujący zaakceptuje przesyłkę, usługa depozytowa zwalnia płatność sprzedającemu.

Czy Twoje dane są bezpieczne? Będziesz musiał podać stronie dane osobowe i finansowe (takie jak numer konta bankowego lub kredytowego), aby zapłacić za usługi. Dowiedz się, w jaki sposób witryna będzie chronić i wykorzystywać Twoje informacje, i poszukaj wskaźników, że witryna jest bezpieczna, np. URL zaczynający się od https („s” oznacza bezpieczny).
Wyświetl element

Listy produktów i reklamy muszą być prawdziwe i zawierać wszystkie istotne informacje, aby nie wprowadzać w błąd ludzi. Uczciwe reklamy są wymagane przez prawo i są dobre także dla biznesu; kiedy masz pewność co do przedmiotu z góry, budujesz zaufanie i oszczędzasz kupującym od zadawania pytań. Na przykład, jeśli sprzedajesz coś, co nie jest w najlepszym stanie, dodaj słowa, takie jak „używany”, „odnowiony” lub „tak jak jest”, i opisz uszkodzenia lub wady. Podczas tworzenia wpisu postaraj się myśleć jak kupujący. Użyj słów kluczowych – takich jak nazwa marki, numer modelu lub kolor – których może użyć ktoś, gdy szukają. Twoje wpisy mogą przyciągnąć więcej uwagi, jeśli dodasz szczegółowe informacje i żywe opisy. Na przykład, zamiast listy „Czerwone buty damskie”, spróbuj „Czerwone skórzane zachodnie buty, rozmiar 10 kobiet”.

Dodaj kilka zdjęć przedmiotu pod różnymi kątami. Kupujący chcą zobaczyć rzeczywisty produkt, który oferujesz, a nie ogólne zdjęcia czegoś podobnego. Podaj wymiary i wagę przedmiotu, aby kupujący mogli obliczyć wszelkie koszty wysyłki, które muszą zapłacić. Umieść swój adres e-mail w swoich aukcjach, aby ludzie mogli łatwo do Ciebie dotrzeć, jeśli mają pytania.
Wyjaśnij, w jaki sposób działasz

Twoje zasady i zasady sprzedaży mogą mieć wpływ na decyzje dotyczące licytacji danej osoby. Upewnij się, że Twoje zasady są łatwe do znalezienia na każdym wykazie i łatwe do zrozumienia. Kupujący będą chcieli wiedzieć:

jakie akceptujesz metody płatności
czy przedmiot jest objęty gwarancją, a jeśli tak, to jak długo trwa gwarancja i co obejmuje
jeśli akceptujesz zwroty lub wymiany, a jeśli tak, z jakich powodów i w jakich ramach czasowych. Jeśli w ogóle nie akceptujesz zwrotów lub wymian, ważne jest, aby tak powiedzieć.
opcje wysyłki, które oferujesz i ile kosztują; kto płaci za wysyłkę i wysyłkę, jeśli to konieczne; i kiedy wysyłasz po zakończeniu aukcji

Zapoznaj się z procesem witryny, aby mieć świadomość terminów otrzymania pomocy. Zasada FTC wymaga wysyłania sprzedanych przedmiotów w czasie określonym w aukcji lub w ciągu 30 dni, jeśli nie podano czasu. Jeśli nie możesz spełnić zobowiązania dotyczącego dostawy, musisz dać kupującemu możliwość wyrażenia zgody na nową datę lub anulowania zamówienia w celu uzyskania pełnego zwrotu kosztów.
Przechowuj rekordy transakcji

Po zakończeniu aukcji wydrukuj lub zapisz kopie rekordów transakcji, w tym opis produktu, cenę końcową i komunikację z kupującym. System licytacji lub płatności może mieć również kopie rekordów. Zachowaj dokumentację dotyczącą czasu i sposobu wysyłki przedmiotu, śledzenia przesyłek i dowodu dostawy.

Strona internetowa małej firmy Internal Revenue Service (IRS) zawiera informacje o wymaganiach dotyczących przechowywania danych dla sprzedawców aukcyjnych online, niezależnie od tego, czy sprzedają się okazjonalnie, czy też jako firma prowadząca działalność ciągłą. Jeśli zachowujesz poufne informacje osobiste o kliencie, takie jak imię i nazwisko, numer konta lub inny numer konta, musisz go bezpiecznie przechowywać i zutylizować. W niniejszym przewodniku FTC wyjaśniono, w jaki sposób.
Wypracuj problemy

Twoje kopie dokumentów dotyczących transakcji i wysyłki mogą pomóc Ci w rozpatrzeniu reklamacji kupującego dotyczących jakości lub funkcji produktu lub przylotu zgodnie z obietnicą. Jeśli Ty i kupujący nie możesz rozwiązać problemu, skontaktuj się z personelem zajmującym się rozwiązywaniem sporów w witrynie. Wyjaśnij, co zrobiłeś do tej pory, udostępnij kopie swoich rekordów i poproś o pomoc.
Oszustwa wobec sprzedawców

Oszuści online nie szukają okazji. Poszukują Twoich towarów, pieniędzy i danych osobowych. Są rzeczy, które możesz zrobić, aby się przed nimi obronić.

Użyj bezpieczniejszych metod płatności. Użyj karty kredytowej lub systemu płatności online lub usługi escrow, które wybierzesz lub poleca strona aukcyjna.

Ryzyko jest zaakceptować czek bankowy lub czek kasowy lub przekaz pieniężny, nawet jeśli pokazuje nazwę legalnej instytucji finansowej, ponieważ może to być podróbka. Twój bank może najpierw przyjąć czek lub przekaz pieniężny, ponieważ bank musi udostępnić środki z czeków zdeponowanych w ciągu kilku dni. Może się wydawać, że czek został wyczyszczony, a pieniądze są na koncie, ale może to potrwać kilka tygodni, zanim odkryjemy fałszywy czek. Jeśli wysyłasz towar przed czekiem lub przekazem pieniężnym, a następnie okazuje się fałszywy, tracisz towar i zapłatę, której jesteś winien.

Nie odpowiadaj, jeśli kupujący prosi o podanie twojego numeru konta bankowego, aby mógł „zdeponować płatność na swoim koncie”. Gdy uzyska dostęp do Twojego konta, prawdopodobnie wziąłby twoje pieniądze, a nie dodał do niego.

Sprawdź kilka firm, zanim wybierzesz usługę depozytową. Wyszukaj w Internecie nazwę firmy i słowo „skarga” lub „opinia” i sprawdź, czy twój stan wymaga, aby usługa była licencjonowana. Jeśli chcesz, aby kupujący skorzystał z konkretnej usługi escrow online, wyjaśnij to w aukcji. Jeśli otrzymasz wiadomość e-mail z informacją, że kupujący zdeponował pieniądze w usłudze lub odbiorniku innej firmy, którego nie wybrałeś, nie wysyłaj niczego. Może to być fałszywy e-mail, dzięki któremu wygląda na to, że pieniądze czekają na Ciebie, gdy tak nie jest. Jeśli polegasz na wiadomości i wysłałeś przedmiot, możesz stracić przedmiot i nigdy nie otrzymasz zapłaty.

Zaloguj się do swoich kont. Nie uderzaj „odpowiedz” ani nie klikaj linków w wiadomościach e-mail, które wyglądają tak, jakby pochodziły ze strony aukcji lub systemu płatności. Możesz skończyć na fałszywej stronie, która imituje legalną stronę. Wiadomość mistyfikacja może powiedzieć coś niepokojącego, aby szybko zareagować, na przykład:

„Twoje konto zostanie zamknięte, jeśli nie odpowiesz natychmiast, aby potwierdzić swoje dane.”
„Podejrzewamy nieautoryzowaną transakcję na Twoim koncie; kliknij tutaj, aby zweryfikować swoje dane konta. ”

Oszuści mogą chcieć wykraść twoje informacje lub nakłonić cię do pobrania złośliwego oprogramowania na Twój komputer. Zamiast tego lub odpowiadając lub klikając, wpisz adres strony internetowej (URL) aukcji lub strony internetowej w przeglądarce i zaloguj się na stronie. Jeśli aukcja lub strona płatności naprawdę wysłała Ci wiadomość, zobaczysz ją na swoim koncie i możesz tam odpowiedzieć.

Ponadto oszust może wysłać wiadomość e-mail podobną do tej z aukcji lub witryny płatności, aby „potwierdzić płatność”. Scammer tak naprawdę nie zapłacił, ale ma nadzieję, że uwierzysz w e-maila i wyśle ​​przedmiot przed sprawdzeniem Twoje konto. Przed wysłaniem czegokolwiek, wpisz adres strony internetowej (URL) witryny płatniczej w przeglądarce, zaloguj się i sprawdź swoje konto.

Sprzedawaj tylko rzeczy, które masz w swoim posiadaniu. W jednym przewlekłym schemacie, oszuści kontaktują się ze sprzedawcą i prosi ją o wystawienie mu jego towaru oraz pobranie płatności od kupujących. Oszust informuje sprzedającego o zachowaniu udziału w „płatnościach” i przekazuje resztę, i mówi, że będzie wysyłać towar bezpośrednio do kupujących. Ale po tym, jak oszust dostanie pieniądze, zwykle nie wysyła towarów, które były reklamowane. Rozczarowani kupujący kontaktują się z osobą, której zapłacili – z tobą – z reklamacjami i wnioskami o zwrot pieniędzy.

Skorzystaj z informacji kontaktowych, które strona ma w pliku. Nie graj dalej, jeśli ktoś skontaktuje się z Tobą po zakończeniu aukcji, twierdzi, że oferuje najwyższą cenę i prosi o przesłanie na adres, który nie jest adresem kupującego w aktach. Może być oszustem, który porwał prawdziwe konto licytującego i chce ukraść towar od ciebie i legalnego licytanta. Korzystając z podanych informacji o adresie, chronisz siebie i prawdziwego kupującego.

Poinformuj stronę o problemie kupującego. Jeśli na przykład kupujący prosi o zwrot przedmiotu, ale wysyła ci śmieci zamiast wysyłanych produktów, poinformuj o tym operatorów witryny. Nawet jeśli nie możesz zapobiec otrzymaniu zwrotu przez oszusta, możesz pomóc ekranowi oszustwa.

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany.